X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים של הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
נתניהו. "אף ראש ממשלה לא שילם מס על ההוצאות האלה" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
[צילום: ערוץ הכנסת]
מפלגת כחול לבן החליטה לתמוך בבקשת ראש הממשלה להחזר מס רטרואקטיבי על שווי השימוש ברכב השרד בשל היותה 'עניינית' חברי המפלגה נעדרו מהדיון מפלגת הליכוד מסרבת לעכב את ההצבעה שצפויה להסתיים באישור החוק גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן
▪  ▪  ▪

עדת הכספים אישרה ברוב קולות את גילום מס על תשלומים, שירותים וטובות הנאה שקיבל ראש ממשלה במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת ל-2017, שאינם שכר או קצבה.
בעת דיון לעניין סעיף זה, עלה כי רשות המיסים לא דרשה בעבר תשלום מס מראשי ממשלה בגין הוצאות אלה, נוכח כך שלא נדרשה לסוגיה, וכי רק לאחר חקיקת החוק הקובע פטור לראשי ממשלה ממס זה החל משנת 2018, עלתה דרישת התשלום מרה"מ רטרואקטיבית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "כאשר חוקקנו את החוק הפוטר רה"מ ממיסוי על הוצאות הנוגעות לתפקידו ברשות המיסים ציינו כי לא יהיה חיוב רטרואקטיבי, אילו היינו יודעים שיבקשו למסות לאחור, היינו כוללים זאת בחוק כבר אז".
במפלגת כחול לבן הוחלט שחבריה בוועדה יתמכו בסעיף ביטול רטרואקטיבי של המס על הרכב בסך מאות אלפי שקלים, אך דרשו שלא להצביע על בקשת נתניהו לשיפור התנאים - כולל מימון לשיפוצים במעון הפרטי של ראש הממשלה - עד לקבלת מידע משפטי נוסף.
בליכוד הבהירו כי כל הסעיפים יעלו היום להצבעה בוועדה ועל-פי ההערכה, גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן יש לליכוד רוב בוודעה לאישור הסעיפים. חברי כחול לבן נעדרו מאולם הוועדה.
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען בדיון כי מדובר בשאלת מעמדו של ראש הממשלה בישראל. "האם הוא אדם שמחפשים להפוך אותו לנכה כלכלית ולכזה שנרדף על-ידי יועצים משפטיים לגבי כל הוצאה. לגבי המיסוי הרטרואקטיבי, יש כבר תמימות דעים שזה לא הגיוני", טען.
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) דרש בדיון להוציא צו הבאה לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, כדי להביא אותו ואת חברי מפלגתו לדיון. "מי שנותן למהלך המושחת הזה חותמת כשרות זו כחול לבן. אין להם אפילו את האומץ לבוא לדיון", אמר.
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קבל בדיון על כך שלא הוצגו לחברי הוועדה נתונים רלוונטיים. "חשבתי שקראת הדיון הזה יוצגו לנו נתונים, של כל האומדנים. ביקשתי שלא יתקיים דיון בלי לדעת את העלויות. אני מבקש חוות דעת של היועמ"ש וגם של היועצת המשפטית, לעניין החזרי המס. בנוסף אני מבקש שתהייה הכרה בהוצאות כל רכבי העבודה, אינסטלטור שכל הרכב שלו מלא בציוד משלם עליו שווי מס", אמר.
גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) טען שהמסמכים שהוגשו צריכים לכלול פירוט של הסכומים. "ביקשנו לקבל פירוט וטרם קיבלנו. זה לא מעביר לציבור את התמונה האמתית. לא זכור לי החזרי מס לנבחר ציבור", אמר.
ח"כ מטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת) "כל הוויכוח הפוליטי מתרכז לנושא הפוליטי – עלויות. אף אחד אין לו את האומץ להציג אלטרנטיבה פוליטית. איש לא מעז להציע תוכנית פוליטית חלופית, ומסתבכים בשולי הדברים. זה לא אמור לכסות על כל הנושא הפוליטי".
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) טען כי חשוב להבין שמי שקבע את הדיון הזה היא רשות המיסים, שהחליטו לגבות מס רטרואקטיבי בשונה מכל ראש ממשלה בעבר. "בשנת 1982 תוקנה התקנה והוחלט שהמדינה תישא בעלויות המעונות הפרטיים של ראשי ממשלה ולכן אני מציע לזמן אותם לכאן, שיתנו דוח כמה המדינה שילמה על אותן עלויות מאז ותראו שאף ראש ממשלה לא שילם מס על ההוצאות האלה", אמר.
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה על הדברים ואמרה שרוצים שחברי הכנסת יתמקדו רק בסכומים, אבל מאחורי הסכומים עומדת מהות חשובה מאוד של כמה אנחנו יכולים לאפשר לפוליטיקאים לחיות על חשבון המדינה. "אדם במעונו הפרטי, גם אם הוא ראש ממשלה, לא צריך לחיות על חשבון הציבור. כנראה שאנחנו בפתחה של מתקפה גם על רשות המיסים, יגידו שגם היא רודפת את ראש הממשלה", אמרה.
ח"כ אופיר כץ (הליכוד) תקף את האופוזיציה ואמר כי היא לא מפספסת שום הזדמנות לתקוף את נתניהו. "אם היינו מביאים הצעה כזאת לראשי ממשלה עתידיים הייתם מסכימים, אבל אתם רוצים חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה עתידיים. זה לא יקרה, החוק יהיה שווה לכולם. אנחנו מבינים שאין לכם איך להילחם בעשייה ובפופולריות של ראש הממשלה וזה מה שנשאר לכם לעשות, הוא זכאי לתנאים כמו כל ראשי הממשלה", אמר.

תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
+רז נזרי על חוק הקורונה הגדול: "זה החוק האמיתי"
23:52 23/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון ראשון להכנת "חוק המסגרת" בוועדת החוקה אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הכנסת תקבע את גבולות הגזרה; קיבלנו 20,000 הערות מהציבור"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "לא נשמש חותמת גומי לכל נוסח שיגיע לוועדה"

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+הממשלה ציפתה ל-40% התקנה, אך
בפועל רק 17% התקינו את "המגן"
23:03 23/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישומון המגן 2.0 כבר מוכן להפצה לאנדרואיד, ולאייפון עוד כשבוע  ▪  הפתרון המוביל למי שאין לו טלפון חכם: צמידים עם שן כחולה  ▪  הבעיה: כל צמיד עולה כ-15 דולר ול-3.64 מיליון אזרחים אין טלפון חכם

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ח"כ עודד פורר נבחר ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה
13:35 23/06/20  |  מירב ארד

ח"כ עודד פורר נבחר פה אחד ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. היו"ר הנבחר פורר: "ראשית ארצה להתייחס לביקורת סביב סוגיית בחירת גבר לראשות הוועדה ואומר כי מדובר מבחינתי בנושא חברתי - קידום מעמד האישה זה יעד של כל החברה הישראלית ונוגע לכולנו. אני מקבל את הביקורת שהועברה באהבה, אך מבחן התוצאה הוא זה שיקבע. אני בהחלט חושב שנוכל לקדם בוועדה הזאת שלל נושאים כאשר נושא האלימות במשפחה ורצח נשים יהיה הנושא הראשון שבהם. תקופת הקורונה אכן מעלה את סיר הלחץ. בהמשך חשוב לדבר על העצמה נשית ושבירת תקרת הזכוכית כאשר לאור המשבר הנוכחי אנו רואים מנתוני האבטלה כי הראשונות להיפגע הן נשים".

+זנדברג: אישור הטבות המס לנתניהו - מנותקת, חצופה ובזויה
13:22 23/06/20  |  איציק וולף

יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה בתגובה לאישור הטבות המס לנתניהו כי ‏מזמן לא נראתה החלטה כל כך מנותקת, חצופה ובזויה כמו הטבת מס לראש ממשלה נאשם בשוחד בזמן שמליון מובטלים לא יודעים אם יחזרו לעבודה.

+יו"ר ועדת הכספים: למה מנהל רשות המיסים לא בדיון?
12:54 23/06/20  |  איציק וולף

‏יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נזף בנציג רשות המיסים בדיון המתקיים על הטבות המס לראש הממשלה, לאחר שזה טען שהוא לא יודע האם בעבר הם גבו מס מראש ממשלה על הוצאות הקשורות לתפקידו.
"למה מנהל רשות המיסים לא כאן? למה? מכל דיון כזה בורחים, רק אני צריך לעמוד בחזית?" "אני רוצה תשובה האם גבו מס מראשי ממשלה לדורותיהם כן או לא!", אמר.

[צילום: ערוץ הכנסת]
+ארבל לחיות: בקשי משופטים לעקוב אחרי עצירים ואסירים
09:24 23/06/20  |  עידן יוסף

ח"כ משה ארבל (שס), החבר בוועדת הפנים של הכנסת, פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וביקש ממנה לבחון להורות לשופטים, לבקר באופן יזום אחת לחודש, אף ביקורי פתע, במתקני כליאה לאסירים ולעצירים, על מנת לעמד מקרוב על תנאי הכליאה שלהם כדי להבין מה הם גוזרים.
ארבל כתב במכתבו: "לנוכח החלטת בג"ץ 1892/14 האגודה לזכויות האזרח נ' השר לבטחון הפנים בה הוחלט כי עד חודש מאי 2020 על המדינה לעמוד בתנאי כליאה מינימליים של 4.5 מ"ר לאסיר ועציר לכל הפחות אשר לצערי איננה מקויימת עד עתה, ומהווה פגיעה משמעותית בזכויות אדם וכי אף בהמשך להחלטת בג"ץ 7942/19 יהונתן רבינוביץ נ' שירות בתי הסוהר בעניין כבילת אסירים ועצירים שלצערי בדיון שקיימתי אתמול בוועדת הפנים של הכנסת עולה מדברי היועצת המשפטית של הנהלת בתי המשפט כי ישנם אולמות משפט שלא מאפשרים מבחינה לוגיסטית עמידה בהוראות סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), תשנ"ו-1996".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו הטבות המס לרה"מ נתנניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מגבית לביב ל"ת
סתם אחד  |  23/06/20 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
שר הרווחה איציק שמולי על המאבק באלימות במשפחה: "נגביר את המענים לטיפול בגברים אלימים; להגביר גם פעולות של אכיפה והרתעה"    יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "נעשה הכל כדי למנוע את הרצח הבא"    אחותה של מיכל סלה ז"ל: "זו לא אלימות, זה טרור בתוך הבית; כל אישה חייבת לדעת לזהות את האובססיה"
איציק וולף
חברים בוועדת הכספים ביקשו ממשרד האוצר להעביר לידיהם הערכה תקציבית של משמעות השינויים בחוק שמבקשת לשכת נתניהו לאשר מחר בוועדה - הכוללים הטבות מפליגות לראש הממשלה ולמשפחתו    מ"מ משרד ראש הממשלה: גנץ היה מעורב בניסוח הטיוטה    סביבת גנץ: ביקשנו לעצור ולחכות, לשכת נתניהו לא הקשיבה
איציק וולף
חברי הכנסת החדשים הם: יוראי להב הרצנו, מיכל וונש, עינב קאבלה, תהילה פרידמן, יצחק פינדרוס, אוריאל בוסו והילה וזאן
עידן יוסף
בדיון שעסק במצוקת דייגי הים התיכון, שהושבתו בתקופת הקורונה וכעת מושבתים בשל תקופת הרבייה, דרש יו"ר ועדת הכלכלה להסדיר את הפיצוי    מזכיר איגוד הדייגים: בעוד שבשנים קודמות ניתן פיצוי על השבתה של חודש - כעת משביתים את הדיג לחודשיים ללא כל פיצוי    סמנכ"ל משרד החקלאות: צריך למצוא את הדרך לפצות אותם
מירב ארד
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה צו קנסות שיאפשר לקנוס בעל רכב מזהם    הקנסות יוטלו על בעלי רכב שיעצרו בנסיעה ללא מסנן חלקיקים או ללא מדבקת "רכב מזהם"    המשרד להגנת הסביבה: רכבי הדיזל אחראים ל-80% מהזיהום הנפלט מכלי רכב; כיום נותרו 40,000 רכבי דיזל מתוך 3.5 מיליון רכבים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il