X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שחשבתי שהוא מנהיג אמיץ - הוא לא מנהיג ולא אמיץ, ואני מתבייש עד עמקי נשמתי על שנואלתי להאמין בו מכתב גלוי לאריה אלדד
▪  ▪  ▪
השתפן. אריה אלדד
המרפסת של התקשורת
ד"ר רון בריימן
ככה לא בונים פיוס בין ימין לשמאל * הגיעה העת שהתקשורת תעסוק בחשיפת כל האמת סביב רצח רבין במקום טאטוא הספקות
לרשימה המלאה

חודשים אחדים לפני הבחירות, כאשר עתידך הפוליטי היה לוט בערפל, הצהרת שאחרי הבחירות תיזום חקירה מחודשת של רצח רבין.
ערב פסטיבל ההסתה השנתי ע"ש יצחק רבין יצא ד"ר רון בריימן - בתוארו כדובר "התקווה" - בהודעה פומבית אמיצה, כלהלן: "מפלגת התקווה קוראת לראש הממשלה נתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית לחשיפת האמת הכואבת ולטיהור האווירה". מן הסתם, הסתמך ד"ר בריימן על הצהרתך דלעיל, מפני שיומיים אחריו אמרת בראיון לערוץ 7 שהנושא לא נדון במוסדות המפלגה. בכל אופן, כל השומע את המשפט "התקוה קוראת לראש הממשלה נתניהו...", יכול להבין מכך שהמפלגה תדרוש מראש הממשלה ומהכנסת, באמצעות הח"כ שלה, להקים ועדת חקירה.
אלא שאתה "השתפנת". באותו ראיון אמרת ש"תשמח" אם תוקם ועדה כזו, אבל שלא תנקוט שום יוזמה בעניין. נכון שזו תפנית חדה ביחס לעמדתך מלפני שנה, אבל נכון לא פחות ש"רק חמור לא משנה את דעתו". העובדה שהנושא לא נדון במוסדות "התקווה" אומר דרשני לא רק לגופו, אלא לגבי התנהלותה הפוליטית של המפלגה בכלל, אבל גם בזאת לא אדון הפעם. את עלבוני כאחד ממייסדי "התקווה" אני בא לתבוע מידיך היום, מפני שההנמקה שבחרת להצמיד לתפנית הזו באותו ראיון בערוץ 7 מעליבה אותי עד עמקי נשמתי.
"אשמח אם תהיה ועדה שכזו, אבל לא אירתם להקמתה, כי להערכתי לא תהיה תמיכה ממשלתית למהלך וזה יהיה בזבוז זמן", אמרת.
אני מסיק מכך:
(א) כאשר התבצרת בשא-נור ביום המר והנמהר ההוא, הערכת שכן תהיה למאבקך תמיכה ממשלתית.
(ב) גם כאשר יצאת לצעדה ממטולה עד אילת, כהתרסה נגד ההינתקות, הערכת שממשלת שרון כן תתמוך במאבקך ותבטל את ההינתקות.
(ג) הערכת שהממשלה ההיא כן תתמוך בתביעתך מאזרחי ישראל (אותה הבעת בפני אלפי אנשים באלי-סיני ובחומש), לפתוח במרי אזרחי כדי לסכל את ההינתקות.
באמת, אריה, ממתי נקבעת עמדתו של מנהיג פוליטי בכלל, ובאופוזיציה בפרט, על-פי סיכוייה לזכות בתמיכת הממשלה? כשחברך הגיבור גירט וילדרס יצר את "פיטנה", הוא עשה זאת משום שחשב שממשלת הולנד תתייצב מאחורי הסרט או כהתרסה, בשליחות בוחריו, נגד מדיניותה? המנהיגות והמוסריות שאתה מגלה כאן מזכירות לי את אלו של שאול מופז ("בית לא עוזבים") ערב התפלגות קדימה מהליכוד: שניכם שותפים להוטנטוטיזציה גם של הפוליטיקה וגם של המוסר.
אתה כנראה חושב שחברי "התקווה" וקוראי ערוץ 7 הם אידיוטים, ולכן אמנע מלדון בסתירה מניה-וביה שיש בדבריך בראיון בעניין "תיאוריות קונספירציה". אומר רק זאת: בידי "הוועדה על-שם אדיר זיק ז"ל לחקר רצח רבין" אסופת ממצאים עובדתיים, פרי מחקר שקדני בן 12 שנים, והכל על חשבון זמנם וכספם האישיים של חבריה. הוועדה אינה מצביעה לכיוונו של איש ולכן היא איננה יכולה להיות מושא ל"אלרגיה לתיאוריות קונספירציה" אותה ציינת בראיון: ממצאיה "רק" שוללים את האפשרות שעמיר הוא הרוצח.
אכן, אריה, ה"ואידך זיל גמור" של הוועדה איננו מכוון לפוליטיקאים פחדנים, ולכן גם אתה וגם דיכטר מפנים את גבכם אל מגש הכסף שהוועדה מגישה לכם תוך כדי שאתם ממלמלים תירוצים המביישים אתכם הרבה לפני שהם מביישים אותנו, בוחריכם.
אני נעלב עד עמקי נשמתי מפני שנכזבה אמונתי שאתה פוליטיקאי מזן אחר: אתה לא יותר אמיץ מהם, כמותם אתה "לא סופר" את הטמבלים שהולכים אחריך וכמותם העמדת, בראשית הדרך, פנים שזה לא כך. וכן, כמותם - התעייפת מלתחזק את מסכת הצביעות, זו המגלה בנשירתה את פרצופכם האמיתי. כשייסדנו את "התקווה" אמרו לי חברים בימין שכך יהיה, ש"הכל סידור עבודה של אריה בשביל אריה": היום אני מוצא עצמי נעלב מגיחוכי ה"אמרתי לך" שלהם, ועוד יותר אני נעלב מסניטות חבריי משמאל בנוסח "תראה את המנהיג שלך, האריה המצייץ".
לפני ועידת המפלגה התגלעה בינינו מחלוקת קשה בעניין כללי המשחק הפוליטי שקבעת לה. אחרי הוועידה טענו אחדים מהחברים שנכשלו בבחירות שאתה מושחת. אני הייתי זה שיצא להגנתך מפני שידעתי מה מניע אותם: הם נכשלו במשחק שאת כלליו קיבלו מידיך כשחשבו שיצליחו במשחק. יש בהם המחרימים אותי עד עצם היום הזה על שהטחתי בפניהם את צביעותם, אך אינני מתחרט מפני שלמיטב ידיעתי, האמת היא שאינך מושחת. מאותו מקום אני חייב את האמת גם לעצמי: מי שחשבתי שהוא מנהיג אמיץ - הוא לא מנהיג ולא אמיץ, ואני מתבייש עד עמקי נשמתי על שנואלתי להאמין בו. אני מניח ומקווה שלאור עברנו המשותף אתה יודע שהדברים הקשים הללו אינם ממקום של חשבון אישי: אין בינינו כזה, וכל מה שיש לי הם אכזבה ועלבון קשים משיקול הדעת המוטעה שלי שגרם לי להאמין לך ובך, וגם צער עמוק על הזמן והאנרגיה הכל-כך יקרים שבזבזתי על "התקווה", דהיינו - עליך.
בין פרסום דבריו של ד"ר בריימן לפרסום אלה שלך חלפו כשתי יממות, ואני תוהה אם בתוך פרק הזמן הזה השמיע מישהו באוזניך את המילה "אנתרקס". ובכן דע: מאוימים גם חברי "הוועדה שם אדיר זיק ז"ל לחקר רצח רבין" וגם אחרים העוסקים בנושא. לרובם יש - אישית - הרבה מה להפסיד ומעט מאוד להרוויח מהעיסוק בו. אתה, לעומתם, שולח את דיכטר לתמוך ביוזמה שהוועדה הזו שוקדת לקדם בעוד אתה מוחא כפיים מהיציע. זו מנהיגות של "לפניי", לא של "אחריי" ולכן גופה של "התקווה" מקרטע אל אובדנו אחרי שנשמתה ניטלה מזמן, כאשר קיבלה בוועידתה תקנון עיוועים, זהה לזה שמחק את "מולדת": כצל'ה ומרזל עוד "יעשו לך בית ספר", מפני שאחריהם צועדים לגיונות, בעוד שמאחוריך יש רק צללים.

תאריך:  11/11/2009   |   עודכן:  11/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתה פוחד? מה יש להם עליך?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מי צעק סרק ומי ממשיך
לשטות בציבור?  |  11/11/09 18:09
2
אסון מי שהיה קרפ'ר בצהל !!! ל"ת
נבחרי הימין אסון  |  11/11/09 18:14
 
- ואת זה אומר סא"ל אלטע קאקר
שרון ר.  |  12/11/09 23:47
3
פרשת האנטרקס חמורה ביותר
לא כדאי לאלדד   |  11/11/09 18:37
 
- אלדד
זורק ספור באינטרנ  |  12/11/09 08:24
 
- אלדד
הבנתי  |  12/11/09 09:27
4
מי מאמין לפוליטיקים? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  11/11/09 20:37
5
חבל על אלדד
בני חי  |  11/11/09 23:56
6
אני לא מבין מה
אזרח מודאג  |  12/11/09 01:00
7
האלרגי לקונספירציות באמת קישוט
אלרדי לאריה אלדד  |  12/11/09 06:56
8
להעניש כל נבחר שלא עומד בדיבור
קורןנאוה טבריה  |  12/11/09 08:39
9
אריה אלדד חיית מחמד של הימין.
אורי חיפה  |  12/11/09 12:04
10
ראוי להקים ועדת חקירה ב"ת לרצח
דמו של רבין זועק  |  17/12/12 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד שיין
יש לקיים משאל עם בנושא יסוד "בית משפט לתקשורת", בו יהיו נציגי העם לגווניו    תפקידו יתמקד בבקרה ציבורית תמידית על אופן תפקודם של כלי התקשורת השונים
אברהם שרון
כל העולם – כמעט - רקום ומקושר. רק אני - עם העולם הטכנולוגי הדיגיטלי - פרום ומופקר. אני חור, סליחה – יש לדייק, להרחיב ולהעמיק: אני בור    לא מבינים בפייסבוק? "קיפצו" לכוס קפה
דני רשף
הנסיונות של המעצמות והקהילייה הבינלאומית לגרור את הצדדים למתווה שהן קבעו להבנתן ועל-פי האינטרסים שלהן - הסתיימו כולם ובלי יוצא מהכלל בכישלון מהדהד ומתמשך
איתן גנור
אין מאמר זה אלא התרסה נגד ציבור מסוים של מתנשאים בורים ושונאים, דודו אלהרר לדוגמה. ציטוט מפרי עטו: "החילוניות הישראלית... נִבערת בנאורותה, חשוכה במאורותיה, קנאית למתירנות וּלהפקרות הפרט, ורואה בדת היהודית אויבת מרה שמצווה גדולה היא להשפילה עד עפר"
נרי אבנרי
מסקרן מאוד לדעת מה רץ במוחו של אינטלקטואל, שתמורת עקירת אחים מוכן לשלם כל מחיר. אילו אני פרופסור לפסיכולוגיה, הייתי עורך מחקר בנושא    אין טעם להזהיר מהתוצאות - למיוחם השמאלני אין מחר. הוא רוצה עקירה - עכשיו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il