X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך יו"ר ועדת הקורונה בדיון על הגעת חולים פלשתינים לבתי חולים ישראלים עקב הקורונה מתאם פעולות הממשלה בשטחים: בתקופת הקורונה אושרו אלפי בקשות לטיפולים רפואיים
▪  ▪  ▪
ח"כ יפעת שאשא ביטון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ועדת הקורונה דנה (יום ג', 30.6.20) בהפסקת הגעת חולים פלשתינים לטיפולים בבתי חולים ישראלים, בעקבות משבר הקורונה, והיעדר תו-סגול במחסומים. זאת, לבקשתה של ח"כ סונדוס סאלח (הרשימה המשותפת). יושב-ראש הוועדה, יפעת שאשא-ביטון: "בתוך המציאות המורכבת שאנו חיים בה, יש לנו חובה מוסרית כבני אדם להציל חיים. לכן, למרות שהרשות הפלשתינית בחרה בדרך של הפסקת התיאום עם מתאם הפעולות, ישראל לא מפנה את הגב לתושבי הרשות - וממשיכה להעניק להם טיפול רפואי במקרים של הצלת חיים. גם בנושא המאבק בקורונה אנו מסייעים לרשות במניעת ההתפשטות המגיפה. ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לסייע במקרים הומניטריים אך אי-אפשר להסיר את האחריות מהרשות הפלשתינית אשר הפסיקה את התיאום והזיקה בכך בצורה לתושבים שלה עצמם".
סאלח הדגישה בדיון כי "מדינת ישראל צריכה לקחת את התיאום על עצמה - כמי שאחראית על המצב הכלכלי הבריאותי והאזרחי. לאחר דיון זה אני דואגת יותר לבריאות הציבור הפלשתיני בעקבות הביורוקרטיה והטפסולוגיה, והפסקת התיאום בגלל החלטות ישראל״.
לדברי ראש מדור תיאום אזרחי ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, רב-סרן ענבל ממן, ״בתקופת הקורונה אושרו אלפי בקשות לטיפולים רפואיים של פלשתינים בישראל. למרות הפסקת התיאום מצד הרשות הפלשתינית, מועברות גם בימים אלו בקשות דרך מנהלות התיאום והקישור הפרוסות ברחבי יהודה ושומרון - מג'נין שבצפון יו"ש ועד חברון בדרום, וגם באמצעות מוקד הפניות של היחידה, המספק מענה הן לתושבים הפלשתינים ביו"ש והן לארגונים". ממן ציינה כי המידע מונגש לציבור באמצעות אתר אלמונסק וניתן מענה לכל הפניות המתקבלות בכלל הפלטפורמות, "אנו באים לקראת התושבים הפלשתינים ופועלים אף יותר בכדי לסייע להם כשמדובר במקרים הומניטריים ומצילי חיים״.
רן גולדשטיין, נציג ארגון השמאל "רופאים לזכויות אדם", טען מנגד כי "מנגנון התיאום שהיה קודם לא עבד, ונזקקי דיאליזה או חולי סרטן לא קיבלו טיפול. מערכת הבריאות הפלשתינית היא אחת ובתי החולים בעזה מסתמכים על בתי החולים בגדה ובירושלים המזרחית. בתקופת הקורונה רק חולי סרטן או תינוקות יכלו לצאת מעזה תוך פחות מ 60 יום". לדבריו, בניגוד לדברי ממן, "פלשתיני אינו יכול להגיש ישירות בקשה לטיפול רפואי - אלא בתי החולים או הארגונים עושים זאת. אם הייתה נגישות גדולה יותר היה ניתן לפתור את הסוגיה של כניסת האנשים, במנהלת התיאום והקישור בעזה מעוניינים בכך, והארגונים לא יוכלו לעמוד בעומס הפניות שיגיע אליהם".
בתגובה לדבריו שאשא ביטון אמרה שזה מצחיק שמדינת ישראל כשנוח לכם צריכה לשאת באחריות, בסופו של דבר יש לבדוק היכן אנו שמים את הביצים בסל וגם אתם צריכים לפנות לגורמים הרלוונטיים בנידון.
נציגי ארגון השמאל גישה טענו בדיון לשוני בין יהודה ושומרון לבין רצועת עזה. תושבי יו"ש יכולים לקבל מענה ישיר ממנהלת התיאום והקישור, אך בעזה ארגוני זכויות האדם קיבלו הנחיה חד-משמעית מהרשות הפלשתינית לא לקבל פניות לטיפולים רפואיים.

תאריך:  01/07/2020   |   עודכן:  01/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל פועלת למען הפלשתינים יותר מהרש"פ"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס נערכת לסיפוח הצפוי בגדה אך איננה מעוניינת בעימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועת עזה. חמאס תתיר "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל מהרצועה, הפגנות המוניות נגד הסיפוח ותנסה להוציא פיגועים בשטחי הגדה באמצעות "חוליות רדומות"
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
חן בן-אליהו
נחזיק כולנו אצבעות לרה"מ נתניהו שלא ירתע מאיומי האויב הערבי והאנטישמים האירופים, לא יכנע לנרגנות השמאל, תלונותיו וקיטוריו, ולא יתחשב ברעשי הרקע של המקהלה האידיאליסטית מימין אשר מרוב אידיאלים אינה מבינה את גודל השעה ההיסטורית, ויכריז בימים הקרובים בעוז ובעוצמה על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובמרחבי הישובים
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת עירק הורה לראשונה על פשיטה על מטה מיליציה פרו-אירנית האחראית לשורה של פיגועים במטרות אמריקניות בעירק. גובר החשש למשבר פוליטי חדש בעירק והתנגשויות דמים בין המליציות הפרו אירניות לצבא עירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il