X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חן, אלוביץ ורוזן-עוזר בתיק 4000 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בן-ארי. "פעמים רבות קיימים פערים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הפרקליטות מאשרת את טענה ההגנה במשפט נתניהו

היו השמטות משמעותיות בתמליל אור אלוביץ

הפרקליטות מאשרת ששמו של עו"ד ז'ק חן - פרקליטו של שאול אלוביץ - נשמט מתמליל שיחה בין בנו של בעלי בזק לבין החוקרת, שניסתה לכאורה להתערב בייצוג טוענת: ההשמטה נובעת מכך שהמתמלל לא הכיר את החומר ולא מכוונה להעלים מידע; העיקר הוא ההקלטה שנמסרה להגנה
▪  ▪  ▪
נתניהו יבקש לבטל את כתב האישום
איתמר לוין
סניגוריו של אלוביץ טוענים שהמשטרה ניסתה להתערב בייצוגו - ולאחר מכן הכחיש מנדלבליט עובדה זו, למרות שהיא מתועדת בהקלטה * אומרים שהפרקליטות מסתירה חומרי חקירה במכוון והם אינם יכולים להאמין להם * בן-ארי: איש אינו מסתיר דבר; נבדוק את הטענות * בית המשפט הורה להיערך לשמיעת ראיות מחודש ינואר
לרשימה המלאה

נתניהו - בביהמ"ש בדצמבר
הדיון הבא במשפט נתניהו יתקיים ב-6.12.20, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, נדרש להתייצב אליו - כמו יתר הנאשמים: שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם קבעו, כי במועד זה יתקיים דיון משלים בתשובה לאישום ובטענות מקדמיות לאחר הגשת המסמכים בכתב.

הפרקליטות מאשרת, כי חלקים משמעותיים נשמטו מתמליל שיחה בין אור אלוביץ לבין אחת מחוקרות להב 433 בתיק 4000. היא שבה וטוענת (יום א', 26.7.20), כי מדובר בהשמטה בתום לב ולא בכוונה להסתיר פרטים אלו.
סניגוריתו של שאול אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, חשפה בשבוע שעבר בדיון בתיקי בנימין נתניהו את התמליל של אותה שיחה עם בנו של מי שהיה בעל השליטה בבזק (ראו קישור משמאל). בשיחה זו אמרה החוקרת, כי ז'ק חן - גם הוא סניגורו של אלוביץ - אינו יכול לייצג את שאול אלוביץ, משום שבעבר ייעץ לנתניהו בנושאים שונים. מדובר לכאורה בפעולה פסולה, שכן לחוקרים אסור להתערב בצורה כלשהי בייצוג החשודים/הנאשמים. אולם בתמליל זה נעלם באופן קבוע שמו של חן - כך שלא ניתן היה להבין ממנו במה מדובר. רק שמיעת ההקלטה הראתה, כי אכן שמו של חן עלה שוב ושוב בשיחה. רוזן-עוזר טענה, כי מדובר היה בהשמטה מכוונת שנועדה להסתיר את המהלך הפסול של החוקרת, וכי מדובר באינדיקציה להשמטות רבות בחומרי החקירה.
הטענה נגד התערבות החוקרים בייצוגו של אלוביץ כבר עלתה וראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, ביקש מהיועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, לבדוק אותה. מנדלבליט השיב, כי לא נעשתה פעולה פסולה כלשהי בנושא זה. רוזן-עוזר טענה, כי התמליל המלא - שלא הוצג בפני מנדלבליט בידי החוקרים והפרקליטות - מלמד שתשובתו של מנדלבליט לא הייתה נכונה.
המשנה לפרקליט המדינה וראש צוות התביעה, ליאת בן-ארי, ומנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, יהודית תירוש, מאשרות שאכן התמליל שהועבר להגנה לא היה מלא. עם זאת, הן אומרות שלא מדובר בהשמטה מכוונת, אלא בבעיה טכנית הנובעת מקשיי התמליל, וכי יש לתת עדיפות להקלטה המקורית ולא לתמלול שמבצעת התביעה:
"מושכלות יסוד הן, כי כאשר נערך תיעוד קולי או חזותי של פעולת חקירה, תיעוד זה הוא ראיית המקור בעלת המשקל, והוא בגדר 'חומר חקירה'. תמלול של תיעוד זה, אינו אלא עיבוד של ראיית מקור זאת, וככזה משקלו לעולם פחות מן התיעוד עצמו, ובכל מקום שבו קיימת סתירה בין האמור בתיעוד לבין התמלול, או כאשר התמלול חסר, המקור שעליו יש להתבסס הוא התיעוד עצמו.
"עוד חשוב לציין כי פעמים רבות, ולא רק בתיק זה, קיימים פערים בין התיעוד הקולי לבין התמלילים וזאת בשל הקושי בשמיעת הדברים או בהבנת השיח בין החוקר לנחקר (המתמללים לעיתים קרובות אינם מכירים את הנושא הנחקר לפרטיו, המשוחחים לעיתים קרובות נכנסים זה לדבריו של זה וכיוצ"ב). פערים אלו באים לידי ביטוי בתמליל באמצעות המילים 'לא ברור' או שלוש נקודות '...' וכיוצ"ב. סימונים אלה מסמנים לקורא כי ייתכן שקיים מקטע שלא תומלל.
"אכן, עיון בתמלול שהועבר לעיונם של הנאשמים מעלה שהוא חסר במספר מקומות לעומת התיעוד הקולי של השיחה... אלא שכאמור, חוסרים אלה אינם נובעים מניסיון הסתרה של האמור בהקלטה (טענה שממילא אינה ברורה לאור העובדה שההקלטה נמסרה לנאשמים), אלא מהשמטות של המתמלל אשר כפי הנראה לא הבין מילים ומשפטים ששמע בהקלטה. בהקשר זה יצוין כי ההקלטה הועברה לתמלול על-ידי גוף חיצוני המספק שירותי תמלול ליחידות החוקרות, גוף שאינו בקיא כלל וכלל בנושאי החקירה. וממילא, אין כל שחר לטענה שהתמליל נערך כפי שנערך על-ידי הרשויות החוקרות במטרה להסתיר דבר כלשהו בתיעוד".
לדברי בן-ארי ותירוש, "מתיעוד השיחה בין אור אלוביץ לחוקרת עולה, כי אור אלוביץ הוא שיזם והעלה בפני החוקרת את החשש הנוגע לייצוגו של אביו על-ידי עו"ד חן וכי בדברי החוקרת לא הייתה כל הנחיה לאור אלוביץ בנוגע למערכת היחסים שבין הנאשם 2 [שאול אלוביץ] ועורך דינו. בהקשר זה ולמען הסר ספק יצוין כי בניגוד לנטען על-ידי ב"כ נאשם 3 [איריס אלוביץ], מסקנותיו של היועץ המשפטי לממשלה במענה לפנייה ציבורית שקיבל, לא התבססה אך ורק על התמליל המצוי בחומר החקירה".

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו השמטות משמעותיות בתמליל אור אלוביץ
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עובדים עלינו בעיניים
התפספס להם  |  26/07/20 11:28
2
אם הייתה מברר הייתה יודע
פלג א  |  26/07/20 11:31
3
הפרקליטות משקרת!
דניאל פריידנברג  |  26/07/20 12:03
4
ה-ש. ג. עחה
ברגיל  |  26/07/20 12:14
5
יש לשפר את התביעה נגד נתניהו
דוד מהשרון  |  26/07/20 12:35
6
איך מעמידים חוקרים לדין?
נדב  |  26/07/20 12:48
7
פעם אחר פעם הם משקרים
זו שיטה  |  26/07/20 13:01
8
גוף חיצוני?
באום  |  26/07/20 13:29
9
להאמין לבן ארי השקרנית ??? ל"ת
חה חה חה  |  26/07/20 13:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איציק וולף
כ-5,000 מפגינים נותרו בכיכר פריז גם אחרי שעברה השעה 23:00 שבה היו אמורים להתפזר על-פי דרישת המשטרה    רק סמוך לשעה 1:00 אחר חצות החלה המשטרה בפינוי המפגינים    מפגינים ברמת גן ובעוטף עזה הותקפו על-ידי תומכי נתניהו
עו"ד יוסי דר
נתניהו עומד לטעון להגנה מן הצדק. מטרתו: לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו. לשם כך הוא זקוק לעורך דין שלא עושה חשבון לאיש - במיוחד לא לראשי התביעה ולכלי התקשורת בישראל
איתמר לוין
מבהיר שכל עוד לא תתקבל החלטה אחרת, נתניהו מנוע מהפעולות המנויות בטיוטת הסדר ניגוד העניינים    דוחה את דרישת נתניהו שיפסול את עצמו מהנושא
דן מרגלית
למרות הדהרה המדאיגה של ביבי ושריו לעבר משטר דיקטטורי עם פולחן אישיות כמו הדוצ'ה - אזרח כמותי מכיר עדיין בלגיטימיות של השלטון, עדיין
צ'לו רוזנברג
נתניהו ומשרתיו פתחו במלחמה חורמה נגד מוסדות המדינה, נגד הסדר הקיים בישראל מאז הקמתה, נגד כל מה שיקר בכל מדינה דמוקרטית
רשימות נוספות
נתניהו יוגבל בתחומי החוק והמשפט  /  איתמר לוין
פטמן פורש מייצוג נתניהו  /  איתמר לוין
מנדלבליט נגד המימון לנתניהו  /  איתמר לוין
הפגנה מהממת  /  אברהם בנמלך
שא שא - כשמה כן היא  /  דן מרגלית
זעקת הצילו   /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il