X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרסמה מסמך המצביע על בעיות תחרותיות שעלולות להיגרם במהלך מכרז, ומציע דרכים להתמודדות איתן בין ההצעות: פיצול של נכס העומד למכרז לכמה חלקים, והקטנת חסמי כניסה במקרים מתאימים ניתן לקיים מכרז ציבורי לשחקנים חדשים בלבד
▪  ▪  ▪
הממונה על התחרות, מיכל הלפרין [צילום: אבנר הלפרין]

רשות התחרות מפרסמת מסמך המנחה עורכי מכרזים במגזר הציבורי כיצד לשקול שיקולי תחרות כאשר הם מתכננים ומפרסמים מכרזים. המסמך מסתמך על כתיבה אקדמית ענפה ועל הניסיון שנצבר ברשות התחרות. המסמך מדגיש את הצורך להתייחס גם לטובת הצרכנים ולרווחתם בשוק בו המכרז מתבצע.
המסמך מסביר שלשחקנים שכבר פעילים בתחום בו נערך המכרז יכול להיות תמריץ שונה מהתמריצים של שחקנים חדשים, שרוצים להיכנס אליו לראשונה. כך למשל, התמריצים של חברה שכבר פעילה בשוק למנוע או להקשות על-כניסת מתחרים חדשים יכולים להביא אותה להציע הצעות משתלמות עבור עורך המכרז, אך זכייתה של החברה שכבר פעילה בשוק על סמך הצעה מסוג זה תשמר את כוחה בשוק ותפגע ביצירת שוק תחרותי וברווחת הצרכנים. על-מנת להתמודד עם התמריצים השונים של שחקנים וחדשים נדרשת חשיבה מצד עורך המכרז לגבי הדרך המתאימה לקידום תחרות במכרז שהוא עורך.
כמו-כן, המסמך קורא לעורכי מכרזים להקדיש תשומת לב לדרישות הסף המצוינות במכרזים שהם עורכים. דרישות סף עשויות להיות מוצדקות על-מנת להבטיח שמי שזוכה במכרז יוכל לעמוד בתנאיו ולספק את המוצר או השירות שנדרש במכרז. מצד שני, דרישות סף גבוהות מדי עלולות להגביל את יכולת הגישה של שחקנים ראויים למכרזים.
המסמך מדגיש את החשיבות שבאכיפה של תנאי המכרז כדי להבטיח את יעילותו. המטרה היא שמי שזוכה במכרזים יהיה השחקן המתאים ביותר, ולא זה שביכולתו להתמקח עם עורך במכרז בדיעבד כדי לשנות את תנאי המכרז לטובתו. אכיפה של התנאים, והימנעות משינוי בדיעבד, תורמות להגשמת המטרה.
במסמך מתוארות מספר הצעות מעשיות לעורכי מכרזים ביחס לנקודות אלו ונקודות נוספות: פיצול של הנכס (או השירות) העומד למכרז למספר חלקים עליהם יבוצעו מכרזים נפרדים; מתן אפשרות למספר זוכים לזכות במכרז נתון; מניעת גישה למכרז לשחקנים שזכייתם במכרז עלולה להקים חשש תחרותי בשווקי ההמשך; הקצאת מכרזים מסוימים לשחקנים פוטנציאליים או חדשים בשוק והקטנת חסמי הכניסה הניצבים בפני מתמודדים פוטנציאליים.
המסמך מפורסם לציבור לאחר שימוע ציבורי ותוך התייעצות עם החשב הכללי במשרד האוצר.
לצד מסמך זה ובמסגרת מיזם "אורות אדומים", הרשות מציעה לגופי רכש ציבוריים להשתתף בהרצאה על הסכנות שבתיאומי מכרזים, דרכים לאיתור מקרים כאלה, שיטות להקטנת הסיכון לתיאומי מכרזים ודרכי התמודדות עמם.
במהלך השנים נציגי הרשות הרצו בפני אלפי אנשי רכש בעשרות רבות של גופי רכש ציבוריים - משרדי ממשלה, כוחות הביטחון ואכיפת החוק, אוניברסיטאות ציבוריות, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. לאחר ההרצאה נציגי הרשות ממשיכים להיות אנשי קשר עבור אותם אנשי רכש להתלבטויות ובעיות הקשורות בתיאומי מכרזים.

תאריך:  29/06/2020   |   עודכן:  29/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורכי מכרז ציבורי מתבקשים לשיקולי תחרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יחליף את עודד ערן, שמת ממחלה קשה    כיהן בעבר כמנכ"ל בכלל תעשיות ביוטכנולוגיה, יזם ומנכ"ל חברת אר.די.סי בע"מ וכן כמרצה מן החוץ בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
עידן יוסף
מתווה משרד הבריאות: להגביל מספר משתתפים בחתונות ל-50 איש, קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול, תפילות במרחב הפתוח - ולא יותר מ-19 איש
איתמר לוין
אין כמעט שינויים לעומת הרשימה הקודמת    המניעויות כוללות בני משפחה, ידידים ובעלי קשרים עסקיים שקדמו לשיפוט - ומשמעותן שהמזכירות אינה מנתבת לאותם שופטים תיקים אליהם קשורים גורמים אלה
עידן יוסף
שר האוצר אמר בראיון לגלי צה"ל: "חלק ממבקרי רואים את המקום ה-30 מלמטה"    יו"ר הקואליציה: "אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי"
איתמר לוין
המדינה ניסתה להתחמק ממילוי פסק דין אשר קבע שיש להכיר ברב יוסף שמחה גינזבורג כרב היישוב משנת 2007    בית הדין: העובדה שהשרים לשירותי דת לא מינו מועצה דתית אינה צריכה לפגוע בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il