X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אצבע בעין וגל עולה על הגדרות למה עדיאל חשין יקבל הרבה כסף ולמה טוב להתחתן עם מישהי בפרקליטות על עובדות החיים במימשל הישראלי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הכסילים
בתי המשפט הכריעו וגם הבג"צ פסק שיש לאטום את "בית יהונתן", מבנה שעמותת "עטרת כהנים" בנתה לגובה 7 קומות בלב שכונת סילוואן בירושלים. צילומי בתים ערבים חד-קומתיים שנבנו ללא רשיון ונהרסו ע"י העירייה מתפרסמים ברחבי העולם, אבל הבנין היהודי הגבוה עומד על תילו למרות הוראת בג"צ בנושא.
המעניין הוא שהבנין הזה נקרא "בית יהונתן" ע"ש פולארד. מרגל ישראלי ובוגד אמריקני. קצין ולא ג'נטלמן. לא בדיוק יקיר האומה האמריקנית. אז זה הסיפור: עמותת מתנחלים בתמיכת ממשלת ישראל בונה בירושלים שלא כחוק (החוק הישראלי), וכדי להתריס ולתקוע אצבע בעין היא קוראת לבנין ע"ש קצין אמריקני שבגד בארצו.
עכשיו אתם מבינים למה נשיא ארה"ב, אפילו באמצע סיור בסין, נזכר להתבטא נגד בניה בירושלים? תקעתם להם אצבע בעין, ואתם לא מבינים שלהיכן שהם לא מביטים הם רואים אותה?

גל על הגדרות

למי שיבואו לשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים וישקיפו ממנה מזרחה צפוי הלם. כל ההרים מזרחית לירושלים, שעוד לפני 30 שנה היו מדבר שומם, בנויים בצפיפות. בניה ערבית מעבר לגדר.
גם למי שיעלו לגג של מסגד נבי סמואל וישקיפו ממנו צפונה, צפוי מחזה מעניין: גם הגבעות וההרים הנידחים צפונית לירושלים ומעבר לגדר ההפרדה, נבנים כעת במהירות. כנ"ל.
אחרי שיגמרו את טקס גיור השם של עוד שני רחובות בראס אל עמוד, מעניין אם מישהו המדינאים הדגולים שלנו, יטרח להרים ראש ולראות מה מתרחש מסביב ויתחיל להבין מה זה אומר.

הזוגות

מי שחשב שהפרקליטות תעמיד לדין את עו"ד אורי מסר, בעלה של עו"ד דידי לחמן-מסר (לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה), הוא בטח מי שגם האמין בזמנו שהפרקליטות תעמיד לדין את עו"ד יחזקאל ביניש, בעלה של דורית. צאו מהאשליות ותתבגרו.

המשפחות

עו"ד בשם עדיאל חשין הגיש תביעת נזיקין נגד הנהלת בתי המשפט בגין רשלנות של שופטת. השופטת (בדימוס) מיכאלה שידלובסקי אור, שכחה לחתום במשך 10 שנים על פסק דין, בינתיים הנתבע פשט רגל ועו"ד עדיאל לא הצליח לגבות ממנו את הכספים שזכה בהם.
לא זכור לי שהרבה אנשים בישראל זכו קבל פיצויים בגין רשלנות של שופטים. לכן בואו ננתח:
התובע, עדיאל, הוא אחיו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס מישה (הגודע) חשין. הוא גם בנו של שופט ביהמ"ש העליון שניאור זלמן חשין ז"ל וגם קרוב משפחה של דוד חשין, נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת.
הרשלנית, השופטת מיכאלה, היא אשתו של תיאודור אור, שופט ביהמ"ש העליון בדימוס. תיאודור הוא גם יו"ר הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה וברשימת המומלצים מטעמו הופיע בעדיפות שופט בשם משה גל.
השופט גל הוא מנהל בתי המשפט, שמעסיק אצלו את השופטת מיכאלה אשתו של השופט תיאודור, כיועצת מיוחדת בחוזה בלי מכרז בפרויקט מיחשוב בתי המשפט. במקביל עוסק השוםט גל גם בניסיון לתווך ולפצות את עו"ד עדיאל חשין (מכספי המדינה), כדי שהוא יסיר את התביעה בגין הרשלנות של השופטת מיכאלה אור.
כאמור, לא הרבה אנשים בישראל זכו לקבל פיצויים בגין רשלנות של שופטים. אבל היש מישהו מכם, הקוראים, שחושב עכשיו שעדיאל חשין לא יקבל את הפיצויים?

התוצאות

בדיקה שעורכות המחלקות למנהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטאות חיפה ובן-גוריון גילתה שמדד אמון הציבור בשופטים ירד השנה לרמה הכי נמוכה מזה 9 שנים. הירידה עקבית בכל המישורים: בביהמ"ש העליון, ובבתי משפט השלום והמחוזי. בצד וכמו תמיד, מובילה בירידות הללו הפרקליטות, אולי כי הציבור מזהה שזו החממה שממנה מגיעים רוב השופטים הגרועים.
המוזר הוא שבמקביל נרשמה השנה עליה באמון הציבור בכל שאר מוסדות המימשל. דהיינו: יותר אנשים בישראל מאמינים למשרד ממשלתי שמנוהל ע"י שר פוליטי מאשר למערכת המשפט שמנוהלת ע"י שופט. כל הכבוד לכם, שופטי ישראל. הישג מדהים. איך עשיתם זאת?

עסקה דחופה

רכבת ישראל רוצה לרכוש מהר ארבע רכבות חדשות מחברת "סימנס", כי אחרת לא תוכל להפעיל את הקו בין תל אביב לראשון לציון.
אם סימנס לא תוכל לספק את הרכבות הללו מייד (אגב, מי מחליף שם את דן כהן?), אז הרכבת תפנה לחברת "בומברדיה" ותקנה ממנה בלי מכרז את הרכבות הללו. מדובר בעסקה של 400 מיליון שקל. בלי מכרז. במדינה שרכש עפרונות למזכירה מחייב מכרז.
ועולה תמיהה: סלילת קו רכבת בישראל היא תהליך ארוך ואיטי שלוקח שנים. המון שנים. אז איך זה שהרכבת סללה פסים ולא הזמינה רכבות שיסעו עליה?

תעודת הביטוח

אילו הסיפור שמתרחש בין השופטים תיאודור אור, מיכאלה אור ומשה גל היה מתרחש בסביבה של איווט ליברמן או ביבי נתניהו, הייתם רואים הבוקר את ניידות יאח"ה מגיעות בתים שלהם. אבל מי יבדוק את מעשי השופטים וניגודי האינטרסים הפרטיים שלהם – הנציב האימפוטנט לתלונות הציבור על השופטים, השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג? ואיך אתם חושבים שהוא מונה לתפקידו?

תאריך:  20/11/2009   |   עודכן:  20/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
קצה החוט
עידןסובול  |  20/11/09 14:21
2
איך נבחר גולדברג - למי ששכח
שבתאי עזריאל  |  20/11/09 17:17
 
- היכן לעיין?
עיוני  |  20/11/09 21:08
 
- קישור - איך נבחר גולדברג
שבתאי עזריאל  |  21/11/09 11:14
3
גולדברג עוד חי ?
יוסף טרומפלדור  |  20/11/09 21:39
4
כתיבה עקומה ולא-הוגנת
משה, עורך-דין  |  20/11/09 23:11
 
- פולארד אכן היה בוגד אמריקאי
תושב הארץ  |  21/11/09 05:58
 
- נכון, אבל למה בעילום-שם?
עידןסובול  |  21/11/09 09:30
 
- בעילום שם כי
הטובע הכללי  |  21/11/09 12:49
 
- לא השתכנעתי
עידןסובול  |  1/12/09 08:40
 
- ל"תושב הארץ" ולעידן סובול
משה, עורך-דין  |  21/11/09 10:28
 
- פולארד בוגד ומשה איבד כיוון
תושב הארץ  |  21/11/09 11:22
5
ככה מטייחין בישראל
הרועץ המשפטי  |  21/11/09 02:24
6
חובה לשמור על יוקרת המערכת
יוסי טרומפלדורסקי  |  21/11/09 15:45
 
- ריקבון שופטי ישראל ברמה גבוהה
אברהם קממבר  |  21/11/09 19:23
 
- אברהם, אל תעליב את הגבינות הצר
יצחק קשקבל  |  22/11/09 06:53
7
איך שכחת שהחתן של אור שופט מחו
גרש  |  22/11/09 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אובמה - תמים וחסר ניסיון במידה מסוכנת    מס מים בהיחבא    ויזה כאל סוררת    זכותו של מימן    אבסורד (בר)ברי    השירותים הלא-מופרטים - כבר מופרטים
ראובן לייב
פרפראזה הפוכה על אמירתו של רה"מ ("הם מפחדים"), עלולה לעלות למדינה ביוקר רק משום שה"שוויץ" הישראלי אינו יודע גבולות
מאיר אלקרייאף
ארדואן ראש ממשלת טורקיה הפונדומנטליסט במסוה של ליברל, הפסק לחלום בהקיץ    אינך ראוי לתווך בין סוריה וישראל - ובין ישראל לעם אחר, כי אינך הוגן
יואב יצחק
התנהלותו השערורייתית של יו"ר ועדת האיתור חייבה השבת המנדט לממשלה    אור ניסה למנות עבריין לכהונת יועמ"ש
ד"ר אברהם בן-עזרא
הקומבינה של הבנייה הקולקטיבית והפרדת חוזה רכישת הקרקע מחוזה ביצוע העבודה, לא שיכנע את בית המשפט כי מדובר בבנייה קולקטיבית הפוטרת את הקבלן מאחריות כלפי הרוכש בהתאם לחוק המכר (דירות) תשל"ג - 1973    המשפט לא הסכים כי ייווצר חלל ריק במערך זכויותיו של הקונה, וראה בקבלן גם מוכר כמשמעותו בחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il