X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שידור חי ממליאת הכנסת
צפו בשידור חי מן המליאה

החוק הנורבגי אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הנורבגי שיאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת לתקופת כהונתם בממשלה ולחברי מפלגותיהם להתמנות לכנסת האופוזיציה תקפה: זה לא חוק נורבגי אלא חוק הג'ובים
▪  ▪  ▪
מצביעים בקריאה שנייה ושלישית [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 15.6.20) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 49). בניגוד להצבעות קודמות שהתקיימו היום, על הצעות אי-אמון שהוגשו נגד הממשלה, שבהן השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצבעות על ההסתייגויות ועל סעיפי הצעת החוק הנורבגי לא נכח נתניהו במליאת הכנסת.
בהצעת החוק תמכו 66 חברי כנסת מול התנגדותם של 43 חברי כנסת. המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק.
‏ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טען כי באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורבגי. "110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים", אמר.
ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר בתגובה לאישור החוק כי מדובר בחוק מגונה שהוא מחיר הריצפה שקיבלה כחול לבן עבור כניעתה המוחלטת לנתניהו. "אולי עכשיו, כשסידר לכמה עריקים ג׳וב, יתפנה בני גנץ לעיין במפת הסיפוח, או להתעניין בגורלם של אלה שהכסף שמגיע להם יילך למימון החוק המיותר עליו נלחם", אמר.
ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה בדיון על החוק הנורבגי כי בלי לשים לב כחול לבן הסכימו היום לפסקת התגברות. "תמורת החוק הנורבגי סיכמתם היום על פסקת התגברות. ישבתם וסיפרתם לנו שעשיתם הכל כדי למנוע בחירות והיום הסכמתם ללכת לבחירות אם בית המשפט יחליט לעשות את עבודתו. שמענו שבבית ראש הממשלה יש תנאים קשים, אז מסתבר שהם מצאו כמה סמרטוטים חדשים כדי לעשות איתם פאנלים״, אמרה.
לעומתם, טען סגן שר התחבורה, ח"כ אורי מקלב, כי על אישור החוק מהווה מכפיל כוח לנציגות החרדית ונותן את האפשרות להכניס עוד חברים לעבודת הכנסת העמוסה. "דרשנו כבר בהסכם הקואליציוני ליישם את החוק בצורה הרחבה ביותר ואנחנו שמחים על אישורו. החוק הנורבגי יחזק את עבודת הכנסת, זהו דבר טוב ואנחנו מברכים על כך, כולנו רואים את המחסור בחברי כנסת פעילים ונמרצים כך שחוק זה ישביח את עבודת הכנסת", טען.
החוק הנורבגי שאושר הערב הוא תיקון חוק שיאפשר לחברי כנסת שהתמנו לכהונת שר או לכהונת סגן שר להפסיק את חברותם בכנסת לתקופה שבה הם מכהנים בתפקיד זה, ולחזור לכהונתם בכנסת לאחר תקופה זו.
מספר חברי הממשלה להם יותר להתפטר מהכנסת ולחזור אליה ייגזר מגודל הסיעה וממספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים. על-פי ההסדר המוצע וכדי לשמור על עצמאותו של חבר הכנסת החדש שנכנס לכנסת על-פי ההסדר, השר (או סגן שר) שהתפטר מהכנסת יהא רשאי לחזור לכנסת רק במקרים מוגבלים - אם הוא חדל להיות שר או סגן שר, או אם התמנה לראש הממשלה (כולל ממלא-מקום וראש ממשלה (בפועל)), ולא על יסוד החלטה חד-צדדית מצדו.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מטרת תיקון זה היא להתיר לחבר הכנסת שמכהן כשר או כסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן בתפקידו ברשות המבצעת, בראש ובראשונה כדי להבטיח כי לסיעות הקואליציה יהיו מספיק חברי הכנסת שיכולים להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. יש בכך כדי לשפר את עבודת הכנסת ואת הייצוג של הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה, וכן לאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתמסר לעבודתם ברשות המבצעת.
יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ציין כי המטרה המרכזית של ההסדר הוא להבטיח שיהיו מספיק חברי כנסת פנויים לעבודה הפרלמנטרית ולשפר את ייצוג הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה. "מאותה סיבה ניתן יתרון יחסי למפלגות קטנות ובינוניות שזקוקים ליותר ידיים עובדות בכנסת ובוועדות", אמר והוסיף כי הוא נמנה על קבוצת ח"כים שנכנסה לכנסת בשעתו באמצעות החוק הנורבגי, והתרומה של כל הח"כים הללו לעבודת הכנסת הייתה משמעותית ביותר. "קידמנו וחוקקנו חוקים רבים בקריאה שנייה ושלישית, השתתפות ערה באופן מתמיד בוועדות הכנסת, זה לב ליבה של הכנסת", אמר.
ח"כ ניצן הורוביץ טען בדיון כי החוק הזה הוא מיותר משום שהיה אפשר למצוא לו פתרון אחר. "פשוט פחות שרים ואז לא היה צריך בחוק הזה, היו נשארים יותר חברי כנסת פנויים לעבודת הכנסת. אבל קמה כאן ממשלה מנופחת. זה עוול, ועכשיו הוסיפו עוול על הפשע ומכניסים עוד, עוד אנשים שיעלו עוד כסף, וזאת כאשר המשק כולו נמצא במצב קשה ביותר. פה בחוץ מדי יום מתקיימות הפגנות של אנשים שפשוט אין להם כסף לשלם חשמל. ולכן, האנשים האלה, שהיו בעלי עסקים - עסקים קטנים, עצמאים, פרילנסרים - איבדו את עסקיהם בחודשים האחרונים והם נסגרו לצמיתות", אמר.
ח"כ איילת שקד טענה כי ישראל נמצאת בתקופת משבר כלכלי מהקשים שידעה מדינת ישראל. "אנשים עוד לא מבינים עד כמה המשבר הזה קשה, כי עוד יש כרגע את שלב המענקים, והחל"ת - במה שנקרא: עוד לא חטפו אתה בום. אבל עוד כמה חודשים, המגזר העסקי יחטוף את הבום, ואז הממשלה הזאת תשלם ביוקר על השרים המיותרים, התקנים המיותרים, והבזבזנות הזו, והיא תצטרך לתת דין וחשבון לבוחרים שלה", אמרה.

תאריך:  15/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
+עובדי המוסד לא יוכלו להתאגד עוד שנה
11:56 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד החרגה של עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מצו ההסכמים הקיבוציים  ▪  משרד ראש הממשלה יקדם חקיקה שתייתר את הצורך בהארכה שנתית של ההחרגה

[צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]
+אושר מענק עידוד לקליטת עובדים
07:57 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה לעודד החזרת מובטלים לשוק העבודה  ▪  המענק יינתן רק אם העובד שעבורו מבוקש המענק, ישתכר לפחות 3,300 שקלים בכל חודש, כדי לכלול גם עובדים במשרה חלקית לתוך מעגל התעסוקה  ▪  העלות הכוללת: 5.5 מיליארד שקל

ח"כ גפני. הציג את הצעת החוק [צילום: פלאש 90]
+בלי 5 תקנות בחודש - אין קורנפלקס
00:11 16/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארבע שנים וחצי אחרי שאושרה: משרד הבריאות ביקש מהכנסת דחייה נוספת ביישום רפורמת הקורנפלקס  ▪  ועדת העבודה והרווחה אישרה את הבקשה, אך היו"ר הבהיר: "אם לא תביאו חמש תקנות חדשות לאישור בכל חודש - לא ניתן הארכה נוספת"

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+3 ראשי צוותים במח"ש - קצינים במשטרה
23:44 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מח"ש על תיקי אלימות משטרה כלפי עיתונאים: "אין תיוג לפי עיתונאי או מפגין"  ▪  יועצת שר התקשורת: זיהוי יותר בולט של עיתונאים בשטח יוכל לעזור  ▪  יו"ר ועדת הפנים, מיקי חיימוביץ': הרחקה של עיתונאים או פגיעה בהם בזמן שבו הם מנסים לבצע את תפקידם, משולה לפגיעה בדמוקרטיה

שוטרים בהפגנה בכיכר רין שבה הותקף הצלם [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נדחתה הצבעה לפטור ממע"מ דלק לארגונים בינ"ל
22:43 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת דיון סוער, וברקע טענות חברי הכנסת כי לפחות חלק מהארגונים הנהנים מן ההטבה פועלים נגד מדינת ישראל, החליט יו"ר ועדת הכספים, לדחות הצבעה שביקש שר האוצר לעניין 'הסדרת פעילות של ארגוני סיוע בינלאומיים' בצד הפלשתיני, כך שיחול עליהם מע"מ אפס ברכישת דלקים

ח''כ סמוטריץ' מונה בוועדה את רשימת הארגונים
מכלית דלק בגבול רצועת עזה [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
במסגרת דיון סוער, וברקע טענות חברי הכנסת כי לפחות חלק מהארגונים הנהנים מן ההטבה פועלים נגד מדינת ישראל, החליט יו"ר ועדת הכספים, לדחות הצבעה שביקש שר האוצר לעניין 'הסדרת פעילות של ארגוני סיוע בינלאומיים' בצד הפלשתיני, כך שיחול עליהם מע"מ אפס ברכישת דלקים
עידן יוסף
בהמשך הערב ימשכו הדיונים על בקשתו של נתניהו לשנות את ההסכם עם גנץ ולתת לו עוד בטחונות מול התערבות בג"ץ בהסכם הקואליציוני    השניים חלוקים בנושאים המדיניים והפוליטיים    ועדת הכנסת הפעילה את סעיף 98 לתקנון הכנסת על סדרי הדיון במליאה
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה העלאת שיעור המס על טבק לא מעובד ועל טבק לסיגריות    האישור - באיחור של ארבעה חודשים בגלל הבחירות
עידן יוסף
יו"ר ועדת העבודה והרווחה דורש הקמת המועצה בתוך חודש: "גוף שמגלגל 350 מיליארד בשנה לא מספיק חשוב? מדובר בעוול לאזרחי מדינת ישראל"    משרד העבודה והרווחה: "השר שמולי נכנס לתפקידו לפני כחודש, והוא קורא לקדם את הנושא במלוא המרץ"
עידן יוסף
הוועדה העירה למנהל הרשות והודיעה כי היא רואה בחומרה שנושא מהותי ורגיש של התשלום הסלולרי באוטובוס לא קודם בתיאום עם הרשות להגנה על הפרטיות    הוועדה סבורה כי יש להעביר נושא זה בחקיקה ראשית ודורשת תשובות לשלל שאלות שלא ניתן להן מענה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il