X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גשמי ברכה? הניסיון המר מלמד כי הם יורדים רק לזמן קצר ובעוצמה רבה מדי. ומלבד שהחקלאות יוצאת ניזוקה, יש גם מחדל-התפלה, אין ניקוז ראוי, אין היערכות בחברת החשמל והחושך רב על האור
▪  ▪  ▪
שיירד גשם - במתינות ולתשתית איתנה [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
מפלס הכינרת עלה ב-4 ס"מ

"גשם גשם - לך!"
ראובן לייב
את הפרפראזה השלילית על שיר הילדים האופטימי, "גשם גשם בוא", נאלצתי להוותי לשיר, אתמול, בגין התלאות שפקדו אותי ביום הגשם הראשון
לרשימה המלאה

ישראל המיובשת משוועת למים כאוויר לנשימה. אבל, כמדינה קיצית לכל דבר, היא אינה ערוכה לחורף. כל אימת שזה ממשמש ובא - נושא על דל-שפתיו היהודי המאמין, כמו עובד האדמה החילוני, את תפילת "מוריד הגשם", בדחילו ורחימו ובתקווה שאכן בוא יבוא.
וכשהוא באמת בא, כמו במרוצת הימים האחרונים, נזקו, למרבה הצער, עולה על תועלתו: בתים שקועים במים, כבישים מוצפים, עצים נעקרים ממקומם, רמזורים חדלים לפעול, מתרבות תאונות הדרכים עם נפגעים בנפש, ויש גם, תדיר, הפסקות-חשמל ביתיות.
דברים מקוממים
אני יודע שהדברים האלה, שאינם משלימים עם המוסכמות, יקוממו כל מי שקורא אותם. אז נכון שישראל זקוקה למי-גשמים כדי להציל את אדמתה מחורבן, וגם נכון שמצוקה של מים תפגע, בסופו של דבר, בכולנו. אבל, מה שהמדינה צריכה הוא חורף גשום, לאורך כל העונה, באורח אינטנסיבי ופרופורציונלי, ולא ימים מעטים של גשם, בעוצמה רבה, שיש לה אפקט הרסני. רק בגשמים מדודים תוכל האדמה לספוג כראוי את המים הדרושים לה ותאפשר בכך את הבשלת הירקות והפירות הצומחים עליה.
פה לשטן
אינני רוצה לפתוח פה לשטן, והלוואי ששנה זו אכן תהיה שנת-גשמים ברוכה. אלא שניסיון העבר, החוזר על עצמו, מלמד שלא כך הם פני הדברים. המציאות העגומה היא שמדינה שלמה מתבוססת במים, עם ירקות ופירות שהושחתו באיבם מעוצמת הברד הכבד שניתך עליהם. ואם לא די בכך, מדינה שאינה דואגת בזמן לקדם את פני הרעה הצפויה לה מעצירת גשמים, אינה זכאית ליילל על שנת בצורת. הרי ניתנה לה הזדמנות של פז להקדים רפואה למכה ולאצור, בעיתם, את המים במתקני-התפלה.
החורף, אומנם, עדיין בפתח, והלוואי שהשמים יפתיעו הפעם לטובה ושמטח הגשמים לא יהיה חד-פעמי כבעבר. אבל, גם אז, במדינה שבה אין ניקוז ראוי של כבישים, שבה כל טיפת-גשם קטנה משתקת את הרמזורים, שבה מרתפים מתמלאים במים ומכבי האש נאלצים לפנות בסירות את דייריהם - הנזק רב מן התועלת: ההוצאות, שאליהן נקלעת המדינה, עולות על ההכנסות; ולדאבון הלב, במדינה שכזו יש במקום גשמי-ברכה רק גשמי-קללה.

תאריך:  03/11/2009   |   עודכן:  03/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל אינה ערוכה לחורף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב אינו מכיר את ישראל
אייל.ב  |  3/11/09 11:31
2
ישראל ערוכה לשמור שיתם של מושח
יש מיש  |  3/11/09 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
צדק מחלק בדיני הנזיקין נועד להתריע מזיקים פוטנציאלים ולהעביר עושר מן המזיקים אל הניזקים ובכך לחזק ערכים של צדק חלוקתי    צדק מתקן נועד להסדיר את הפיצויים בין הצדדים תוך התעלמות משיקולים חברתיים כלכליים לרוב הצדדים    האמנם הקו המפריד בין שני סוגי ה"צדק" כל-כך ברורים?    הרהורים על תורת המשפט (1)
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
חברה דמוקרטית המקבלת שוק חשמלי בצורה של שלוש יריות אקדח המחסלות במחי יד ראש ממשלה ופוצעת אנושות את הדמוקרטיה, אמורה להפיק לקחים    לא אצלנו...
אסף גולן
השבוע לפני 92 שנים הצהירה ממשלת בריטניה כי תתמוך בהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, במסמך המכונה "הצהרת בלפור"    מי חתם על ההחלטה? מי תמך ומי התנגד? ולמה בכלל היינו צריכים את זה?
עו"ד יוסי דר
לבני מציעה פרקליטות דו-ראשית - ראש אחד לנבחרי הציבור והראש השני לעמך
דן שילון
איש ממנהלי ערוץ 10 מעולם לא כתב שורה יצירתית מימיו    הערוץ צריך הצלה בתחום התוכן - או המתת חסד    מחליפים ראויים כבר יגיעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il