X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברלנד. "פעל בצורה שיטתית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חסידי ברלנד מחוץ לביהמ"ש [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
כתב האישום נגד ה"רב" שהבטיח ישועה תמורת רבבות שקלים:

ברלנד מואשם ב-16 מקרי מרמה ועושק

המדינה: ברלנד הבטיח לפונים אליו שהוא יחייה מתים, ירפא חולים במחלות קשות, יבריא נכים, ישחרר אסירים ויאתר נעדרים מואשם שקיבל בפועל 910,000 שקל בשנים 2020-2014 וניסה לקבל במרמה מיליונים נוספים ההגנה: הפונים ידעו שהוא נותן רק סיוע רוחני
▪  ▪  ▪

ה"רב" אליעזר ברלנד הוציא במרמה 910,000 שקל תמורת הבטחות לרפואה, כניסה להריון ואף שחרור מן הכלא. בחלק מן המקרים, חדלו קורבנותיו לקבל טיפול רפואי וכמה מהם נפטרו כעבור זמן קצר. כך טוענת המדינה, בכתב האישום נגד ברלנד שהוגש (יום א', 1.3.20) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
המדינה מייחסת לברלנד 16 אישומים ובהם עשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק ונסיון עושק. בדיונים על הארכת מעצרו של ברלנד טענו סניגוריו, כי הוא לא הוליך שולל איש, שכן הפונים אליו ידעו שהוא מעניק ברכה רוחנית ולא טיפול רפואי. השופט דוד גבעוני האריך את מעצרו של ברלנד עד החלטה אחרת; דיון נוסף יתקיים ב-5.3.20.
לדברי המדינה, מאז שנת 2014 ועד מעצרו בחודש שעבר, פעל ברלנד - בעצמו ובאמצעות עוזריו - תוך ניצול ההערצה לה זכה, כדי להוציא באופן שיטתי כספים ממי שהיו במצוקה וביקשו את עזרתו. ברלנד "יצר כלפי הפונים אליו מצגי שווא שונים, לפיהם הוא בעל כוחות מיוחדים לגרום לכך כי יקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם, וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף של אלפי שקלים לידיו. הוא עשה כן, כשהוא יודע כי אין בכוחו לגרום לכך שהתוצאה המבוקשת תתרחש, ושאין אמת במצג כי התוצאה תתרחש".
לטענת הפרקליטות, מצגי השווא הוצגו לפונים בידי ברלנד ועוזריו באמירות והבטחות ישירות, וכן "באמצעות יצירת תודעה ותדמית כוזבת של ברלנד כסמכות רוחנית ודתית עבור מאמיניו". הוא הבטיח להחיות מתים, לרפא ממחלות חשוכות מרפא, להבריא נכים, לשחרר אסירים ולאתר נעדרים. בחלק מן המקרים, הוא מסר המלצות כוזבות על תכשירים וכדורים. בנוסף למאות אלפי השקלים שקיבל בפועל, הוא ניסה לקבל עוד מיליוני שקלים - נטען.
בין המקרים המתוארים בכתב האישום:
  • ברלנד גבה 10,000 שקל ממשפחתו של חולה סרטן. לאחר שנקבע מותו, הוא טען שהרופאים טועים וכי האיש יקום לתחייה כשהוא בריא. כאשר דרשו בני המשפחה את כספם בחזרה, סירב ברלנד בנימוק שהדבר יזיק לנפטר.
  • משפחתה של חולת סרטן שילמה לברלנד 33,000 שקל; היא הלכה לעולמה, וברלנד אמר לקרוביה שהוא "רואה אותה בשמים עם כנפיים לבנות".
  • ברלנד גבה 20,000 שקל תמורת הבטחתו לרפא ילד משותק הסובל משיתוק מוחין. כאשר הבטחותיו לא התקיימו, הוא גבה סכומים נוספים.
  • קרוביה של אישה שלקתה בסרטן פטרו את ברלנד מהחזר הלוואה בסך 660,000 שקל. הוא חיזק את ידיה של החולה שהעדיפה שלא לעבור טיפולי כימותרפיה, ואכן היא הפסיקה לקבל אותם - ולבסוף היא נפטרה.
  • ברלנד גבה 20,000 שקל מזוג חשוך ילדים, שנאלצו ליטול הלוואות כדי לשלם לו. האישה לא נכנסה להריון כפי שהבטיח.
  • קרוביו של אדם שנדון לשש שנות מאסר בארה"ב שילמו לברלנד 20,000 שקל תמורת שחרורו. כאשר הדבר לא אירע, הוא החזיר להם 8,000 שקל.
  • בני משפחתו של נכה ב-100% נטלו הלוואות ב-20,000 שקל כדי לשלם לברלנד, שהבטיח להבריא אותו; האיש נותר נכה.
  • ברלנד דרש 20,000 שקל מתחקירני חדשות 12, יעל אסטרייכר ויואב אבן, תמורת החלמה ממוות מוחי (כביכול). אחד מעוזריו אמר להם, כי ברלנד עושה מדי שבוע "סוג של תחיית המתים".
  • ברלנד גבה 20,000 שקל מהוריה של ילדה בת שלוש שהייתה במצב של מוות מוחי לאחר שטבעה, תוך שהוא מבטיח שתבריא; היא נפטרה כעבור מספר ימים.
  • ברלנד דרש 10,000 שקל תמורת הבטחה לאיתור חולה סכיזופרניה שנעלם; בני המשפחה לא שילמו.
  • ברלנד מסר סוכריות "מנטוס" לתחקירן חדשות 13, אמיר שואן, באומרו שיתן אותן לבנו החולה בסרטן (כביכול), לצד טיפולי הכימותרפיה.
  • ברלנד דרש 20,000 שקל תמורת ריפויו של תינוק בן שנתיים וחצי, שטבע והיה במצב קשה.
  • ברלנד דרש 20,000 שקל משמעון והבה, רוצחו של המאבטח יום-טוב דוויק, תמורת שחרורו ממאסר העולם שנגזר עליו.
אישום נוסף מייחס לברלנד מזימה לפגוע בשניים מאנשי קהילתו, כאשר היה במעצר בשנים 2017-2016 (בגין עבירות המין והאלימות בהן הורשע). הוא התקשר מן הכלא לאהרון שוורץ, שהפעיל קו טלפון של חסידי ברלנד, והורה לו להודיע בשמו שיש להטיל חרם על השניים ו"מותר לכל אחד לשבור להם את העצמות". והבה ציית, אם כי לאחר מספר שעות הוריד על דעת עצמו את ההודעה. באישום זה מיוחסת לברלנד עבירה של ניסיון לשידול לגרימת חבלה חמורה.
בבקשתה לעצור את ברלנד עד תום ההליכים אומרת המדינה, כי בידיה ראיות רבות להוכחות אשמתו, כולל הקלטות. לטענתה, ברלנד ביצע חלק מן העבירות בעודנו בכלא וחלק כאשר היה אסיר ברישיון (הוא שוחרר בשל מצב בריאותו), ולאור בריחתו מן הארץ בעבר - קיימת סכנה שיימלט שוב. כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד עינת ברוכי-יריב, צור חוטה וארז פדן.

תאריך:  01/03/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברלנד מואשם ב-16 מקרי מרמה ועושק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מתחיל להראות כמו מועמד לר״מ
נתן המציצן  |  1/03/20 12:20
 
- }}}לדעתי ביבי וברלנד לאותו תא. ל"ת
אחד מהעם.  |  1/03/20 13:43
2
כותב תגובה 1 - צודק
בן נאמן  |  1/03/20 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי ההסכמות שהושגו בין השניים מאי גולן הייתה אמורה לייצג את עוצמה יהודית בכנסת וחאן אל אחמאר היה אמור להפנות תוך 6 שבועות    בן-גביר: "נתניהו סיכל את ממשלת ה-61"    הליכוד: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות"
עידן יוסף
חברת אחוה התלוננה על מספר יצרני טחינה בהם בארכה והנסיך ש"עושים דין לעצמם" ומשווקים טחינה באריזות 450 גרם בניגוד להמלצת התקן    חלקם אינם מוזילים את המוצר ביחס לטחינה בגודל 500 גרם
מירב ארד
החל משעות הבוקר המוקדמות, יפעלו השוטרים ולוחמי מג"ב לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים שיכללו: כ-10,840 קלפיות הפרוסות במעל ל-4,100 ריכוזים בכל רחבי הארץ
איציק וולף
חברת ממן, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, מעריכה שצמצום קווי הטיסות יוביל לקיטון בכמות המטענים המטופלים על ידה ובירידה בשירותים הלוגיסטיים שהיא מעניקה    "אין בידי החברה להעריך במועד זה את מידת ההשפעה של הירידה על תוצאותיה העסקיות של החברה"
יצחק דנון
בוטיק שימור מבנים תובעת 4.6 מיליון שקל, בטענה שויינברג לא הוציא חשבונית על התמורה שקיבל ממנה בדמות שווי הקרקע לבניית דירות בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il