X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא צריך להרחיק עד בודפשט. מסעדת "טוליפ", שבלב תל אביב, ממלאת בהחלט את החסר
▪  ▪  ▪
מסעדת טוליפ בתל אביב
חזית המסעדה ברחוב יהודה הלוי 52

מאז ביקורי האחרון בבודפשט לא נמחו עדיין מאפי ניחוחות המטבח ההונגרי אנין הטעם. תבשילי הגורמה, התבלינים הפיקנטיים והקינוחים שלא מהעולם הזה רק הותירו אצלי אחריהם טעם של עוד. ועם יד על הבטן, כל אימת שקיבתי נזכרת בהם, היא פשוט מקרקרת מגעגועים.
הצרה היא שהמסעדות ההונגריות בישראל הולכות וכלות מן העולם. אחת האחרונות שבהן, "יהודית" שבגן לב העיר בתל אביב, שבקה לא מכבר חיים עם מותה של בעליה. האחרות, שעדיין נותרו, אינן מצליחות למלא את מקומה.
ובכל זאת, הפלא ופלא, נמצא, סוף-סוף, מי שהחליט לשמור בשטח על הגחלת הראויה. משגונב לאוזני שלאצי שגב, יד-ימינה של יהודית המנוחה, פתח את מסעדת "טוליפ" (רחוב יהודה הלוי 52, פינת נחמני), החשתי, כמובן, את פעמי אליה. נפעם ונרגש הופתעתי למצוא בה גם את יד-ימינו של לאצי, זולטן האני: השף המיתולוגי לשעבר של "יהודית" ובעבר הרחוק יותר גם השף של מסעדת "גונדל" האגדית, ששמה יצא לפניה בבודפשט עוד מימים ימימה. השניים, בוגרי בית הספר הקולינרי בהונגריה, החליטו לחבור יחדיו, וכך יכלו בני מעי לשוש ולשמוח עוד בטרם באה הקולינריה שלהם אל פי.
משפט שלמה
הסבנו בשניים לשולחן נינוח במרפסת המוצלת ועילעלנו, בסקרנות, בתפריט המגוון. את עינינו צדו עוף בפפריקה וגולש-בקר ביין אדום. ללא היסוס בחרנו בשניהם, וכדי שלא לריב בינינו החלטנו להתפשר ולהחלק בהן. שתי המנות הנדיבות הוגשו בלוויית "נוקרלי" - נטיפי-בצק עדינים - עם סלט מתקתק של מלפפונים. גם העוף וגם הגולש היו עשויים בטוב-טעם ובדיוק כפי שמכינים אותם במסעדות הגורמה בבודפשט - מחמאה גדולה כשלעצמה. החרו-החזיקו אחריהם הבצקיות הנימוחות. על שני הפלפלים החריפים, שקישטו את הצלחת, החלטנו הפעם לוותר, ובלבד שלא ניאלץ לטוס, חלילה, בעטיים לשמיים. את צמאוננו הרווינו תוך כך בסיידר-אפרסקים ובסודה תוססת ומרעננת.
עכשיו הגיע תורם של הקינוחים, והם היו באמת מהממים: שלוש כופתאות ממולאות בשזיפים ומחית-ערמונים. עוד אנחנו מתמוגגים משני המעדנים, ואל השולחן הוקרבה, על-חשבון הבית, גם מנת אטריות מתוקות, מבושלות בכרוב, ועליהן תפזורת של פלפל טחון: שילוב פיקנטי ומוצלח מאין כמוהו. אספרסו כפול היה האקורד האחרון בסעודת המלכים שלנו.
התשלום הסתכם ב-206 שקל, עליו הוספנו תשר נדיב. רק השירותים טעונים עדיין שיפור.

תאריך:  09/11/2009   |   עודכן:  09/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
אנשי כנופיית שלטון החוק, אם בכלל בחוק עסקינן שכן הם מעוותים אותו לצרכיהם, מתגייסים להגן על הבית    המניע - שמירת מקום העבודה בפרקליטות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הממסד המשפטי אינו מוכן לשם שינוי ומאידך , ישנם פוליטיקאים שרוצים להרוס את המבנה המשפטי הקיים    זו אנומאליה המאפיינת אנרכיות ולא משטרים מוקרטיים בהם מתנהל ויכוח ענייני
יואב ללום
במהלך הימים האחרונים נחשפתי לכתבה שהתפרסמה בעיתון "השבוע בירושלים" של רשת קו עיתונות דתית    בכתבה הזו התראיין ר' מנחם כרמל והסביר על הבניה בבית שמש והתכנונים וההכנות של ועדת הדיור בראשה הוא עומד מטעם מפלגת "דגל התורה"
אליקים העצני
אילו היו צווי אשפוז לאומות מופרעות, ישראל הייתה הראשונה לזכות בכבוד    במקום לאמר לארדואן "טול קורה" ישראל מתנצלת ומתפתלת    שלא לדבר על ההתפתלות רבת השנים אל מול הרש"פ
קובי כהן
תקנות חדשות שעברו השבוע בכנסת מאפשרות למשרד התמ"ת לקבוע הגנה של 6.51 ש"ח לשעת עבודה כשכר עבודה חוקי לנכה חמור, כך נקבע לאחר דיון פטרוני במיוחד בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות    בעוד שכל אזרח (בריא) במדינה נהנה מהגנה ובשכר המינימום של 21.17 ש"ח לשעת עבודה יאלצו נכים, בעיקר בעלי לקות מנטאלית, נפשית ופיזית חמורים להתמודד עם קביעה דורסנית שאינה מביישת משטרים אפלים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il