"מסודרים" או מסדרים אותנו?
לסדרה הטורקית האנטישמית יש בערך 0.8 אחוזי רייטינג, כאמור - אחוזי צפייה שהיו מביישים את ערוץ בית ומשפחה בכבלים. אם הייתה זו תוכנית בעלת רייטינג גבוה, היינו מזדעזעים פי שבעה, נכון? לא נכון. בתוכנית "מסודרים", ששודרה בפריים טיים בערוץ 2 ומשום מה זכתה לרייטינג גבוה, שודרו סצינות אנטישמיות שלא היו מביישות את אטאטורק עצמו - חיילי צה"ל יורים על חפים מפשע ללא אבחנה, ממררים את חייהם ומונעים מהם מוצרי מזון בסיסיים, רוצחים את אביו של הפלשתיני (בן משפחת זביידה...) שמציל את גיבורי הסדרה מרצח על-ידי חיילי צה"ל, מפוצצים את המכונית של "גיבורי" הסדרה ובכך גם רוצחים את הפלשתיני שנהג ברכב, ולאחר מכן מטייחים את המקרה וטוענים כאילו זה היה מחבל וכולי וכולי... ההבדל היה, שליוצרי הסדרה "מסודרים" יש גב תקשורתי רחב שימנע כל ביקורת עליה, וממש כמו בסין או בקוריאה הצפונית, הביקורת נראתה רק במחוזות אינטרנטיים נידחים.
"ג'נין ג'נין"
בסרט "ג'נין ג'נין", שמומן על-ידי משלם המיסים הישראלי, נטען כי חיילי צה"ל טבחו בחפים מפשע בכוונה תחילה, ואף מוצגות בו "ראיות" כמו סרט שמראה טנקים ישראלים דורסים פצועים פלשתינים. זאת למרות שהוכח כי הסרט הוא הדבקה של שני סרטים שונים ושאין קשר בין הטנק המצולם לפצועים, כך גם שקרים רבים אחרים. כל זאת, תוך הצגת מדינת ישראל כלא לגיטימית וככזאת שיש להשמידה. למרות כל האמור, החליט "בג"צ" לאשר את הקרנת סרט התעמולה, וזאת כדי "לא לפגוע בחופש הביטוי".
במשפט אזרחי שהתנהל כנגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט, קבע בית המשפט כי אכן מדובר בשקרים ובלשון הרע. אף על-פי כן, יצא יושב-ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים נפטלי גליקסברג לעמוד לימין התעמולה האנטישמית בטענות שונות ומשונות.
"ואלס עם באשיר"
עוד סרט אנטי ישראלי (בלשון המעטה) שמציג את חיילי צה"ל יורים ללא אבחנה ונותנים יד לטבח שביצעו הלבנונים בעצמם, כאשר הקצינים הבכירים מעלימים עין מן הנעשה, כי למעשה "הטבח משרת אותם". פה עברנו קו אדום בכך שהסרט משווק כ"גאווה" ישראלית, שהרי הוא לאלה שתומכים באויבינו בלבנון ועיו"ש אוהבים אותו...
חגיגות ה-60
כשמדינת ישראל הגיעה אחרי מאבקים רבים ועל סף כיליון לשנה ה-60 שלה, החליטו קברניטי המדינה לערוך חגיגות גדולות, בין היתר ביקשו מהאיגודים ה"מקצועיים" לבחור סרט שיופק לכבוד האירוע. הארגונים המקצועיים, שכמו שראינו חובבים את הז'אנר האנטי ציוני/שמי, בחרו לאירוע סרט שהתכוון להפיק ה"במאי" אייל סיוון.
אייל סיוון הוא כמובן אנטי ציוני מובהק, שכונה על-ידי הבמאי המוערך כלוד לנצמן כאנטישמי, ולא בכדי... סיוון טוען כי אין בעיה של אנטישמיות אלא בעיה של אהבת היהודים יתר על המידה. בסרטו "181" משווה סיוון את היחס הישראלי לפלשתינים לשוא (לי בכל אופן לא זכור שהיהודים בשואה קיבלו לימודים חינם ונשק...). בעקבות הסרט אמר עליו הפילוסוף היהודי אלן פינקלקראוט: "סיוון הוא מבין השחקנים הבולטים של האנטישמיות היהודית העכשיווית, והסרט הזה הוא הסתה לרצח".
בהמשך דרכו עשה סיוון את הסרט "הספציאליסט", שבו מוצג אדולף אייכמן כאיש אדיב ומכובד, ואילו ניצולי השואה מוצגים באופן נלעג. תגידו שאני מדבר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, ותהיו צודקים. אבל לחשוב לפרנס ולתת במה ליהודי אנטישמי בחגיגות ה-60 זה בדיוק מה שהביא לסדרה הטורקית.
לגופו של עניין - הרעיון של סיוון לסרט ה-60 כדבריו היה - "כמו התפוז המיובא מישראל, מוחרם גם התפוז של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, של המשטר הפשיסטי של פרנקו בספרד ושל פינושה בצ'ילה", כאמור - רעיון אנטי ציוני המבוסס על שקרים. אך "אנשי המקצוע" שקלו באופן רציני לתת לו לעשות את הסרט והוא אף היה המועמד המוביל, רק לחץ ציבורי כבד גרם ל"גורמים המקצועיים לסגת מהרעיון לתת לבמאי אנטי ציוני ואנטישמי לעשות את הסרט לכבוד 60 שנה למדינת ישראל.
כך יש מאות דוגמאות לסרטים אנטי ציניים במקרה הטוב ואנטי שמיים במקרה הרע, וממש כמו שאנו דורשים מהעולם לא לדבר עם חמאס אבל מדברים איתו בעצמנו, אנו גם כועסים על הטורקים (לא שהתקריות האחרונות לא מעידות על התקרבות טורקיה לציר הרשע, ברור שכן!) שעושים סדרות אנטישמיות בעוד אנו מממנים סרטים וסדרות אנטישמיות מכספי משלם המיסים היהודי. או כמו שאומר פתגם טורקי עתיק - אם אתה הולך עם ישבן חשוף בטורקיה אל תתפלא שאתה אוכל את הקבב מהכיוון הלא נכון.