X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פסיקה
בית המשפט לתעבורה בירושלים גזר 45 ימי מאסר בפועל על נהג שבשל שכרותו התנגש בשבעה רכבים חונים ברחוב הומה אדם בבירה
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

כטוב ליבו ביין נהג הנאשם, שמעון בן עמי, ברכבו המסחרי ברחוב מאיר גרשון בירושלים, בדרכו לכיוון שדרות משה דיין. לפתע נסע ימינה ופגע בשבעה רכבים חונים.
איתרע מזלו של בן עמי ומאחוריו נסעה ניידת משטרה שעקבה אחריו מרגע שראו השוטרים, כדבריהם: רכב מסחרי שממש מרקד ומזגזג על הכביש. ההתנגשות ברכב החונה השביעי גרמה לעצירת נסיעת רכבו של בן עמי, ומיד כשנעצר הרכב ובן עמי הביט סביבו, נתקל מבטו במבטם של השוטרים שנעמדו מחוץ לרכבו.
השוטרים הבינו מיד מדוע קרה מה שקרה; ריח אלכוהול חריף עמד בפנים הרכב. בטרם יהיה לשוטרים מקום לסבור שאולי חרף ריח האלכוהול הנהג אינו שיכור - קידמם בן עמי בהתנהגות שיכורה פרועה, בתשובות שאינן קשורות לשאלות השוטרים, ומשהתבקש ללכת ישר – בהידוס שיכורים, מה שהסיר כל ספק (אם היה כזה בכלל) באשר לסיבות התאונה: בן עמי היה שיכור כלוט (כהדרת השופט את שכרותו של בן עמי). רמת האלכוהול שגילה ה"ינשוף" (מכשיר הנשיפות המשטרתי לבדיקת כמות האלכוהול המצויה בגופו של נהג) בליטר אוויר שנשף בן עמי עמדה על 800 מיקרוגרם. הכמות המותרת היא 240 מיקרוגרם לליטר אוויר...
בן עמי – כמובן – הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות שגרמה לתאונת דרכים. לא הועילו לו טיעוניו כי אכן - הוא שתה, אולי יותר ממה שהיה "צריך לשתות" (כהגדרתו), אבל לא כל-כך הרבה כפי שטענה התביעה, לא במידה כזו שהשפיעה על נהיגתו. אף את טענתו - כי הוא בכלל לא אשם בתאונה! אשם בה נהג רכב, שהנאשם אינו יודע את סוגו או את צבעו, שיצא במפתיע מחניה ופגע בו פגיעה שגרמה לשבר בהגה ובבלמים, מה שהוביל לאובדן שליטה על הרכב, ולתאונה – דחה בית המשפט, על הסף.
בטיעונים לגזר הדין ביקש סנגורו של הנאשם להקל עם גזר הדין. לדבריו, בן עמי בורך בכל המעלות הטובות כדלקמן: אדם שומר חוק ודין, בעל משפחה ואב לילדה שמחסורם עליו, טכנאי מחשבים העובד במקום קבוע ומסודר, אדם בן 45 שמעולם לא הסתבך בפלילים, נוהג מאז 1990 ועברו התעבורתי דל (למעט מקרה, חד-פעמי זה). מאחר שכך, יש להקל עימו שכן אין הוא, חלילה, מסוכן לציבור.
שופט בית המשפט לענייני תעבורה בירושלים, השופט אברהם טננבוים, דחה את טענות הסנגוריה. לדבריו, מי שנהג בשכרות ברחוב הומה אדם, כאשר הוא מסכן את הציבור, ולבסוף אף גרם לתאונה, אחד הוא דינו – לשבת מאחורי סורג ובריח. מדבריו:
"מה צריך להיות גזר דינו של שיכור שרמת שכרותו הייתה גבוהה וגרם לתאונת דרכים? והתשובה היא כי במקרים מעין אלו אין מנוס ממאסר, ומאסר בפועל בבית הסוהר ממש. מי שנוהג ברמת שכרות גבוהה וגורם לתאונת דרכים צריך לדעת כי סופו יהיה אחרי סורג ובריח. אין מדובר פה על נהג מסוכן, אלא על סכנה שהתממשה ובקלות יכלה להוביל לתוצאה קטלנית".
לאחר הטחת דברים אלה ועוד כיוצא בהם בבן עמי גזר עליו השופט 45 ימי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שבעה חודשים למשך שלוש שנים, פסילת רישיון נהיגה למשך שלוש שנים ותשלום קנס בסך 3000 ש"ח.

קביעות בית המשפט

לדברי שופט בית המשפט לתעבורה בירושלים, השופט אברהם טננבוים, נהג ששכרותו גרמה לתאונת דרכים, אחד הוא עונשו: בית הסוהר. כך הוא כותב:
"מה צריך להיות גזר דינו של שיכור שרמת שכרותו הייתה גבוהה וגרם לתאונת דרכים? והתשובה היא כי במקרים מעין אלו אין מנוס ממאסר, ומאסר בפועל בבית הסוהר ממש. מי שנוהג ברמת שכרות גבוהה וגורם לתאונת דרכים צריך לדעת כי סופו יהיה אחרי סורג ובריח. אין מדובר פה על נהג מסוכן, אלא על סכנה שהתממשה ובקלות יכלה להוביל לתוצאה קטלנית".
את טענות סנגורו של בן עמי כי מאחר שמדובר באדם נורמטיבי, יש להקל עם גזר דינו, דחה בית המשפט. לדברי השופט, ניחא היה לו, אולי, להקל אם היה בן עמי, לו לכל הפחות, היה נוהג כאדם נורמטיבי ומכה על חטא, אלא שבן עמי מכחיש את המיוחס לו, חרף כל הראיות. מאחר שכך, ועל-מנת להעמיד את בן עמי על טעותו – לא מצא השופט אלא להטיל עליו מאסר בפועל.

תוצאת ההליך

על הנאשם נגזרו 45 ימי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שבעה חודשים למשך שלוש שנים, פסילת רישיון נהיגה למשך שלוש שנים, ותשלום קנס בכך 3000 ש"ח.

פרטי ההליך

- ת"ד 002048/09 מדינת ישראל לשכת תביעות את"ן נ' בן עמי שמעון
- בבית המשפט לתעבורה בירושלים
- בפני השופט אברהם טננבוים
- בא כח המאשימה מדינת ישראל: עו"ד חנא קופטי
- בא כח הנאשם בן עמי שמעון: עו"ד אבי אסולין

9.11.2009
תאריך:  09/11/2009   |   עודכן:  10/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהג שיכור נידון ל-45 ימי מאסר – בפועל!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר הילזנרט
טאהא מואמן הורשע בגרימת חבלה חמורה ובאיומים לאחר שתקף את שכנו במקלות ובבקבוק זכוכית    במסגרת הטיעונים לעונש המליץ שירות המבחן שלא לגזור עליו מאסר בפועל מאחר שבין הצדדים נערכה סולחה    סגן נשיא בית המשפט השלום בפ"ת : לא ניתן לפטור עבריין אלים בעל כוונות זדון ממאסר
מאיר הילזנרט
נדחתה תביעה נזיקית אישית נגד ראש מועצת קרני שומרון וגזברה שהוגשה לאחר שהמועצה מכרה מטלטלין בשווי 106,000 ש"ח שעיקלה לצורך כיסוי חובות ארנונה - ב-4,500 ש"ח!
מאיר הילזנרט
טלי גלעד מזור עבדה בפרקליטות מחוז הצפון על בסיס חוזה שהוארך מעת לעת    במכרז שערך משפט המכרזים היא איבדה את עבודתה מאחר ש"סימנו אותה" כבעלת יחסי אנוש גרועים    בית הדין לעבודה: המכרז הוטה שלא כדין התובעת תפוצה במאה אלף שקלים
מאיר הילזנרט
לא הכל סולדים מהעובדים הזרים    החקלאי משה בן יהודה למשל - ביום שהגיעה ארצה עובדת זרה שהחלה לעבוד במשקו חיבק וליטף אותה    ביום השלישי אנס אותה    אפילו (ואולי דווקא בגלל...) ששכניו ואשתו העידו שהוא אדם חם מאוד והנאשם אמר שהנאנסת מתנהגת כמו זונה הוא נידון לשמונה שנות מאסר
מאיר הילזנרט
למרות שעורך דינו טען שאין להחמיר עם אנס שלו היכרות מוקדמת חיובית עם קורבנו ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע גזר על אנס שהכה וסימם קטינה 14 שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il