X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טירוני כפיר בהניפם שלטי מחאה פגעו במרכיב החשוב ביותר של הצבא משמעת המניע האידיאולוגי אינו מעניין וגם לא רלוונטי
▪  ▪  ▪
אורן אבמן מחטיבת כפיר. התפעם מן המרי מבלי להיות מודע להשלכות הקשות

חורף 1966. אוהל כיתת טירונים. אני עומד בדום זקוף ליד מיטת שדה מסודרת בקפידה. שמיכה מתוחה, תד"ל ופק"ל הדוקים קפל"ד וחגור מונחים בניצב. המ"כ מתקרב אלי בפנים קפואות. המ"כ מביט בי בעיני קרח ובשבריר שניה הופך את המיטה על תכולתה."סדר את הברדק" הוא מסנן ואני במהירות אוסף את הציוד, מקפל מיישר ומניח במקום. "אמרתי סדר את הברדק" נובח המ"כ תוך שהוא הפוך את המיטה בשנית ולאחר מכן בשלישית.
כך הועבר לנו המסר העיקרי של הצבא. משמעת ברזל. כך הפנמנו בימי הטירונות הראשונים שצבא פירושו משמעת. מה שקלטנו ברגליים נעשה מובן מאליו בהמשך דרכינו כחיילים ומפקדים. צבא ומשמעת הם תאומי סיאם.
טירוני כפיר, בהניפם שלטי מחאה פגעו במרכיב החשוב ביותר של הצבא. משמעת. המניע האידיאולוגי אינו מעניין וגם לא רלוונטי. האידיאולוגיות בצבא מופנות לאזור שמוגדר כ"מחוץ לתחום". מי שאינו מבין או שאינו רוצה להבין עובדה יסודית זו פוגע ישירות במדינה שבא הוא חי. המגויסים לצבא מגיעים ממגוון אידיאולוגיות,מגזרים ודעות. בבקו"מ כל זה נעצר.
השמאלנים, הימנים, כיפות סרוגות או שחורות, המתנחלים, העולים, בני המיעוטים מעבירים סוויץ' למצב של חייל עד לביקורם הבא בבקו"מ. ואוי לנו אם לא. מי שיפעל נגד העיקרון הזה יהיה אחראי לפלנגות שיחליפו את צה"ל.
ישראל היא מדינה דמוקרטית והממשלה שלה היא הריבון. הצבא הוא זרועה הביצועית-ביטחונית של הממשלה. הצבא מבצע את החלטות הממשלה. לא גיליתי כאן סוד גדול אבל כדאי לחוגים מסוימים לשנן את המשפט הזה ביום ובליל עד שיופנם.
מי שהסידור הזה לא לרוחו שיצביע בבחירות לכנסת עבור סידור אחר. מי שמחליט לפגוע בצבא באמצעות סוסים טרויאניים פוגע בכולנו. אם לאותם גורמים יש השגות על התנהלות הצבא ומשימותיו שיאוצו ללוביסטים שלהם בכנסת. שם יפעלו לשנות החלטות/גזירות/כוונות. אל תשלחו ידכם אל צה"ל.
היו לממשלה החלטות קשות והיו גם החלטות רעות. כולן היו חוקיות וכולן התקבלו על-ידי אנשים שבחרנו אותם למשול. כמוכם כמוני כאבתי תוצאות לא מעטות של החלטות אלו. את מה שהיה לי לומר על זה אמרתי וכתבתי. בבחירות לכנסת הצבעתי כפי שחשבתי והערכתי. לא תמיד צדקתי אבל תמיד ידעתי שאין דרך טובה יותר לחיות במדינה של אלף דעות.
ועל הצבא לפעול ביד קשה ולגדוע מתוכו את הגורמים שמייצגים את התופעות האסורות האלה. שיקבלו צל"שים, שלמונים וכיבודים מחוץ לגדרותיו של הצבא ולאחר שירצו את עונשם בכלא. כך יפעל הצבא אם הוא חפץ חיים. אחרת ימעל במחויבותו למדינה.
צרמה לי התפעלותו של אל"מ אורן אבמן, מח"ט כפיר מדרך הביצוע של הנפת השלטים בטקס סיום הטירונות, כפי שהתבטא בכתבה שפורסמה היום בנושא בידיעות אחרונות: "אירוע תקשורתי מעורר הערכה שצריך להילמד בבתי ספר לתקשורת". כך שח המח"ט. לא זה המסר הרצוי שהצבא יעביר. זו לא הדרך למגר תופעות כאלה. זו במובן מסויים רוח גבית להן גם אם נאמרו לצרכי אוירה חיובית.
וכמה מילים אישיות לקיצונים. מבחינתי האישית (אם דעתי חשובה) קיצוני משמאל שקול לקיצוני מימין.
מי שפוגע במדינה בגלל אמונה א' או אידיאולוגיה ב' הוא מבחינתי אותו מפגע. מי שמסרב פקודה הוא סרבן וסרבן הוא סרבן ימני או שמאלני אין כל הבדל בינהם. מי שמחליש את הגדרות שלי מסכן את הבית שלי. ולא מעניין אותי למה הוא עושה את זה. יכול להיות שאני קרוב לדעות שלכם ויכול להיות שלא. בנושא הזה תמיד תמצאו אותי מולכם ולא לידכם. והיו בטוחים שלא אמצא שם לבד.
האחריות לבית השלישי היא של כולנו. לא מתאים לעם ישראל לשחזר טעויות שבגינן כמעט ואבדנו הכול.

תאריך:  13/11/2009   |   עודכן:  14/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחוץ לתחום
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ממלכתיות
דני ק.  |  14/11/09 21:37
2
מילים כדורבנות..
מטסנוס   |  15/11/09 00:04
3
אתה עוד תשנה את העולם
צילה  |  15/11/09 07:55
4
הגיע הזמן להגיד דברים מפורשים
זיו.א  |  15/11/09 11:19
5
חיכינו לאלכס
איציק ברנע  |  15/11/09 13:15
6
דווקא מתאים לעם ישראל
צביקה .ג.  |  16/11/09 06:43
7
חד ורלוונטי כמו תמיד
גימל בועז  |  17/11/09 19:05
8
אני אוהב את החשיבה וההתנסחות
יוספוס  |  19/11/09 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
בעוד שביקורו של נתניהו טרם החל-כבר אצה רצה לה התקשורת בתיאורי בלהות על "משבר ביחסים" ו-"זובור לנתניהו מצד אובמה"
מנחם רבוי
ביקורו של נתניהו בארה"ב ובקשתו לפגוש את הנשיא, סיפקו הזדמנות לבית הלבן הזדמנות להדגים לראש הממשלה הישראלי את יחסי הכוחות ומה קורה כאשר "רק" מתמהמהים באישור מועד לפגישה    האמריקנים עשו זאת היטב    הצליח להם    אולי יותר מידי    אבל לא בטוח שהמהלך האמריקני כנגד נתניהו, יניב לבית הלבן את התוצאה שהוא מכוון אליה    כי מהלכי הבית הלבן בנושא דומים למהלכי "חכם בלילה" שנזקם רב מתועלתם
אברהם (פריצי) פריד
על אינטל שפוגשת חרדים ועל צל"ש לשופט בדרום    על מקום ריצוי העונש ועל עיר שפתוחה לכל המגזרים    על העבודה הצפויה לברק ועל חומות בברלין וירושלים
צ. הרשקוביץ, ח. רטיג, ז. מנסבך
היטל הבצורת שקבעה ממשלת ישראל בשל היעדר גשמים, סופג ביקורת עזה מכל הכיוונים    האם הטלת מס על מצרך בסיסי כמו מים זו הדרך הנכונה לטיפול בבעיה או שהעשירים ימשיכו לבזבז והעניים ייפגעו?    כיצד יש להורות לציבור על צריכת מים נבונה?
טובה ספרא
שיחות על מיגור האיומים מצד מדינות עוינות המסוכנות לישראל ולעולם כולו תתחלנה בקרוב    בתקופה הקרובה צפוי להימשך חוסר הביטחון הכלכלי    הפחדים - יוצאים לאור    תחזית הכוכבים לשבוע שבין 19.11.09-13.11.09
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il