X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזכ"ל ההסתדרות, ארנון בר-דוד [צילום: ההסתדרות]
סכסוכי עבודה גם בשירות התעסוקה ובמעבדות [צילום: שירות התעסוקה]
סכסוך העבודה נוגע לכ-70 אלף עובדי מדינה במשרדי הממשלה השונים הוכרז על-רקע כוונת הממשלה להפחית את מספר העובדים, את רכיבי השכר ואת היקף תקציבי השכר בטענה שהצדדים נעשים באופן חד-צדדי
▪  ▪  ▪

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי בשירות המדינה. זאת, על-רקע כוונת המדינה להפחית באופן חד-צדדי את מספר העובדים במשרדי הממשלה ולפגוע בשכרם.
הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשות רפי מסט אישרה הבוקר (ג') סכסוך עבודה כללי לעובדי המדינה, תוך דרישה לנהל משא-ומתן שיעצור את הפגיעה האנושה הצפויה בעשרות אלפי עובדים.
הסכסוך, הנוגע לכ-70 אלף עובדים במשרדי הממשלה השונים, במוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה, הוכרז על-רקע כוונת הממשלה להפחית את מספר העובדים, את רכיבי השכר ואת היקף תקציבי השכר - מהלך המהווה פגיעה מיידית בתנאי עבודתם ומעמדם של העובדים. צעדים אלה מקודמים חד-צדדית ומבלי שנוהל קודם לכן משא-ומתן עם ההסתדרות, למרות ההשלכות החמורות על תנאי העבודה בשירות המדינה.
מן ההסתדרות נמסר כי התנהלות המדינה בנושא זה, המציבה בחוסר תום לב עובדות ותכתיבים חד-צדדיים לעובדים ולהסתדרות, מהווה שבירה של הכללים והנורמות המקובלים והנהוגים ביחסי העבודה הקיבוציים בשירות הציבורי מזה שנים.
במקביל, הכריזה הוועדה סכסוך נפרד גם בשירות התעסוקה, על-רקע העומסים הכבדים הנובעים מגידול משמעותי במספר המובטלים ודורשי העבודה נוכח משבר הקורונה. המחסור החמור בכוח האדם בשירות והטלת מטלות חדשות ונוספות על העובדים שאינן נמצאות בליבת העיסוק של שירות התעסוקה, מעלים חשש שעובדיו לא יעמדו במשימות החברתיות המוטלות עליהם ובסיוע הנדרש לציבור. אם לא די בכך - בכוונת הממשלה כאמור לקצץ עוד יותר משרות ממצבת כוח האדם הקיימת בשירות. יצוין כי מו"מ להסדרה והפעלה של תוכניות העבודה בשירות התעסוקה נקלע למבוי סתום.
סכסוך נוסף ונפרד הוכרז גם בסקטור עובדי בריאות הציבור במשרד הבריאות, על-רקע השינויים המשמעותיים בתקנות ובחוקים שנועדו לשמור על בריאות הציבור. שינויים אלה מלווים בעומסי עבודה בלתי סבירים וללא תוספת כוח אדם ותגמול ראוי לעובדים בגין המטלות הנוספות הנדרשות מהם. דרישות שהעלתה נציגות העובדים לשיפור תנאי העבודה ויכולתם של העובדים להיענות לדרישות החדשות, נתקלו בסירוב מצד המדינה.
סכסוך עבודה נוסף שהוכרז הבוקר בהסתדרות נוגע לכלל עובדי המעבדות במגזר הציבורי. נוכח התפרצות נגיף הקורונה, עובדי המעבדות קורסים תחת עומס רב כחלק ממשימתם לשמירה על בריאות הציבור. למרות זאת הם סובלים ממחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות הנדרשות מהם ולא מתוגמלים כראוי על עבודתם המאומצת, המעמידה בסיכון את בריאותם ואת בריאות בני משפחתם. משא-ומתן בין נציגות העובדים למעסיקים לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את מתכונת העבודה בתקופת משבר הקורונה והתגמול בגינה, נקלע למבוי סתום.
הוועדה אישררה גם סכסוך עבודה לעובדים הסוציאליים במגזר הציבורי, על-רקע מה שנראה כקריסת השירותים החברתיים, ללא מענה אמיתי והזרמת משאבים הנדרשת באופן מיידי מצד הרשויות. העובדים הסוציאליים מתמודדים עם עלייה דרמטית במספר המקרים שדורשים טיפול בייחוד נוכח משבר הקורונה, לרבות מקרים של אלימות במשפחה, אובדנות, קשיים כלכליים ואישיים. לצד זאת הם סובלים ממחסור בכוח אדם וקושי לאייש תקנים קיימים בשל השכר הנמוך המוצע בתחום, וסובלים לא פעם מתקיפות אלימות כלפיהם.
סכסוך עבודה נוסף שאושרר בוועדה נוגע לפסיכולוגים המועסקים ברשויות המקומיות. נציגות העובדים דורשת לנהל מו"מ להסדרה ולהבטחת זכויות הפסיכולוגים בשירותים הפסיכולוגיים, עקב ההשלכות המשמעותיות של יישום תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד על תנאי עבודתם וזכויותיהם. בין היתר מלינים הפסיכולוגים על עומס עבודה כבד וקושי אמיתי למלא באופן ראוי את משימותיהם המקצועיות.

תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד החרגה של עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מצו ההסכמים הקיבוציים    משרד ראש הממשלה יקדם חקיקה שתייתר את הצורך בהארכה שנתית של ההחרגה
יואב יצחק
בית המשפט פסק: הירשברג הוא הבעלים של 60% ממניות חברת אודלי המחזיקה בעסקי קזינו באוגנדה, ולכן, אין לראות במשיכות כספים שביצע בשנים 2015-2005 מרמה כלפי זילכה וכלפי התובעת (קווין קשרי חוץ)
מחלקה ראשונה
ההכנה לגל השני בשיאה, אך רק כ-5 אחוזים ממכונות ההנשמה שהוזמנו - כבר הגיעו לארץ    משרד הבריאות: "יש ביטולים באופן תדיר ואמינות האספקה נמוכה"
איציק וולף
הרבנות הראשית לישראל פנתה לבית המשפט העליון וביקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב ככל שניתן, בפסק דינם של השופטים פוגלמן, גרוסקופף והנדל שקבע כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח    טוענת שבית המשפט נתן משקל קטן בלבד לדורשי הכשרות, שלרבנות הראשית סמכויות אכיפה מעוגנות בחוק ושהסוגיה חורגת מן העניין הספציפי ועלולה להשפיע על כל מערך הכשרות בישראל
איציק וולף
אלקטרה מוצרי צריכה תמכור מערכות חימום בהיקף המוערך בכ-300 מיליון שקל על פני 5 שנים לחברה אירופית מובילה    בנוסף, תשקיע החברה האירופית כ-7 מיליון שקל בפיתוח והקמת קו הייצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il