X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית הוד השרון, ראש עיריית כפר סבא וראש המועצה האזורית דרום השרון - המייצגים כ-250 אלף תושבים - נפגשו לצורך תיאום עמדותיהם במאבק לשינוי התכנון של קווי המטרו שמקדמת המדינה בות"ל "התכנון הקיים מקבע מציאות של תחבורה לא אפקטיבית בוודאי בראייה של עשרים שנים קדימה"
▪  ▪  ▪
ראשי הרשויות בשרון. יציגו חלופה [צילום: עיריית הוד השרון]
איציק וולף
אושרה תוכנית חניון המטרו במערב כפר סבא

רשויות בשרון: לעצור הדיון בחניון המטרו
איציק וולף
ראש עיריית כפר סבא וראש המועצה האזורית דרום השרון מבקשים מחברי הות"ל שלא לדון מחר בסוגיית חניון קו המטרו M1 עד לדיון בחלופה שהציעו ושכלל לא הוצגה לחברי הוועדה * "התוכנית שונתה בחטף על-ידי המדינה, החלופה שהצענו כלכלית יותר, רחוקה מבתי תושבים, קרובה לאזור תעשיה ולא תפגע בערכי הטבע והנוף"
לרשימה המלאה

שלוש הרשויות הגדולות בדרום השרון - כפר סבא, הוד השרון והמועצה האזורית דרום השרון - צפויות לשתף פעולה במאבק לשינוי תוכנית קווי המטרו שאושרה בשבוע שעבר באופן עקרוני על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות.
ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, וראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן נפגשו אתמול (יום ב', 27.7.20) לצורך תיאום עמדותיהם לקראת הדיון הבא שיתקיים בות"ל בתוכנית קווי המטרו.
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אושרה תוכנית להקמת חניון קרוניות המטרו באזור הצפון מערבי של כפר סבא, בשטחה של המועצה האזורית דרום השרון. זאת, לאחר שחברי הות"ל כלל לא קיבלו לידיהם הצעה חלופית שהכינו הרשויות המקומיות - להקמת החניון באזור המזרחי של כפר סבא.
לטענת ראשי הרשויות, מדינה מקדמת המלצות של גופי התכנון ללא התחשבות בתושבי האזור ובצרכים המקומיים, לרבות פגיעה צפויה בשטחים חקלאיים ובאיכות חיי התושבים המתגוררים בסמוך למתחם התפעול. עיקר הטענות של הוד השרון נגעו לתוואי הכניסה לעיר לאורך ציר ז׳בוטינסקי במקום בדרך הים כמו גם התעלמות התכנון ממזרח העיר ועיקר ההתנגדות של כפר סבא ודרום השרון נוגעת כאמור למיקום הדפו - נקודת הקצה של הקו, שהיום מתוכננת בין השכונה הירוקה של כפר סבא למושב גן חיים.
״אני מברך על החזון והרצון לקדם מטרו במטרופולין, אבל כרגע במקום שהמטרו ישנה מציאות באזור, התכנון הקיים, למרות מספר שיפורים שהכנסנו בו בשנה וחצי שאנחנו פועלים מול גופי התכנון, מקבע מציאות של תחבורה לא אפקטיבית בוודאי בראייה של עשרים שנים קדימה. נפגשנו היום כדי לבחון דרכי פעולה אפשריות לשיפור התוואי לטובת האזור כולו ולהביא את בשורת התכנון ארוך הטווח, דווקא מהשטח ולא משולחן המתכננים״, אמר ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי.
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, ציינה כי למרות שלפרויקט המטרו חשיבות לאומית גדולה והוא בעל תרומה משמעותית לשיפור התחבורה הציבורית במרכז, לא תאפשר פגיעה לא מידתית ולא הכרחית בתושבי דרום השרון. "אנחנו ראשי הרשויות, מהוד השרון, כפר סבא ודרום השרון, בוחנים יחד חלופות ראויות בשטח, המביאות בחשבון את צרכי הרשויות והתושבים ועושים זאת בשיתוף פעולה ובתיאום בינינו, ובציפיה שגם מוסדות התכנון יפתחו עמנו בדיאולוג", אמרה.
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ציין כי יחד עם הוד השרון ועם דרום השרון מייצגים ראשי הרשויות כ-250 אלף אזרחים שאיכות החיים שלהם אינה הפקר. "אנו לקראת ימים מכריעים בנושא מתחם הדיפו - מתחם תפעול שאת הקמתו מנסה המדינה לקדם במחטף, כחלק מהקמת קווי המטרו ותוך פגיעה בשטחים ירוקים, חקלאיים ובתושבי האזור. לא ניתן להחלטות הרות גורל להתקבל מבלי להתחשב בתושבינו ונילחם על איכות חיי התושבים", אמר.

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  28/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא נאפשר מחטף בתכנון קווי המטרו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית    ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי    הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות
עידן יוסף
שירותי סופרבוס בסניף יקנעם מושבתים לשעה במחאה    חברתו של התוקף שהתבקשה לעטות מסכה מסרה עדות נגדו במשטרה    תוקף נמלט וזהותו ידועה למשטרה
עידן יוסף
באר שבע נהנית מעמידה בזמני השירות וכך גם נצרת ויישובי הנגב המערבי    חברות מטרופולין ודן מקבלות ציונים נמוכים במיוחד
עידן יוסף
יו"ר נת"ע: "בעקבות הקורונה, אנחנו במחסור של מנהלים ועובדים מסין"    נציג האוצר לא התייחס לעיכובים ויו"ר ועדת הכלכלה דרש לקבל את הדוח הפנימי של נת"ע ואת דוחות הביקורת של משרד התחבורה
עידן יוסף
סקירה של הרשות להגנת הפרטיות מלמדת כי התנהלות הרשות לתחבורה ציבורית כרוכה בפגיעה קשה בפרטיותם של משתמשי התחבורה הציבורית, חשפה את הנוסעים לתחושת מעקב תמידית, הייתה עלולה לפגוע באוכלוסיות רגישות וליצור הפליה בין הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il