X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברקע הגידול במספר המתגייסים החרדים

ראש מנהלת החרדים פורש מצה"ל

עם כניסתו של סא"ל תלם חזן הורה על שקיפות בכל הקשור לנתוני גיוס החרדים לצה"ל ותיקן את הנתונים המנופחים שהציגו קודמיו בתקופתו עלה מספר המתגייסים החרדים במאות חיילים ושיעור הנשירות ירד מ-70% ל-5%
▪  ▪  ▪
סא"ל תלם חזן. פושט מדים עם הישגים מרשימים

ראש מנהלת החרדים הצבאית, סגן אלוף תלם חזן (43), פורש מצה"ל. חזן, שפעל לחשיפת נתוני האמת של גיוס החרדים לצבא, מסיים את שירותו הצבאי לאחר 25 שנות שירות.
בתקופה שקדמה לכניסתו של חזן לתפקיד, לפני כשנתיים, מסר הצבא נתונים כוזבים בכל הקשור לנתוני החרדים וניפח את הנתונים. עם כניסתו של חזן לתפקיד, הורה לעשות סדר בבלאגן. לפני ימים אחדים פורסמו נתוני אמת, ולפיהם מספר המתגייסים לשירות סדיר מקרב תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים בשנת הגיוס 2018, שהחלה ביום 1 ביולי 2018 הוא 1,788 ובששת החודשים הראשונים של שנת 2019 עמד מספרם על 983. ביחס לאוכלוסיות מתגייסים אחרות (בקרב יהודים, דרוזים וכד') מדובר בגידול הגבוה ביותר במספר המתגייסים - כ-40% גידול לעומת כ-5% אצל היתר.
מנהלת חרדים הצבאית מתכללת את נושא גיוס והליווי של החרדים בצה"ל וכוחות
הביטחון, תוך מתן מענה לצורכי החייל החרדי, ובהתאם לפקודות פועלת לקידום השתלבות החיילים בצה"ל, בכוחות הביטחון ובמגזר האזרחי, ומהווה גורם מייעץ למפקדים בצה"ל וסמכות מקצועית בכל הקשור לשירות החרדים בצה"ל.
בתחום ההכשרות צומצם שיעור הנשירות במסלולי החרדים בצה"ל. בעוד שבשנת 2017 הן עמדו על כ-70 אחוז, בשנת 2018 צומצם הנשר לכ-5 אחוזים בלבד.
באגרת לפקודיו רמז סא"ל חזן לחוסר הגיבוי שהיה לו מצד המערכת הצבאית בתחילת דרכו, כאשר ביקש לייצר שקיפות: "אף על-פי שעמדו אתגרים רבים לפנינו, האמנו בצדקת הדרך ונהגנו ביושר מתוך תחושת שליחות עצומה ועל כן ראינו סייעתא דשמיא וברכה בדבר. אני מסיים היום את תפקידי בתחושת סיפוק אדירה וגאווה באנשיי, בשותפים ובחיילים החרדיים, גאווה בדרך אותה עשינו יחדיו".

תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
בימינה עשויים להגיש לכנסת את הצעת החוק שיזמה ש"ס לפני שנתיים להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד" שנועד לסנדל את בג"ץ    בכיר בש"ס: בג"ץ עלול לפסול גם חוק יסוד    ח"כ אופיר סופר על הפוליטיקאים החרדים: כמו משפחה שבגדה
איתמר לוין
מנחם פרטוש ואהרון ברש קיבלו דחיית שירות בשל היותם תלמידי ישיבה, אך לא חידשו את מעמדם והתעלמו מפניות חוזרות ונשנות של צה"ל - עד שקיבלו צווי גיוס    סולברג: השניים ידעו שעליהם לחדש את מעמדם ומתי יש לעשות זאת
אליהו קאופמן
לזיוף נתוני גיוס החרדים לצבא הישראלי שותפים במיוחד גורמי שמאל אנטי חרדים שמסרבים להודות בחוסר הצלחתם לשלב חרדים בצבא, גם לאחר שקיבלו "אור ירוק" לכך מהמפלגות החרדיות    מה מסתתר באמת מאחורי האמת הזו?
עידן יוסף
אלוף (מיל') יצחק בריק מגלה כי הזיוף והמרמה במספרי גיוס החרדים שמסר צה"ל לדרג המדיני נמשכו לאורך שנים, וכי מסר מידע בנושא לאלוף (מיל') רוני נומה    טוען: אלוף מוטי אלמוז הטעה את חברי ועדת חוץ וביטחון כאשר לא הציג בפניהם חומר חמור שהגיע לידיו
עידן יוסף
הרמטכ"ל מתייחס לפרשה שנחשפה: "במקום בו יתגלה זדון או כוונת מכוון, ננקוט יד קשה. בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות"    "הצגת דברים שלא כהווייתם - הפרת האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אם נגלה זדון, לא יהיה מקום להעלמת עין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il