X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלטונות סין דיווחו על התפרצות חדשה של נגיף H5N1 המועבר באוויר ואשר מסוגל לסכן גם בני אדם 4,500 תרנגולות מתו בחווה ו-17,800 נוספות הושמדו בניסיון למנוע את התפשטות המחלה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

+ "הנחתי את המכון הביולוגי ליצור חיסון לקורונה"
שלטונות סין הודיעו על התפרצות חדשה של נגיף מדבק של שפעת העופות במחוז הונאן. משרד החקלאות הסיני הודיע כי 4,500 תרנגולות מתו מפגיעת הנגיף H5N1, המועבר באמצעות האוויר. כל התרנגולות היו בחווה בעיר שאויאנג.
השלטונות הסיניים המיתו כ-17,800 תרנגולות נוספות בניסיון למנוע את התפשטות המחלה למקומות נוספים. הנגיף המדובר הוא מזן העלול להיות מועבר גם לבני אדם, ואשר גורם אף למוות.

תאריך:  02/02/2020   |   עודכן:  02/02/2020
"הנחתי את המכון הביולוגי ליצור חיסון לקורונה"

נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית [צילום: חיים צח, לע"מ]
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס (יום א', 2.2.2020) דיון בעניין ההיערכות הלאומית להתמודדות עם וירוס קורונה. "אסור לחסוך בכלום ואין מקום לביורוקרטיה בכל הנוגע לטיפול בנגיף", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף: "הנחיתי את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לקורונה ולהקים מפעל חיסונים בישראל. אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל״.
בדיון השתתפו שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, בהם שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ"ל מד"א, ועוד.
שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי המשרד יבצע ביקורת מסוימת על כל מי שהגיע מסין וצריך להיות בהסגר. ״אני קורא לאלה שחזרו מסין בתקופה האחרונה להקפיד להשאר בבידוד בבית. לכולנו יש אחריות על בריאות הציבור ועל כולם לוקחת חלק במאמץ למניעת התפשטות הנגיף, כדי להגן על בריאות הציבור״, אמר השר ליצמן בישיבת היערכות נוספת של המשרד למניעת התפשטות הוירוס הסיני.
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בראיון לכאן ב': "אנו מעריכים שהווירוס יגיע לישראל. עשינו הרבה מאמצים למנוע את כניסתו, אנחנו פועלים לדחיית הופעתו בארץ". בתוך כך, השפעתו של וירוס הקורונה הגיעה לבורסה של תל אביב. מדד ת"א 125 נפל 3%, מדד הנפט והגז צלל ב-3.7%, ת"א 35 איבד 2.5%, ומדד מניות הטכנולוגיה נפל ב-4%.
הבוקר שבו ארצה עובדי שגרירות סין בישראל בשתי הטיסות האחרונות מסין שהורשו לנחות בנתב"ג. השגרירות התחייבה שעובדיה יהיו שבועיים בבידוד. בצהריים נכנס לתוקף האיסור על תיירים שהיו בשבועיים האחרונים בסין להיכנס ארצה. במקביל יחלו מהיום לבצע בדיקות קפדניות במעברי הגבול לישראל.
מקרה מוות ראשון מחוץ לסין
בפיליפינים דיווח משרד הבריאות במדינה על מקרה מוות ראשון שמתרחש מחוץ לסין. בת הזוג של החולה שמת אובחנה גם היא כחולה בנגיף ונמצאת בבידוד בית חולים בבירה מנילה. מניין ההרוגים בסין עלה ל-304 בני אדם, ומספר הנדבקים עומד על ל-14,550 בני אדם. ברחבי העולם הוא עומד מספר בנדבקים בנגיף על קרוב ל-14,500.
הרשויות בעיר הוואן, מוקד התפרצות הווירוס, הודיעו כי הושלמה בנייתו של בית חולים ייעודי לטיפול באנשים שחלו בקורונה וסובלים מדלקת ריאות. בית החולים החדש מכיל כ-1,500 מיטות, נבנה בתוך פחות משבועיים, והוא צפוי להיכנס לשימוש כבר מחר.
בתוך כך הודיעה ניו-זילנד כי תאסור כניסת תיירים סינים לשטחה למשך שבועיים. משרד החוץ המקומי העלה את אזהרת המסע לסין לדרגה הגבוהה ביותר. ירדן אסרה את הכניסה לממלכה לאנשים המגיעים מאזורים הנגועים בנגיף קורונה. בסוף השבוע הכריזו ארה"ב ואוסטרליה על הגבלות כניסה חמורות ביותר נגד המגיעים מסין.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שפעת העופות
יפעת גדות
לאור ההתפרצות - בעזה - מזהיר המשרד את בעלי הלולים בסמוך לגבול לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות    ישובי עוטף עזה נמצאים במרחק של פחות מ-10 ק"מ ממוקד המחלה ברשות הפלשתינית
יפעת גדות
בחודשים האחרונים, סין כבר מתמודדת עם התפרצות וירוס שפעת דומה הנקרא H7N9, שגרם למותם של רבע מאלו שנדבקו בו
יפעת גדות
אזור הצפון מאופיין בצפיפות רבה של משקים, והתפרצות של מחלת שפעת העופות באחד מהלולים עלולה להתפשט במהירות למשקים סמוכים    משרד החקלאות מתכונן בתרגול ההתמודדות וביעור המחלה במהירות באזור זה
יפעת גדות
המקרה האחרון העלה את מספר הקורבנות מהווירוס ל-109, מהם 22 מתו, כך על-פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי    החשש הוא כי הווירוס הקטלני יתפשט מעבר למזרח אסיה
יפעת גדות
ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע כי אין ראיות עדיין להעברת הווירוס מאדם לאדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il