X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיעת הרשימה המשותפת בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
סבב ההתייעצויות אצל הנשיא:
הרשימה המשותפת המליצה פה אחד על גנץ
ח"כ עודה: "אנו אומרים לא באופן מפורש נגד ממשלת הימין ובנימין נתניהו" השר לוין בבית הנשיא: הדרך הנכונה היא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה ולהקים ממשלה בהובלתו במהירות" ח"כ יעלון: "ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית" ריבלין: "מחויבים לקיים תהליכים דמוקרטיים חיוניים גם בשעת חירום"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין נפגש (יום א', 15.3.20) במשכן הנשיא עם נציגי סיעות לסבב ההתייעצויות לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה. בכחול לבן שואפים לגייס רוב של 61 ממליצים על יו"ר המפלגה, בני גנץ, שיגבר על 58 החברים בבלוק הימין-החרדים שימליץ על נתניהו.
במהלך סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, הודיע יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הודיע הרשימה ממליצה פה אחד על יו"ר כחול לבן להרכבת הממשלה. עודה: "היה לנו ויכוח לא קל. לבל"ד הייתה עמדה מתנגדת להמלצה. עם זאת, בל"ד קיבלו החלטה אמיצה שעיקרה אחדות הרשימה המשותפת וקבלת החלטת הרוב".
עוד אמר עודה: "אנו אומרים לא באופן מפורש נגד משמלת הימין ובנימין נתניהו. אנו רואים שהפשיזם בשלטון. מי שעוקב אחרי אזרחים, מצמצם את המרחב הדמוקרטי, מסית נגד מיעוט בצורה כל כך שיטתית - הפשיזם בשלטון. אם גנץ או נתניהו ילכו לאחדות או חירום, נהיה המנתגדים העיקרים. אם גנץ רוצה להרכיב ממשלת מרכז שמאל, אנו ממליצים על גנץ".
בפתח סבב ההתייעצויות, אמר הנשיא כי "אנו בעיצומה של התמודדות יוצאת דופן. מלחמה ומאבק ישראלי כולל עולמי בהתפשטות הקורונה. חשוב מאוד כי נקפיד על הכללים וההוראות ולא ניכנע לפחד או חרדה. זו שעת מבחן לא רק למערכת הבריאות והכלכלה גם לנו כחברה. התמודדות עם משבר חירום תלויה בחברה האזרחית שלנו. אנו נדרשים לשמור על קור רוח ולהימנע מהיסטריה".
"התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה הדמוקרטיה הישראלית, להפך, היא חיזקה אותה", הוסיף ריבלין. "אנו מחויבים ביתר שאת לקיים תהליכים דמוקרטיים חיוניים גם בשעת חירום. ההתייעצויות הן המשך ישיר לבחירות שבהן השתתפנו כולנו".
ריבלין הוסיף כי הוא "מבקש להגיע מתוך הבנה שעלינו לעסוק בהקמת ממשלה בהקדם האפשרי. ייתכן שהקמת ממשלה תהיה כרוכה בעיצוב הסדרי ביניים לחודשים הקרובים אך אין לי ספק שזה מה שהעם מצפה ממנהיגיו בשעה זו".
משלחת הליכוד, הסיעה הגדולה בכנסת ה-23, הייתה הראשונה להגיע להיוועצות עם השרים יריב לוין וישראל כ"ץ. השר לוין אמר בית הנשיא: "אנחנו נמצאים בשעת חירום אמיתית אירוע מתגלגל ותהליך שלא ידענו כמותו והוא מחייב הקמת ממשלה במהירות ועם בסיס רחב. זו לא העת לממשלות מיעוט שאין להן יכולת תפקוד בכנסת. זו בוודאי לא העת לבצע שינויים, אלא העת ליציבות, שבה לבעלי הניסיון יש יתרון עצום".
לוין הוסיף: "זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה או חשבונות אישיים, אלא הזמן לשים את השנאות והחרמות בצד. נוכח הצורך בימים אלה בניסיון העצום של ראש הממשלה, הדרך הנכונה היא להטיל עליו את הרכבת הממשלה ולהקים ממשלה בהובלתו במהירות".
אחרי הליכוד, הגיעו נציגי כחול לבן והרשימה המשותפת. מטעם כחול לבן הגיעו חברי הכנסת משה יעלון, אבי ניסנקורן וקארין אלהרר. ריבלין אמר לנציגי המפלגה כי "העם באמת משווע לממשלה יציבה, שתהיה ממשלת אחדות, ואני פותח את לבי. אני יודע את כל הבעיות הפוליטיות הניצבות, אנחנו בזמן לא פשוט. יש צורך להתמודד עם דבר שנפל על הציבור כולו. העם מחכה ומצפה למציאת פתרון".
יעלון המליץ על גנץ "דווקא בשל השעה הקשה הזו" ואמר כי "רצינו ממשלת אחדות עוד לפני משבר הקורונה. במצב הנוכחי, נוכח מה שראינו בשעות האחרונות, הפגיעה הקשה בדמוקרטיה הישראלית, שפוגעת גם ברשות המחוקקת. אנחנו נדע גם למגר את הקורונה וגם לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".
בתום סבב ההתייעצויות הנשיא יכריז על מי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, ומרגע זה יעמדו לרשותו 28 ימים להרכבת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים נוספים.

השר לוין בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
נציגי סיעת כחול לבן בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשימה המשותפת המליצה פה אחד על גנץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ביטח, גבר הזמנו הרבה ווזלין ל"ת
נדב  |  15/03/20 15:35
2
החזית היהודית-פסלטינית לשחרור
אא  |  15/03/20 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
רה"מ נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן וקרא לו להקים ממשלת אחדות זמנית או עם רוטציה    על-פי ההצעה: רה"מ לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי-אמון בראש הממשלה
מירב ארד
מנכ"ל בית הנשיא הודיעה: "מתכונת התייעצויות תהיה מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים    בכחול לבן חוששים מספין של נתניהו ברגע האחרון    ברשימה המשותפת זועמים על נכונות גנץ לקמת ממשלת חירום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: טיבי עדיף על ביבי? תשאלו את גנץ (ואיווט). אז מה אם הבטיחו אחרת. העיקר לנקר לביבי שתי עיניים    להחזיר עריקים לכור מחצבתם האידיאולוגי זו שחיתות שלטונית? תשאלו את ארי שביט    ולקינוח פסוקו
עמוס גלבוע
משבר הקורונה מחייב ממשלה רחבה    ממשלת מיעוט פירושה אי-יציבות שרק תוסיף אסונות למשק הישראלי    בצד המהותי יהיה זה הישג היסטורי ראשון לתנועה הלאומית הפלשתינית במאבקה נגד העם היהודי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שמים מקלות בגלגלים, מחבלים בחליפות, גזענות וסוף המרוץ    "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il