X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המתמודדים היחידים: ג'ו ביידן וברני סנדרס

אליזבת וורן פורשת מהמרוץ

הסנאטורית ממדינת מסצ'וסטס ספגה מפלה צורבת ב"סופר טיוזדיי", כאשר הובסה אפילו במדינת הבית שלה ההתמודדות הבאה של הדמוקרטים: שש מדינות בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
וורן. התמיכה התפוגגה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

הסנאטורית אליזבת וורן פורשת (יום ה', 5.3.20) מהמרוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. בכך המרוץ הופך לדו-ראשי בלבד: סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, מול הסנאטור ברני סנדרס.
וורן בת ה-70 מכהנת בסנאט מטעם מדינת מסצ'וסטס מאז 2013, ולפני כן הייתה פרופסור למשפטים באוניברסיטת הרווארד. התמחותה היא במשפט אזרחי ואין לה ניסיון בענייני חוץ, ביטחון וכלכלה. וורן קיוותה להיות קול ביניים בין השמרנות והממסדיות של ביידן לבין הסוציאליזם האנטי-ממסדי של סנדרס, אך בפועל נשחקה ביניהם.
דעותיה ותוכניותיה של וורן קרובות יותר לאלו של סנדרס, וכמותו היא התרחקה מתורמים גדולים ובעלי אינטרסים, אך היא מתונה יותר בהליכותיה. בחודשים הראשונים של המרוץ זכתה וורן לתמיכה משמעותית, אלא שזו הלכה והתפוגגה באיטיות מתמדת לאחר מכן. ב"סופר טיוזדיי" (3.3.20) ספגה וורן מפלה צורבת, כאשר הובסה אפילו במסצ'וסטס והגיעה שלישית אחרי ביידן וסנדרס. היא הצליחה לקבל עד כה רק כ-20 צירים לוועידת המפלגה, בה יש צורך ב-1,991 צירים כדי לזכות במועמדות לנשיאות.
וורן ספגה מכה משמעותית בעימות הדמוקרטי בחודש נובמבר, בו לא הצליחה להתמודד עם ההתקפות מצד רוב יריביה. היא השקיעה סכומים ניכרים בארבע המדינות הראשונות בהן התקיימו הבחירות המקדימות, אך ללא הצלחה: וורן הגיעה למקום השלישי באייווה, למקום הרביעי בניו-המפשייר ובנבאדה ולמקום החמישי בדרום קרוליינה. היא לא ניצחה בשום מדינה וברובן לא הצליחה לעבור את רף 15% המעניק חלק יחסי מנציגי המדינה לוועידת המפלגה.
בשבוע שעבר פרשו מן המרוץ המיליארדר טום שטייר וראש עיריית סאות'-בנד לשעבר, פיט בוטייג'יג'. ערב "סופר טיוזדיי" פרשה הסנאטורית איימי קלובוכר, שהעבירה את תמיכתה לביידן (שאכן ניצח במפתיע במדינתה, מינסוטה) - כפי שעשה בוטייג'יג' לפניה. אתמול פרש מן המרוץ ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, שהובס גם הוא ב"סופר טיוזדיי", והודיע שיעמיד את משאביו הבלתי-מוגבלים לרשותו של סנדרס. וורן צפויה לתמוך בסנדרס, אך ספק אם תהיה לכך משמעות של ממש בבחירות המקדימות הבאות.
בשבוע הבא (10.3.20) יצביעו הדמוקרטים ב"מיני סופר טיוזדיי" במדינות מישיגן (החשובה שבהן), וושינגטון, צפון דקוטה, מיזורי, מיסיסיפי ואיידהו. בחירות אלו יהיו מבחן הן לביידן והן לסנדרס: האם יצליחו לשמר את התנופה (ביידן) ולהתאושש מן המפלה היחסית השבוע (סנדרס).

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברני סנדרס  ג'ו ביידן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה פרסם סרטון של אביגדור ליברמן שהבטיח שלא ישתף פעולה עם הרשימה המשותפת    "ליברמן, האם אתה סתם שקרן שאין לו מילה או שיש לך גם מניע נסתר?"
איציק וולף
משטרת ישראל החלה לנקוט באכיפה פלילית נגד אזרחים שהפרו את תנאי בידוד הבית שנדרשו לנקוט כצעד מניעת התפשטות נגיף הקורונה    "המשטרה והפרקליטות ימצו את הדין עם מי שיתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום לסיכון התפשטות קורונה"
איציק וולף
רשת מלונות ישרוטל פרסמה אזהרת רווח הכוללת הערכה כי גם ברבעון השני של השנה צפויה ירידה בהכנסות הרשת וברווחיות שלה בשל התפשטות נגיף הקורונה    "החברה פועלת לצמצום הוצאות ונערכת לכל תרחיש"
עידן יוסף
ישראל ביתנו צפויה להמליץ על גנץ כדי להביא להחלפת יו"ר הכנסת    בכחול לבן חוששים מפני תרגיל של ליברמן, שיאפשר לו להדיח את נתניהו, ולחבור לממשלת ימין-חרדים או לממשלת ימין-תלם
איציק וולף
ראש הממשלה כינס דיון המשך על היערכות המשק להתפשטות נגיף הקורונה    הורה לשר האוצר להקים עד יום א' הקרוב קרן שתוודא המשך תפקוד עסקים חיוניים    השלב הבא: הקמת קרן סיוע לעסקים שנקלעו למצוקה    נתניהו נזף במכבי תל אביב: מגנה את העובדה שהם לא נשמעו להוראות והפרו אותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il