X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ עודד פורר יהיה הגבר היחיד בוועדה לקידום מעמד האישה, ויכהן כיושב-הראש שלה מרב מיכאלי: "בכנסת ה-17 עמד גדעון סער בראשות הוועדה, "ואני לא זוכרת מחאות. להפך: כל הפמיניסטיות שיתפו איתו פעולה" ח"כ מנסור עבאס יכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית
▪  ▪  ▪
מיכאלי. מעדיפה את ח"כ מלינובסקי [צילום: פלאש 90]

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) אינה מוצאת דופי בכך שבראשות הוועדה למעמד האישה, שכל חבריה נשים, יעמוד גבר - חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו). "שנים אנחנו אומרות שגברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי, למאבק לשוויון. המאבק הפמיניסטי, אנחנו חוזרות ואומרות בצדק, הוא לא עניין של נשים בלבד. הוא עניין של החברה כולה. לגברים גם יש אחריות למצב וגם יש להם מה להרוויח מהשינוי. והנה מגיע חבר כנסת גבר לעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה, אז האם אנחנו פוסלות אותו לתפקיד רק בגלל היותו גבר?", הקשתה (יום ב', 8.6.20) ברשומה בפייסבוק.
מיכאלי הביעה חוסר נוחות מכך שהגבר היחיד בוועדה הוא יושב הראש שלה, אך אמרה כי זו אינה סיבה לפסול אותו.
היא הזכירה כי בכנסת ה-17 עמד חבר הכנסת גדעון סער בראשות הוועדה, "ואני לא זוכרת מחאות. להפך: כל הפמיניסטיות שיתפו איתו פעולה בגדול, והוא היה אורח רצוי בכל הפורומים הפמיניסטיים. היו אז בכנסת חברות פמיניסטיות לעילא ולעילא: יעל דיין, נעמי חזן, ענת מאור, תמר גוז'נסקי...".
"התעקשות על יו"ר אישה - מלכודת"
מיכאלי ביקרה את הטענה כאילו דרוש רקע לעמוד בראשות ועדה, והוסיפה: "ואיזה רקע יש לח"כ מקלב, יו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה, במדע וטכנולוגיה? ואיזה רקע היה למירי רגב שהכשיר אותה להיות יו"ר וועדת הפנים? איזה רקע היה לאופיר אקוניס שהכשיר אותו להיות יו"ר וועדת הכלכלה? הפוליטיקה לא מתנהלת לפי מומחיות, היא מתנהלת לפי כוח פוליטי. סיעה שיש לה יותר מנדטים תקבל יותר תפקידים, יותר בכירים. אדם שממוקם גבוה יותר ברשימה יקבל את התפקיד היותר בכיר. האופוזיציה קיבלה שלוש ועדות: הוועדה לביקורת המדינה ניתנה לסיעת האופוזיציה הגדולה ביותר, יש עתיד. סיעת האופוזיציה השנייה יכולה הייתה לבחור בוועדה לקידום מעמד האישה ולהשאיר את עאידה תומא סלימאן בתפקיד היו"ר, אבל היא בחרה בוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית. סיעת האופוזיציה השלישית בגודלה היא ישראל ביתנו, והיא קיבלה את הוועדה לקידום מעמד האישה ונתנה את ראשותה לעודד פורר, חבר הכנסת הבכיר בה.
"האם הייתי מעדיפה שישראל ביתנו תבחר בח"כ יוליה מלינובסקי הפמיניסטית לתפקיד? בהחלט. אבל זה עניין סיעתי פנימי, וזאת ודאי לא סיבה לפסול את עודד פורר פרלמנטר רציני וענייני לתפקיד. אפשר ורצוי לדרוש ממנו להתמחות בנושא, להתמסר אליו. אדרבה, בואו אליו בדרישות שיוכיח את עצמו, שיביא זוויות חדשות, שיביא הישגים".
לדבריה, ההתעקשות שרק אישה יכולה לעמוד בראש הוועדה היא מלכודת, כי אז אפשר יהיה להגיד שגם לה אין רקע מתאים לוועדת החוץ והביטחון. "מלכודת פוליטיקת הזהויות משאירה אותנו במשבצות המסורתיות, ומשאירה אותן שוליות, לא נחשבות. בעיני, בדיוק כמו שוועדת החוץ והביטחון היא לא עניין של גנרלים או של גברים, ככה הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי לא צריכה להיות עניין של נשים", דברי מיכאלי.
מוקדם יותר, ועדת הכנסת המליצה על פורר לעמוד בראשות הוועדה ועל ח"כ עבאס מנסור (הרשימה המשותפת) לעמוד בראשות הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית. חברי הכנסת מיקי לוי, אחמד טיבי ואוסמה סעדי מחו על קיפוח חלקה של האופוזיציה במספר יושבי ראש הוועדות ובחשיבותן של הוועדות שהאופוזיציה עומדת בראשן.
בעניין אחר, הוועדה אישרה את בקשת יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי, להעברת הצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש) מוועדת הכספים לדיון בוועדת הכלכלה. ח"כ טיבי, שיזם את הצעת החוק המקורית, תמך בבקשה אך הוא התנגד להצעת החוק בטענה כי "זה חוק טוב שהממשלה מתנכלת לו, גם אם בהוראת שעה. במקום לסייע לחברות התעופה, פוגעים באזרחים", אמר טיבי.

תאריך:  08/06/2020   |   עודכן:  08/06/2020
+יו"ר מרצ: גנץ לא טרח להיפגש עם בוחריו ונפגש עם מועצת יש"ע
10:00 09/06/20  |  איציק וולף

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, טוען כי יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, עם מועצת יש"ע לא טרח להיפגש עם הארגונים המתנגדים לסיפוח ומייצגים את רוב הציבור, ובוודאי שלא את ציבור בוחריו, אך ייפגש היום עם מועצת יש"ע.
"‏גנץ ייפגש היום עם כל מועצת יש״ע, בהרכב מלא: האנשים שהשקיעו את המאמץ הכי גדול כדי שלא ייבחר. אין ספק שבעקבות הזחילה לביבי והרפיסות בעניין הסיפוח, הם יצביעו לו בהמוניהם בפעם הבאה", אמר.

+לפיד: זה האיום הגדול ביותר על המדינה
23:59 08/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה אומר כי לא הקורונה, אלא חוק הקורונה שהעולם לא היה כמותו יביא לכך שמדינת ישראל תפסיק להיות מדינה דמוקרטית  ▪  "כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו"

לפיד. סמכויות לנתניהו [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרב מיכאלי: גם גבר יכול להיות יו"ר של הוועדה למעמד האישה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
אבי דיכטר נבחר לכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט    דיכטר: "הוועדה תפקח כדי שהתמלוגים יגיעו להיכן שהמדינה חושבת שהם יגיעו לשם ככל שיותר מהר, הרבה וממוקד"
עידן יוסף
ועדת המשנה למודיעין הקצתה לממשלה 48 שעות נוספות להניח את הצעת החוק המסדירה את השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה, בטרם תפקע ההסמכה שהעניקה
עידן יוסף
השר כ"ץ אמר לחברי הכנסת כי יתנגד לשינויים מהותיים בחוק לתמרוץ עובדים למעגל התעסוקה    ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב"    סמוטריץ': "למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?!"
עידן יוסף
קצינים בכירים במילואים קיבלו הצעה מגנץ להתמנות למרכזי נושא החלת הריבונות    באיחוד הלאומי יוצאים בקמפיין נגד התוכנית המדינית: "זו לא החלת ריבונות, זו מדינה פלשתינית"
אנדרי קוזינוב
נאום בכורה של חבר הכנסת במליאת הכנסת [י"א בסיוון תש"ף, 03.06.2020]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il