X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרשת הטחינה מהשטחים / הרמטכ"ל הדיח קצין בכיר ב-504

סגן אלוף הודח וישוחרר משירות בצה"ל

קצין בכיר ביחידה מסווגת אשר הורה לפקודיו לפעול מבצעית להבאת קופסאות טחינה מסוימות משטחי יהודה והשומרון כמתנה לקצין בכיר זאת, על-אף שלא היה כל צורך מבצעי בכך. מפקד היחידה בדרגת אלוף משנה, ננזף פיקודית בגין אחריותו הפיקודית לאירועים, הגם שלא היה מעורב בהם ישירות
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הדיח מתפקידו ומהשירות הצבאי קצין בכיר ביחידה המסווגת 504, אשר הורה לפקודיו לפעול מבצעית להבאת קופסאות טחינה מסוימות משטחי יהודה והשומרון כמתנה לקצין מודיעין ראשי, תת-אלוף יובל שמעוני. זאת, על-אף שלא היה כל צורך מבצעי בכך. מפקד היחידה בדרגת אלוף משנה, ננזף פיקודית בגין אחריותו הפיקודית לאירועים, הגם שלא היה מעורב בהם ישירות. מדובר בפרשה שנחשפה בתחקיר עובדה.
השבוע הוצגו לרמטכ"ל ממצאי בדיקה שערך קצין בודק בדרגת תת-אלוף, אשר מונה על-ידי ראש אגף המודיעין, לבדיקת חשדות בדבר ביצוע פעולות מבצעיות שלא לצרכים מבצעיים. במסגרת הבדיקה נמצא כי בשני מקרים בוצעה פעילות מבצעית, באמצעות סוכן, להבאת קופסאות טחינה משטחי איו״ש שלא לצרכים מבצעיים. מקבל הקופסאות, אותו קצין בכיר, לא ידע כי לשם הבאתן אליו בוצעה פעילות מבצעית מיוחדת שיועדה אך ורק למטרה זו.
קצין ביחידה המסווגת, בדרגת סא"ל, הודח מתפקידו וינקטו פעולות לשחררו מצה״ל וזאת בגין כך שיזם את הבאת קופסאות הטחינה בשני האירועים כמתנה לקצין הבכיר. בנוסף כשל הקצין במסירת מידע חלקי ומטעה בעת בדיקת האירועים. קצין נוסף ביחידה, גם הוא בדרגת סא"ל, נשפט בדין משמעתי בגין עבירה של חריגה מסמכות ונדון לעונש מחבוש בפועל של 28 ימים, זאת בגין כך שהורה על הפעילות המבצעית, אף שידע כי אינה לצרכים מבצעיים של היחידה.
קצין המודיעין הראשי, ננזף פיקודית כיוון שקיבל את קופסאות הטחינה, אך לא בדק כיצד הובאו אליו ולא נקט צעדים למניעת פעולות מעין אלה. הקצין לא הנחה על הפעולות ולא יזם אותן, ולא ידע שהתקיימה פעילות מבצעית ייעודית למטרה זו. מצה"ל נמסר כי הקצין שילם עבור קופסאות הטחינה.
קצין נוסף ביחידה, בדרגת רב סרן, ננזף פיקודית בגין כך שהיה שותף להוצאת הפעילות המבצעית, תוך שהתרשל בבירור תכליתה והצורך בה.
הרמטכ"ל קבע בהחלטתו כי האירועים מהווים הפרה בוטה של הקוד הערכי והמקצועי בצה״ל. לדבריו, יש להתייחס לפעילות המבצעית, שהיא ליבת העיסוק של צה"ל, בחרדת קודש, ולבצעה אך ורק לשם תכלית ביטחונית הכרחית. הרמטכ"ל הדגיש כי דיווח אמת ויושרה הם יסוד מוסד בצה״ל וערכים בסיסים המצופים מכל חייל ומכל מפקד. כל סטייה מערכי היסוד תזכה לתגובה חריפה ונוקבת.
ראש אמ"ן הדגיש שהפעילות המבצעית באגף המודיעין היא במוקד העשייה המודיעינית ויש להקפיד בכללים המחייבים לגביה, קלה כחמורה. כן הוסיף ראש אמ"ן כי חל איסור על שימוש במשאבים מבצעיים, לתכלית שאינה ראויה.
מדובר צה"ל נמסר כי מדובר באירוע חמור וחריג, אך מנגד אין הוא מעיד על איכות היחידה, אשר מבצעת באופן קבוע פעולות מורכבות ביותר בהצלחה רבה, זוכה לשבחים רבים ובמהלך השנים האחרונות זכתה במספר צל״שים.

תאריך:  31/01/2020   |   עודכן:  31/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב כוכבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגן אלוף הודח וישוחרר משירות בצה"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ועוד איך מייצג תרבות של אי ..
שלימזל  |  31/01/20 14:20
2
תגובת דובר צהל לא לעניין
Eli Yaron  |  31/01/20 17:06
3
הזמינו מ אמזון... ממש מסובך ל"ת
אחד מהעם 9  |  31/01/20 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לחיילות ששולבו בשיריון נדרשו 10 שניות לטעינת פגז נגד טנקים, לעומת 5 שניות שנדרשו לחיילים    טעינת פגז נגד אדם ומבנים ארכה 26 שניות לעומת 13 שניות שארכה כשחיילים גברים טענו את הפגז    צוות נשי נדרש ל-25 דקות לטיפול בפריסת זחל לעומת 20 שנדרשו לחיילים
איציק וולף
ישיבת ההנהגה של מפלגת כחול לבן שהתקיימה ביום רביעי עסקה בשאלת התמיכה של המפלגה בהצעת סיפוח יישובים ביהודה ובשומרון, אם זו תגיע לפתחה של הכנסת    גנץ, יעלון ואשכנזי תמכו, ולפיד התנגד    ח"כ מרב מיכאלי: אין סיכוי שנאפשר שום דיבור גזעני על טרנספר, בטח שלא בתחפושת של תוכנית שלום
איציק וולף
תפקידה של רומטי יפוצל לשניים: ארבינד קרישנה, המכהן כסגן נשיא בכיר ב-IBM לענייני תוכנה בתחום הענן, יכהן כמנכ"ל. ג'יימס ווייטהרסט, לשעבר מנכ"ל רד האט, ישמש כנשיא
איציק וולף
כוחות של משטרת ישראל נכנסו למתחם הר-הבית ופיזרו תהלוכה של מתפללים שהפגינו לאחר תפילת השחר תוך קריאת ססמאות לאומניות
עידן יוסף
אמה של התינוקת מעדה איתה במדרגות בעת מנוסה למרחב מוגן    שניים מתוך שלושה שיגורים מרצועת עזה יורטו    יממה נוספת של בלוני תבערה    הרש"פ: לא מחויבים להסכמי אוסלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il