X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט לתעבורה, חיפה
בית המשפט לתעבורה, רחובות
דוח של צוות בין-משרדי שמינתה הממשלה

המלצה: רוב תיקי התעבורה - למסלול מינהלי

עבירות "ברירת משפט" - בהן מוטל קנס על עבירות כגון פקיעת רישיון, מהירות מופרזת, אי-ציות לתמרורים וחניה - מהווה 10% מכלל התיקים במערכת המשפט ההמלצה: ערעור על הקנס יידון במסלול מינהלי מזורז, אשר יפעל במתכונת דיגיטלית ולרוב ללא צורך בקיום דיון במעמד הצדדים
▪  ▪  ▪
בערך בית משפט
איתמר לוין
אולמו של ראיד עומרי מציף את הבעיות בבתי המשפט לתעבורה: עומס עצום של תיקים שוליים, שוק טורקי של הסדרי טיעון וזלזול כללי. המערכת הזאת חייבת ניעור יסודי
לרשימה המלאה

"כן, מהשלט השחור"
איתמר לוין
למרות שמדובר כמו תמיד בסרט נע, שופט התעבורה דוד לנדסמן שם לב לפרטים ומאזן בין טובת הציבור לבקשות הנהגים. אלא שדומה שהוא לא הפעיל מספיק שיקול דעת, כאשר בדואית הודתה לפתע בעבירה בה הורשע בעלה
לרשימה המלאה

"אל תתחילו איתי"
איתמר לוין
בוקר באולמו של שופט התעבורה הוותיק ישראל ויטלסון מציף שורה של בעיות רוחביות, המחייבות חשיבה מחודשת בכל הנוגע לבתי משפט אלו. ויטלסון עצמו עושה שרירים לנאשם שמבקש דחייה חמישית, אך לא מעיר לעורך דין שלא טרח להתייצב
לרשימה המלאה

עבירות התעבורה מסוג "ברירת משפט" יהפכו לעבירות מינהליות, כך שהערעור עליהן יהיה במסלול מינהלי מהיר ולא בבתי המשפט לתעבורה. כך ממליץ (יום ב', 6.7.20) צוות בין-משרדי שהקימה הממשלה בינואר 2018 לבחינת הנושא, בשל העומס האדיר על בתי המשפט לתעבורה.
העבירות מסוג "ברירת משפט" הן אלו שעליהן מוטלים קנסות, ושהנהג נשפט עליהן רק אם הוא בוחר בכך במקום לשלם מיד את הקנס. מדובר בעשרות רבות של עבירות, ובהן: נהיגה לאחר פקיעת רשיון נהיגה או רשיון רכב, אי-ציות לרוב התמרורים, נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה בצומת, נהיגה תוך סיכון, חניה על המדרכה, חריגה ממשקל הרכב, הסעת ילדים שלא על-פי התקנות ודוחות חניה. בשנת 2019 ניתנו 1.2 מיליון דוחות כאלו, שהיו 92% מכלל אמצעי האכיפה של עבירות תעבורה. מספרם נמצא בעלייה מתמדת - כ-50% בעשור האחרון - והוא צפוי להמשיך ולהעלות ככל שמותקנים יותר אמצעי אכיפה אלקטרוניים.
גם שיעור המבקשים להישפט נמצא בעלייה ואשתקד הוא היווה 6.9% מכלל מקבלי הדוחות מסוג ברירת משפט, לעומת 4.2% בשנת 2015, דהיינו: למעלה מ-83,000 תיקים בשנה שעברה. בהינתן הגידול המקביל במספר המוחלט של הדוחות, ברור שהתוצאה היא עומס עצום על בתי המשפט לתחבורה. בשנת 2019 נפתחו 142,000 תיקי תעבורה, שהיוו 34.4% מכלל התיקים בבתי משפט השלום. כפי שתואר מספר פעמים במדור "שיפוט מהיר" ב-News1, העומס גורם לכך שהתיקים מתנהלים כסרט נע ובצורה המזכירה לעיתים התמקחות בשוק, ואף מסירת מידע עובדתי לא-נכון לבית המשפט כחלק מהסדרי טיעון.
הצוות - בראשות נשיאי בתי משפט השלום בירושלים ובחיפה, אביטל חן ואינאס סלאמה - ממליץ כאמור להעביר כמות עצומה זו של תיקים (כ-10% מכלל התיקים בכל מערכת בתי המשפט) למסלול המינהלי. על-פי ההמלצה, יוקם בית דין מינהלי שידון בערעורים על קנסות אלו ויפעל בקני מידה מינהליים ולא בקני מידה פליליים (כלומר: יבחן את סבירות הטלת הקנס ולא ברמת ההוכחה הדרושה בתיק פלילי). הדיין יוכל להותיר את הקנס על-כנו, לבטל אותו משום שלא נעברה עבירה, או לבטל אותו משום שהתשתית העובדתית מלמדת על עבירה אחת מזו שיוחסה לנהג.
בית הדין יפעל במתכונת דיגיטלית ייחודית, שכן ככלל - יהיה עליו לבחון רק ראיות כתובות. הדיין יקבל את הדוח, את האמצעים הדיגיטליים עליהם הוא מבוסס ואת עמדתו של הנהג, ויכריע על בסיס מסמכים אלו בלבד. הדיין יוכל להורות על ביצוע השלמות או על קבלת הבהרות מהמשטרה או מהנהג, או להחליט על קיום דיון בהיוועדות חזותית. רק במקרים יוצאי דופן יתקיים דיון בנוכחות הצדדים, וגם אז - השתתפותם תהיה באמצעים דיגיטליים ולא פיזית. אם לנהג לא תהיה אפשרות להשתמש באמצעי שכזה, הוא יוכל להגיע לאולם בית דין - אך הדיין יהיה במיקום אחר. על החלטת הדיין ניתן יהיה לערער לבית המשפט לתעבורה, אך תוך תשלום אגרה כדי שלא לעודד הגשת ערעורים.
עוד ממליץ הצוות, כי במקרה של ריבוי עבירות בתקופת זמן מוגדרת, יטיל השוטר בו במקום כפל קנס, בלא שיהיה לו שיקול דעת בנושא. המלצה נוספת היא להעביר למסלול "ברירת משפט" חלק מהעבירות שכיום מחייבות העמדה לדין. הדיינים בבית הדין המינהלי ימונו לתקופה קצובה אחת שתיקבע בחוק. עוד מומלץ לקבוע, כי נקודות החובה יחולו על הפרה מינהלית כאילו מדובר בעבירת תעבורה.

תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצה: רוב תיקי התעבורה - למסלול מינהלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
אברהם שרון
יש להסיר אלתר את הפרסומת המסוכנת והמסכנת חיים - "אם זה דחוף מתקשרים" - של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמורה להילחם עליהם ולא לסכן אותם
עידן יוסף
שמונה פצועים בהם אישה פצועה קשה וילדה בינוני    מהודעת המשטרה עולה שמדובר בתאונת דרכים
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד): היקף הנפגעים מאופניים חשמליים ומגלגינועים בעלייה, דרשנו מכל רשות מקומית שרוצה להכניס מיזם שיתופי לסלול כבישים ייעודיים לפני כן    רופא באיכילוב: "כאשר עפים בˉ50-40 קמ"ש בכביש בעיר סואנת, גם קסדה לא תעזור"    בכיר ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "מבחינת כלים חשמליים דעת המדינה שהכלים האלה לא מנועיים"
איתמר לוין
אומר שההסדרים המקלים עליהם חותמת הפרקליטות, קובעים מדינות ענישה המונעת מבתי המשפט להטיל את העונש החמור הראוי במקרים כאלו    4.5 שנות מאסר לכדורגלן שהפקיר את ארי נשר
יצחק דנון
ליאור סידס טוען, כי החברה אילצה אותו ומחלקים אחרים לעבוד שעות רבות ביממה, להעמיס על המשאיות יותר מן המותר ולנהוג כאשר המשאית אינה תקינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il