X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיירות הנופש אמורה להיות זולה. היא קורסת בשל עלויות גבוהות ובשל גביית תעריפי-שיא כך שבקה לה חיים אופנת ה"נדמה לי"
▪  ▪  ▪
נופש יקר מדי...
   עדי דברת-מזריץ
אחד מכל עשרה צימרים - בסכנת סגירה

הצימרים יתרוקנו בקיץ הבא
ירון זכאי
כיוון שהממשלה, לרבות שריה הרלוונטיים, בחרה בתרדמת צימרים שקטה; הוזמנה למעשה מערכה נוספת של אלימות כדי לבחון את כוח ההרתעה של ישראל. בשנה הבאה הצימרים יהיו ריקים
לרשימה המלאה

במדינות שמעבר לים יש ביקוש אדיר ל"צימרים" כאורח בילוי הנופש הזול ביותר לתיירים. אלה פרוסים על כל צעד ושעל ותעריפיהם זולים לאין-ערוך מאלה של המלונות והפנסיונים. מתגורר בהם לא רק מי שמבקש לחסוך בהוצאותיו, אלא גם מי שתר אחר אינטימיות, שלווה סטואית ונוף משגע.
את קיומו של ה"צימר" העולמי חשפתי לראשונה לקורא הישראלי עוד לפני 40 שנה מעל דפי המוסף לתיירות של ידיעות אחרונות. מאז אימץ את האכסון הפופולרי הזה אל חיקו גם התייר המצוי, שנהג להגיח מהארץ לחו"ל.
בעשור האחרון הייתה לו, אפילו, עדנה רבה בארץ. רבבות "צימרים", בצפון, בדרום ובמרכז, צצו כפטריות אחר הגשם בבתים פרטיים ופרנסו היטב את בעליהם. אלה השקיעו בהם ממיטב כספם והפכו אותם לחדרים מפוארים, עם ארוחות כיד המלך, עם חדר-כושר, בריכת-שחייה וג'קוזי לצידם - רק שיבואו הנופשים. ואלה אומנם באו וזיכו אותם בתפוסה מלאה.
עד לשנה האחרונה, כשהחל המפץ הגדול. ענף ה"צימרים" קרס כמגדל-קלפים. המשבר הכלכלי והמיתון לא הניחו לו להתאושש. ה"צימרים", שקודם לכן איימו על פרנסתם של המלונות והפנסיונים, הפכו פתאום לשוממים בעצמם, מצפים בערגה לצלצול הטלפון הראשון שיגאל אותם משממונם.
ספינה טובעת
אבל בישראל, שבה הכל פועל הפוך על הפוך, אין לתחיית ה"צימרים" במתכונתם הנוכחית שום סיכוי. גם לא לאחר שמרביתם הוזילו את תעריפיהם. אלה נותרו, עדיין, גבוהים מדי וסוד-כישלונם נעוץ בתעריפי-שיא משתוללים שגובים בעליהם. ללא בושה. לא אחת הם עולים אפילו על אלה של מלונות-יוקרה: 1,200 שקל ללילה, עם ארוחת-בוקר. בתעריף שכזה ניתן לבלות במלון בן חמישה כוכבים בתנאים משופרים הרבה יותר.
ריבוי ה"צימרים", שעלו כפורחים, יצר ביניהם, באורח טבעי, תחרות פרועה. בסופו של דבר עלה ההיצע על הביקוש ובעליהם נאלצו להילחם על כל לקוח, רק שיבוא. התעריפים ירדו ל-500 שקל ללילה - עדיין תעריף גבוה מדי, בהשוואה ל"צימר" סטנדרטי באירופה, שמחירו זול בשני שלישים לעומת מלון ובשליש לעומת פנסיון.
אבל סוד קסמו של ה"צימר" מעבר לים נעוץ לא רק במחירו האטרקטיבי, אלא גם במיקומו המרהיב בחיק הטבע והרחק מן ההמון הסואן. בעליו לא משקיעים בו הרים וגבעות: הוא חלק אינטגרלי של ביתו. זולת מיטה נוחה, ארוחה קלה ונוף מקסים ורוגע, אין בו לא חדר כושר ולא בריכה צמודה, ובכל זאת מאירה לו ההצלחה פנים.
רק לישראל, שצליעתה התיירותית זועקת לעין, יש עיניים גדולות מדי. כמו בתי המלון, הריקים למחצה ושבכל זאת ממשיכים לגבות תעריפי-עתק - גם ה"צימרים" אינם מתביישים לדרוש, אפילו בשעת השין הכואבת, סכומים שהנופש הישראלי המצוי פשוט אינו יכול לעמוד בהם.
את הלקח הם לומדים מאוחר מדי: רק לאחר שהספינה כבר טובעת.

תאריך:  24/11/2009   |   עודכן:  24/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"צימרים" בישראל מתמוטטים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שאתה צודק
ארבלינקה  |  24/11/09 11:26
2
כשמחירי הטיסה ירדו
d564  |  24/11/09 13:40
3
עדיין יש צימרים במחירים עממים
hapagoda  |  17/01/10 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוס ריידל
ישנו איום גדול יותר מהאיום האירני    האיום הפקיסטני    לפקיסטן מצבורי נשק גרעיני רב וממשלה חסרת אונים    אובמה לא ימהר להתערב באזור, כי מלחמות, כידוע, הורסות כהונות נשיאותיות    וגם אירן עלולה לתחוב לשם את אפה    ישראל עלולה למצוא את עצמו על ליבתו של הר געש גרעיני, כשארצות הברית ממאנת לשפוך מים צוננים על הר געש זה
שלמה ברום
אם ישראל תייבש את אבו מאזן ותנצח אותו נצחונות טקטיים, תוך התגאות בעוד 900 יחידות דיור בגילה, היא תכה על חטא אובדן הפרטנטר    על בנייה בהתנחלויות ובכייה לדורות
רפי פרידמן
אכן, בכל רגע שחולף, אחינו גלעד יושב חושך וצלמוות, אסיר ברזל    אלא שהאופציות של ישראל מול עקבותיו הנעלמות הן רבות ומגוונות, לבד מכניעה היסטורית הרת-גורל לכל רוחב גזרת הטרור מול ארגוני הסחטנות הערביים
אהרון רול
מה המשותף לשמעון פרס, לאהוד ברק, לציפי לבני ולשאול מופז?    ניחשתם נכון - כל הארבעה משרתים רק את עצמם ולא את מדינתם
ש. אבינר, ע. כהן, י. זולדן
מה התועלת בפרסום שאלות SMS לרבנים?    האם תשובות אינסטנט יכולות לגרום נזק ואולי הן מועילות לשואל וגם לרב העונה?    ומה בכלל ההבדל בין שו"ת SMS לשו"ת המובא באינטרנט?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il