X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-950 לוחמי המחתרות ואסירי ציון חיים כיום בישראל אך קצבתם נקבעת לפי נכותם והכנסתם ח"כ ביטן: "שלא ייווצרו פערים אישיים ותודעתיים לגבי חשיבות פעילותם של האנשים הללו"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

כיום חיים בישראל כ-950 לוחמי מחתרות ואסירי ציון, מספרם הולך ומתמעט, אך עדיין לא קיימת בישראל הכרה כספית בפעולותיהם. כך התברר (יום ב', 3.8.20) בדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. תגמול אסירי ציון מחושב על-פי אחוזי הנכות והכנסתם ולא בגלל פעולותיהם אותם ביצעו תוך סיכון חייהם. מנהל ברית חיילי האצ"ל, איציק שמחון, הדגיש כי "לאורך השנים ניסו להשוות את תגמוליהם לאלו של ניצולי השואה אך העניין לא צלח".
בדיון התברר כי כיום אם לאסיר ציון יש הכנסה של עד 6,655 שקלים, הגמלה המקסימלית היא 2,810 שקלים. זוג שהכנסתם אינם עולה על 9,997 שקלים יזכו ל-4215 שקלים. בנוסף, זכאויות לפי נכות: אסיר ציון הנכה בשיעור של 100% יקבל 4,684 שקלים לחודש. לכל אחוז נכות היורד - נפחתת מהקצבה 486 שקלים.
בתגובה לכך, איציק שמחון, טען כי המועד לציון אסירי ציון הקבוע בחוק הוא ה' בתמוז - החל באמצע החופש הגדול ופוגע בהחלת המורשת לבני הנוער, והם מבקשים להעבירו לחודש מרחשוון. לדבריו, "המטרה העיקרית היא שבני נוער, חיילים ותנועות נוער יוכלו ללמוד את המורשת הזו. בעניין הכלכלי, אכן ניסינו לקדם מהלך מול ביטוח לאומי לפני שהממשלה נפלה. ביקשנו לסייע לאסירי ציון במענק חד-פעמי של 10,000 שקלים שיאזן את מצבם של אסירי ציון".
יו"ר הוועדה דוד ביטן הדגיש כי "מענק חד-פעמי של 10,000 שקלים הוא לא הפתרון. חשוב שיושווה סכום המענק בין ניצולי שואה ואסירי ציון - כדי שלא ייווצרו פערים אישיים ותודעתיים לגבי חשיבות פעילותם של האנשים הללו".
לדברי גלית כהן ממונה על אסירי ציון במשרד הקליטה, חיים היום כ-950 אסירי ציון, מתוך 3,417 שהוכרו עד כה ע"י הרשות לאסירי ציון. מתוכם 80-65 לוחמי המחתרות, 140 אסירי ציון ממדינות חבר העמים, 290 מאתיופיה, 72 מסודן. בנוסף קיימים מספר אסירי ציון ממדינות ערב ומרומניה. ההטבות העיקריות הניתנות לאסירי ציון ובני משפחות הרוגי המלכות הן מחוק התגמולים ומשולמים ע"י המוסד לביטוח לאומי ולכן כל שאלה שקשורה בזכויות והטבות יש להפנותה למוסד לביטוח לאומי.
לדברי ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן) "בהנחה שיש פערים בין אסירי ציון לניצולי שואה, ניתן לתת כל שנה 8000-10,000 שקלים בפעימות כל 3 חודשים. מדובר על מספרים קטנים שהאוצר יכול להפריש לבד בלי שום חקיקה. החלטה של וועדת כספים מספיקה. מדובר במספרים קטנים המסתכמים ב-9-8 מיליון שקלים".

תאריך:  04/08/2020   |   עודכן:  04/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להשוות מענק ניצולי שואה ואסירי ציון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאסירי ציון....כסף...לעולים
קובגר  |  4/08/20 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת הקורונה צפויה לדון בשעה 10:00 בפתיחת השמיים לתנועת נכנסים לישראל ויוצאים ממנה    לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל פנתה ליו"ר הוועדה בבקשה לאפשר מתווה של 'קפסולות תיירים' הכולל בדיקות קורונה מהירות בנתב"ג, חובת התקנת 'מגן' לכל תייר ושעות ביקור נפרדות באתרי תיירות וקניות
איתמר לוין, יצחק דנון
המפעילות הנוכחיות של האשכולות האמורים לצאת למכרז טוענות, כי יש לסכם תחילה על הפיצוי שיקבלו בשל הקורונה    דורשות להתאים את תנאי המכרזים לחוסר הוודאות שיוצרת המגיפה
עידן יוסף
יו"ר ועדת התפוצות הקים צוות עם נציגי פייסבוק, גוגל וטוויטר ומנכ"לי המשרדים לעניינים אסטרטגיים ותפוצות, שיקבע כללים להסרת תכנים כאלו    רונן מנליס לפייסבוק: אתם מסירים תוכן גזעני, אך לא בהכרח אנטישמי
איציק וולף
רשות המיסים פתחה את האפשרות להגשת בקשות להשבת תשלומי מקדמות מס הכנסה בגין החודשים ינואר ופברואר 2020
איציק וולף
מטוסי קרב, מסוקים וכלי טיס לא מאוישים תקפו מטרות של צבא סוריה בדרומה של סוריה    העמדות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואיסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il