X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבות דובר במסדרונות משרד החוץ ובתקשורת הישראלית בחודש האחרון על הסדרה הטורקית החדשה המציגה את חיילי צה"ל כרוצחים תאבי דם. כל זאת כמובן נכון, אך מתי בפעם האחרונה עצרנו להביט בכוס התה (או ליתר דיוק צפחת הרפש המבאישה) שלנו?
▪  ▪  ▪
הסדרה הטורקית - הכל התחיל אצלנו

"מסודרים" או מסדרים אותנו?
לסדרה הטורקית האנטישמית יש בערך 0.8 אחוזי רייטינג, כאמור - אחוזי צפייה שהיו מביישים את ערוץ בית ומשפחה בכבלים. אם הייתה זו תוכנית בעלת רייטינג גבוה, היינו מזדעזעים פי שבעה, נכון? לא נכון. בתוכנית "מסודרים", ששודרה בפריים טיים בערוץ 2 ומשום מה זכתה לרייטינג גבוה, שודרו סצינות אנטישמיות שלא היו מביישות את אטאטורק עצמו - חיילי צה"ל יורים על חפים מפשע ללא אבחנה, ממררים את חייהם ומונעים מהם מוצרי מזון בסיסיים, רוצחים את אביו של הפלשתיני (בן משפחת זביידה...) שמציל את גיבורי הסדרה מרצח על-ידי חיילי צה"ל, מפוצצים את המכונית של "גיבורי" הסדרה ובכך גם רוצחים את הפלשתיני שנהג ברכב, ולאחר מכן מטייחים את המקרה וטוענים כאילו זה היה מחבל וכולי וכולי... ההבדל היה, שליוצרי הסדרה "מסודרים" יש גב תקשורתי רחב שימנע כל ביקורת עליה, וממש כמו בסין או בקוריאה הצפונית, הביקורת נראתה רק במחוזות אינטרנטיים נידחים.
"ג'נין ג'נין"
בסרט "ג'נין ג'נין", שמומן על-ידי משלם המיסים הישראלי, נטען כי חיילי צה"ל טבחו בחפים מפשע בכוונה תחילה, ואף מוצגות בו "ראיות" כמו סרט שמראה טנקים ישראלים דורסים פצועים פלשתינים. זאת למרות שהוכח כי הסרט הוא הדבקה של שני סרטים שונים ושאין קשר בין הטנק המצולם לפצועים, כך גם שקרים רבים אחרים. כל זאת, תוך הצגת מדינת ישראל כלא לגיטימית וככזאת שיש להשמידה. למרות כל האמור, החליט "בג"צ" לאשר את הקרנת סרט התעמולה, וזאת כדי "לא לפגוע בחופש הביטוי".
במשפט אזרחי שהתנהל כנגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט, קבע בית המשפט כי אכן מדובר בשקרים ובלשון הרע. אף על-פי כן, יצא יושב-ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים נפטלי גליקסברג לעמוד לימין התעמולה האנטישמית בטענות שונות ומשונות.
"ואלס עם באשיר"
עוד סרט אנטי ישראלי (בלשון המעטה) שמציג את חיילי צה"ל יורים ללא אבחנה ונותנים יד לטבח שביצעו הלבנונים בעצמם, כאשר הקצינים הבכירים מעלימים עין מן הנעשה, כי למעשה "הטבח משרת אותם". פה עברנו קו אדום בכך שהסרט משווק כ"גאווה" ישראלית, שהרי הוא לאלה שתומכים באויבינו בלבנון ועיו"ש אוהבים אותו...
חגיגות ה-60
כשמדינת ישראל הגיעה אחרי מאבקים רבים ועל סף כיליון לשנה ה-60 שלה, החליטו קברניטי המדינה לערוך חגיגות גדולות, בין היתר ביקשו מהאיגודים ה"מקצועיים" לבחור סרט שיופק לכבוד האירוע. הארגונים המקצועיים, שכמו שראינו חובבים את הז'אנר האנטי ציוני/שמי, בחרו לאירוע סרט שהתכוון להפיק ה"במאי" אייל סיוון.
אייל סיוון הוא כמובן אנטי ציוני מובהק, שכונה על-ידי הבמאי המוערך כלוד לנצמן כאנטישמי, ולא בכדי... סיוון טוען כי אין בעיה של אנטישמיות אלא בעיה של אהבת היהודים יתר על המידה. בסרטו "181" משווה סיוון את היחס הישראלי לפלשתינים לשוא (לי בכל אופן לא זכור שהיהודים בשואה קיבלו לימודים חינם ונשק...). בעקבות הסרט אמר עליו הפילוסוף היהודי אלן פינקלקראוט: "סיוון הוא מבין השחקנים הבולטים של האנטישמיות היהודית העכשיווית, והסרט הזה הוא הסתה לרצח".
בהמשך דרכו עשה סיוון את הסרט "הספציאליסט", שבו מוצג אדולף אייכמן כאיש אדיב ומכובד, ואילו ניצולי השואה מוצגים באופן נלעג. תגידו שאני מדבר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, ותהיו צודקים. אבל לחשוב לפרנס ולתת במה ליהודי אנטישמי בחגיגות ה-60 זה בדיוק מה שהביא לסדרה הטורקית.
לגופו של עניין - הרעיון של סיוון לסרט ה-60 כדבריו היה - "כמו התפוז המיובא מישראל, מוחרם גם התפוז של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, של המשטר הפשיסטי של פרנקו בספרד ושל פינושה בצ'ילה", כאמור - רעיון אנטי ציוני המבוסס על שקרים. אך "אנשי המקצוע" שקלו באופן רציני לתת לו לעשות את הסרט והוא אף היה המועמד המוביל, רק לחץ ציבורי כבד גרם ל"גורמים המקצועיים לסגת מהרעיון לתת לבמאי אנטי ציוני ואנטישמי לעשות את הסרט לכבוד 60 שנה למדינת ישראל.
כך יש מאות דוגמאות לסרטים אנטי ציניים במקרה הטוב ואנטי שמיים במקרה הרע, וממש כמו שאנו דורשים מהעולם לא לדבר עם חמאס אבל מדברים איתו בעצמנו, אנו גם כועסים על הטורקים (לא שהתקריות האחרונות לא מעידות על התקרבות טורקיה לציר הרשע, ברור שכן!) שעושים סדרות אנטישמיות בעוד אנו מממנים סרטים וסדרות אנטישמיות מכספי משלם המיסים היהודי. או כמו שאומר פתגם טורקי עתיק - אם אתה הולך עם ישבן חשוף בטורקיה אל תתפלא שאתה אוכל את הקבב מהכיוון הלא נכון.

הכותב הינו סטודנט להנדסת מכונות ורודף צדק חובב.
תאריך:  30/10/2009   |   עודכן:  30/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאכלו את הקבב (הטורקי) בשקט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, צביעות השמאלנים צועקת
שרון ר.  |  30/10/09 12:47
2
ככה זה עובד בסינימה הישראלית
se4543  |  30/10/09 13:48
3
כבוד לאומי אין לנו. יהירות יש  ל"ת
הניה  |  30/10/09 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב אקרמן
משהו לא טוב עובר על מפלגת קדימה, מזמן לא היה לה ספין מוצלח, כמו זה של חברתה רונית תירוש
צפורה בראבי
מנוחה, רגיעה, שתייה ותזונה מאוזנת מסייעות לשמירה על בריאות הגוף - חשוב במיוחד בימי החורף הבאים עלינו לטובה
שאול בן נתן
התפילה תתקבל אך ורק בתנאי שנקרב את רצוננו לרצון בוראנו. כמו שלימדונו חז"ל: "עשה רצונו כרצונך"
אריה פרי
אשמתו של דודו אלהרר היא השתייכותו לימין ולא לברנז'ה השמאלנית
ד"ר אברהם בן עזרא
תהליך בקורת מבנים תורם לאיכות הבנייה ויש לבחון את כדאיותו ותרומתו לא רק על-פי התוצאה הכספית שבפסק הדין, אלא גם בכל מה שקורה בדרך עד להגעה אל פסק הדין, לרבות הארכת תקופת הפיקוח והאחריות על הנכס, ביצוע שיפורים ותיקונים, וחשיפת אישורים על טיב הבניה שלא היו מתגלים ללא התהליך המשפטי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il