X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: השאלה האם נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה היא תיאורטית, משום שריבלין לא הטיל עליו את המשימה רומז שיהיה מוכן לדון בנושא לגופו אם וכאשר תוטל הרכבת הממשלה על נתניהו
▪  ▪  ▪
ריבלין ונתניהו בפעם הקודמת

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה על הסף (יום א', 12.4.20) עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. כמו בשתי עתירות קודמות של אותם עותרים, גם הפעם נקבע שהיא מוקדמת מדי שכן הנשיא ראובן ריבלין טרם ביצע צעד זה. מפסק הדין עולה, כי אם וכאשר תוטל ההרכבה על נתניהו - יהיה בג"ץ מוכן לדון בעתירה לגופה.
את העתירה הגישו, בין היתר, ראשי השב"כ לשעבר כרמי גילון ויובל דיסקין; המדענית הראשית לשעבר, ד"ר אורנה ברי; המדענית פרופ' רות ארנון; מפקד חיל-האוויר לשעבר, אביהו בן-נון; ואלוף פיקוד המרכז לשעבר, אילן בירן. כאמור, מדובר בעתירה שלישית של אותה קבוצה, וגם שתי הקודמות נדחו על הסף - האחת בשל היותה מוקדמת מדי והשנייה משום שהמשימה הוטלה על בני גנץ.
שטיין אומר: "במצב דברים זה וברוח ימים אלה, עלינו לשאול את השאלה של פסח: במה השתנתה עתירה זו משתי קודמותיה? העותרים סבורים, כי עתירתם הנוכחית שונה מקודמותיה בשל התרחיש שבו הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו, שנגדו הוגש כתב אישום בגין עבירות שיש עמן קלון. לדברי העותרים, תרחיש זה עשוי להתממש תוך הזמן הקרוב, לאחר שח"כ גנץ ביקש מהנשיא ארכה בת שבועיים להקמת הממשלה והנשיא דחה את בקשתו.
"דא עקא, שהנשיא לא קיבל החלטה להפקיד את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ נתניהו. בנסיבות אלו, אין מנוס מן המסקנה כי עתירתם הנוכחית של העותרים השתנתה אומנם מעתירתם השנייה, אך איננה שונה במהותה מעתירתם הראשונה בהיותה גם כעת עתירה מוקדמת, אשר איננה נכנסת לאחד החריגים המצדיקים ומאפשרים את שמיעתן של עתירות כאלה... אם וכאשר לשאלה שהעותרים העלו בעתירתם תהא משמעות מעשית, נוכל להתייחס אליה".
העותרים טענו, כי מוטב להסיר מראש את האי-ודאות סביב כשירותו של נתניהו להרכיב את הממשלה. שטיין אינו מסכים איתם: "פי שקבעה הנשיאה [אסתר] חיות בעתירה הראשונה, הדבר אינו בהכרח כך מקום שמדובר במהלכים בזירה הפוליטית בתקופה רגישה ומורכבת זו. כך הוא לגבינו וכך הוא גם לגבי היועץ המשפטי לממשלה: החלטתו להימנע, בשלב הנוכחי, ממתן חוות דעת בשאלה העיקרית איננה לוקה באי-סבירות קיצונית או בפגם אחר אשר עשוי להצדיק את התערבותנו".
השופטים יצחק עמית ויעל וילנר הסכימו עם שטיין. את העותרים ייצגה עו"ד דפנה הולץ-לכנר.

תאריך:  12/04/2020   |   עודכן:  12/04/2020
+ח"כ אשכנזי: "לשקול ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתי"
10:39 13/04/20  |  מירב ארד

רא"ל (מיל') גבי אשכנזי פונה לשר לביטחון פנים ולמ"מ המפכ"ל לשקול את ביטול הדו"חות למפגינים מחוץ לביתו הבוקר: "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות. הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמ"מ מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".

+זה לא עניינו של בג"ץ
08:54 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כאשר הכדור יעבור לידי חברי הכנסת, ריבלין יהיה מחויב להעניק את המנדט למי שיקבל רוב  ▪  התערבות של בג"ץ במצב הזה תהיה רמיסה גסה של עקרון הפרדת הרשויות וזלזול בוטה ברצונו הברור של הבוחר

סכנה למשבר חוקתי [צילום: פלאש 90]
+יעלון: "עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט"
08:28 13/04/20  |  

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד - תלם', בחשבון הטוויטר שלו: "בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חרום, פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים. אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, והפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!"

+גנץ מבקש לקיים ישיבת כנסת ביום ה'
21:59 12/04/20  |  עידן יוסף

על אף הנוהג שלא לקיים ישיבות מליאה בחול-המועד, זומנה הוועדה המסדרת לישיבה שתעסוק בבקשת יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, לקיים ישיבת מליאה ביום חמישי הקרוב.

+שקד: התערבות בג"ץ בסמכות הנשיא תהיה פוליטית
21:50 12/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד (ימינה): "טוב עשה השופט שטיין שדחה את העתירה על הסף. אך כדאי להזכיר: בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו של נשיא המדינה. ולכן אם הנשיא יחליט להעביר את המנדט לנתניהו, אין לבית המשפט סמכות להתערב. זה לא משפט. זו פוליטיקה".

+פסקת התגברות לשלטון נתניהו
21:26 12/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נתניהו דורש פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לקבוע שאינו יכול להרכיב ממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו  ▪  נתניהו דורש תיקון בסעיף לפיו יוכל למנות שר מטעמו כחבר בוועדה וחבר כנסת נוסף שיהיה בתיאום עם גנץ  ▪  בכחול לבן מאיימים בקידום חוקים נגד נתניהו ובחוקים לביטול הסטטוס-קוו

נתניהו. חקיקה שתכבול ידי בג"ץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כחול לבן מאיימת בחוקים נגד נתניהו ובביטול הסטטוס-קוו
20:59 12/04/20  |  עידן יוסף

ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, קיבלו החלטה שאם נתניהו לא יחתום עד מחר בחצות על ההסכם הקואליציוני, יתחילו לקדם לאלתר חוקים נגדו, יקדמו חוק להאריך את כהונת הכנסת וכן חוקים לביטול הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה (חדשות 12).

+כחול לבן: לתת הזדמנות למו"מ עם נתניהו
20:54 12/04/20  |  עידן יוסף

בישיבת הסיעה של כחול לבן שהתקיימה בצהריים הוחלט לתת הזדמנות למו״מ מול נתניהו עד שני בערב, אבל להיערך לאפשרות של קידום חקיקה נגדו אחרי העברת הסמכות לכנסת (חדשות 13).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן בירן  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס שטיין  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל דיסקין  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעל וילנר  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק עמית / Issac Amit  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמי גילון  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ לא מתערב בהענקת המנדט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לקצץ חצי לפחות משכר
בני בנקר  |  12/04/20 21:07
 
- כמה שאתה צודק! ל"ת
אניהי  |  15/04/20 06:03
2
אין סיכוי
אחד סתם  |  12/04/20 23:05
 
- אל תהיה בטוח
באמת מעניין  |  13/04/20 06:47
 
- נתניהו לדבריך המציא את הקורונה
עוד סתם אחד   |  14/04/20 17:46
 
- נכון! הייל למגיב 'באמת מענין' ל"ת
אניהי  |  15/04/20 06:29
3
התייחסות לגנץ ולנשיא המדינה
אקטואלי  |  12/04/20 23:44
 
- טוב שסוף סוף אתה קצת מפריד
שמישלי  |  15/04/20 06:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
ככה זה תמיד, המתריעים הגדולים ביותר מפני נתניהו אינם 'אויבים פוליטיים' שרוצים לרשת אותו. הם דווקא אלה שהיו הכי קרובים אליו, ושברחו מהמדמנה הזו כשצחנת הסכנה צרובה בנחיריהם"
מירב ארד
הודיע כי "בנסיבות הקיימות, לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה"    אם עד מחר בחצות לא ייחתם הסכם קואליציוני - המנדט יחזור לכנסת ל-21 יום    כחול לבן בתגובה: "הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק"
דן מרגלית
אדם שיוצא לדרך עם שותף, בין אם בן/בת זוג או איש עסקים או קרוב משפחה או עמית ובין אם מישהו אחר מצפה ממנו כי ינהג בהגינות
מירב ארד
כתבה: "יש לתת לרה"מ את המנדט - רק לו יש סיכוי להרכיב ממשלה"
אליהו קאופמן
עמיר פרץ עומד לסיים את תפקידה ההיסטורי של "המפלגה שהקימה את המדינה"    ישנם רבים שמכים על כך, וישנם אחרים שלא מבינים כיצד זה קרה    אז רבותי, הרי שראשית דבר זה כבר קרה במדינות אחרות, ושנית דבר הרי שהמפלגה הזו לא הייתה מעולם "נופת צופים" וכול מעלליה מלכתחילה לא היו בבחינת "טעויות של עשייה"    מסתבר שיש דין ויש דיין, ואין מתאים יותר מלפרק את המפלגה הזו מעמיר פרץ - האיש שהכלנתריזם הוא בסיס היסוד הפוליטי שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il