X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היקף מסחר חריג [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
גדיש. המחוזי אישר את המתווה
בית המשפט על הפסדי הבעל בשוק ההון:

אחריות חלקית על הפסד בהשקעות מסוכנות

הבעל השקיע סכומים ניכרים בהשקעות ספקולטיביות וגרם למשפחה להפסד של מאות אלפי שקלים בתי המשפט קבעו שהוא פעל בתום לב כדי להגדיל את הכנסות המשפחה ולכן גם אשתו-לשעבר תשא בהפסדים לעומת זאת, הבעל יפצה את האישה על ההפסדים שנגרמו כאשר פדה בלא ידיעתה את כספי הפנסיה שלו והפסיד גם אותם בשוק ההון
▪  ▪  ▪

הפסדים שנגרמו למשק בית בשל השקעות ספקולטיביות של הבעל לא ייגרעו מחלקו של הבעל בעת איזון משאבים. לעומת זאת, הבעל יאבד את חלקו בכספי הפנסיה שלו, שגם בהם השתמש להשקעות אלו. כך קובע בית המשפט המחוזי מרכז.
פסק הדין ניתן (13.5.20) בעניינם של בני זוג גרושים ואימץ את הקו שקבעה שופטת בית המשפט למשפחה בפתח תקוה, נאוה גדיש. הבעל הוא רואה חשבון בהשכלתו, אשר סחר באופן קבוע בשוק ההון בניסיון להגדיל את הכנסות המשפחה, שסבלה מגרעון מתמיד. רו"ח בנימין גרומן, אותו שכרו הצדדים, קבע שההשקעות המסוכנות של הבעל גרמו למשפחה להפסד של 272,000 שקל בשנים 2009-2006. מומחה בית המשפט, רו"ח קובי נבון, מצא, כי התנהלותו של הבעל הייתה חריגה בהיקפה (עשרות מיליוני שקלים) ובלתי אחראית באופיה, וכי ההפסד הכולל בשנים 2008-2007 עמד על 437,000 שקל.
בית המשפט המחוזי מינה את האקטואר נתן שטרנפלד לבחון את התוצאות של השימוש שעשה הבעל בכספי הפנסיה שלו למימון ההשקעות הספקולטיביות. שטרנפלד מצא, כי אם הבעל לא היה מושך את כספי הפנסיה, היה עליו להעביר לאישה 229,000 שקל במסגרת איזון המשאבים כאשר התגרשו.
השופטים מיכל ברנט, ורדה פלאוט וצבי ויצמן מזכירים, כי שיתוף הרכוש בין בני זוג משמעותו גם שיתוף בחובות, אלא אם מדובר ב"הימור" של אחד הצדדים - בין אם הכוונה להימורים כפשוטם ובין אם הכוונה לפעולות בלתי אחראיות שהובילו ליצירת חובות. עוד הם מציינים, כי ככלל - הסטייה מעקרון השיתוף המלא צריכה להיות היוצאת מן הכלל ולהיעשות רק במקרים חריגים.
לגבי המקרה הנדון אומר המחוזי, כמו השלום, כי אכן מדובר בפעילות בלתי שגרתית מצד הבעל שכנראה הקדיש לה את רוב שעותיו. אולם אין לנתק אותה מהתמונה המשפחתית הכוללת, וזו כאמור הצביעה על מצוקה שחייבה להגדיל את מקורות ההכנסה. הבעל פעל בתום לב כדי לסייע למשפחה כולה, ולכן אין להטיל עליו לבדו לשאת בהפסדים שנגרמו מן ההשקעות. הפגם בו ישא הבעל נובע מכך שהשתמש בכספי הפנסיה שלו - השייכים לשני בני הזוג - ומימש אותם ללא ידיעתה של אשתו-דאז. בכך הוא פעל כמי שמוכר את רכושו של חברו בלא הסכמתו, ולכן הוא לבדו ישא בהשלכות המעשה.
ברנט, ויצמן ופלאוט מקבלים את המתווה שקבעה גדיש, ולפיו הזכויות הפנסיוניות והסוציאליות של האישה יוחרגו מאיזון המשאבים כדי לפצות אותה על הפסדים אלו. זהו מתווה סביר והגיוני, אף שניתן להציע מתווים נוספים, ואין מקום להתערב בו - לא לבטלו כפי שביקש הבעל ולא להגדיל את הסכום כפי שביקשה האישה. את האישה ייצגה עו"ד רות וולפנר-דיין, ואת הבעל - עו"ד נסים שלם.

תאריך:  19/05/2020   |   עודכן:  19/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחריות חלקית על הפסד בהשקעות מסוכנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
איש העסקים טוען שיזמי הנדל"ן אינם עומדים בהבטחה להעניק לו תשואה קבועה על נכסים בארה"ב, ואינם מסוגלים לממש את התחייבותם להוציא גרין קארד לו ולבני משפחתו
איציק וולף
האוזר אמר לאחר שנבחר כי הוא מקווה שבתוך ימים ספורים ייקבע הרכב הוועדה הקבועה    "אעמיד את מועמדותי לראשות הוועדה הקבועה, ואז, אם אבחר, אפרוש את חזוני להמשך הדרך"
איציק וולף
על-פי הסכם שיהיה בתוקף למשך 7 שנים תשמש ישראכרט כמתפענת הנפקה של כרטיסי החיוב של הבנק הדיגיטלי    הפעילות העסקית המשותפת אינה צפויה להתחיל לפני המחצית השנייה של 2021
מירב ארד
מעל ל-760 יהודים עלו לארץ מאז פברואר, למרות מגפת הקורונה ועל אף המגבלות שעודן קיימות על הטיסות והעוצר העולמי
איציק וולף
הרווח הנקי של עשות אשקלון עמד בסוף הרבעון הראשון על כ-1.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד    המכירות עלו ב-26% אך הרווח הגולמי ירד ב-32.1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il