X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לצמצום הריכוזיות מגדירה כיצד יחושבו מחזור המכירות הקובע והאשראי הקובע של תאגידים ריאליים מחזור המכירות הקובע יבטא, בראש ובראשונה, את סכום המכירות שהתבצעו בישראל וסכום ההכנסות בעד שירותים בארץ
▪  ▪  ▪
הגשת המלצות הריכוזיות ב-2011 [צילום: פלאש 90]

הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה (יום ד', 5.8.20) גילוי דעת שקובע כיצד תאגידים ריאליים במשק יחשבו את מחזור המכירות הקובע והאשראי הקובע שלהם, מונחים שהחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, התשע"ד-2013, הותיר עמומים.
ב-6 באוקטובר 2019 פורסמה טיוטת המסמך לשימוע ציבורי, והתקבלו הערות שמייצגות את עמדותיהם של גופים ציבוריים, של תאגידים ריאליים במשק ושל משרדי ממשלה נוספים, שאמונים על קיום הוראות החוק. לאחר בחינת ההערות ופגישות עם הגורמים הרלוונטיים, מפורסם המסמך הסופי.
גורמים שמחזור המכירות הקובע שלהם או האשראי הקובע שלהם או שניהם יחצו את הרף הקבוע בחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות (שעומד על כ-6 מיליארד שקל) [וכן תאגידים שמחזור המכירות הקובע שלהם בשווקי מונופולין יעלה על כ-2 מיליארד שקל], ייכללו ברשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים וברשימת הגורמים הריכוזיים.
המשמעות של הופעת חברה ברשימות היא שמתן רישיונות או זיכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על-ידי המדינה, לגורמים המנויים ברשימות, מחייבים את המאסדר לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ בוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל-משקית. בנוסף, להימצאות ברשימות השלכות בהקשר חובת ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים, לרבות הגבלות על מינוי דירקטורים.
גילוי הדעת נועד להגביר את השקיפות באשר לאופן קביעת הגורמים על-ידי הוועדה, להקל על התאגידים הנדרשים להשיב לדרישות הנתונים מדי שנה, להכריע בשאלות שעולות לעיתים קרובות מצד גורמים במשק וליצור אחידות בדרך חישוב המחזורים של כלל הגורמים.
על-פי גילוי הדעת, מחזור המכירות הקובע יבטא, בראש ובראשונה, את סכום המכירות שהתבצעו בישראל וסכום ההכנסות בעד שירותים בישראל (או לישראל במקרה שהמוכר או ספק השירותים הוא תאגיד זר). בנוסף, מחזור המכירות הקובע יכלול דיבידנד, הכנסות מתמלוגים, משכירות, מחכירה, מדמי ניהול ומדמי זיכיון, הכנסות ריבית, הפרשי הצמדה ושער, ומענקים ממשלתיים מכל סוג. זאת, מאחר שתקבולים אלו נובעים מפעילותו של התאגיד ומצביעים על היקפה.
מאידך-גיסא, גילוי הדעת מבהיר כי חישוב מחזור המכירות הקובע לא יכלול תמורה או רווח הון ממימוש נכס (שאינו מלאי), מכיוון שבדרך כלל, מדובר באירועים ארעיים בחיי התאגיד והכללתם עשויה להביא לתנודתיות וחוסר ודאות לגבי שאלת סיווגם של גופים כריאליים משמעותיים על פני זמן. כמו-כן, מחזור המכירות הקובע לא יכלול תמורה מייצוא טובין לחו"ל וממתן שירותים לחו"ל או תקבולים מתאגידים בחו"ל שאינם פועלים בישראל. זאת, משום שהמחוקק ביקש להתחקות אחר היקף פעילותו של התאגיד בישראל, ולא אחר פעילותו מחוצה לה.
בנוסף, התחשיב לא יכלול דיבידנד, הכנסות ריבית ותקבולים נוספים שהתקבלו מגופים המשתייכים לקבוצת המחזיקים של התאגיד והם תוצאה של עסקות פנימיות, וסעיפים נוספים שאינם תוצאה ישירה של פעילות התאגיד (למשל שערוכים).
האשראי הקובע יחושב בנפרד עבור כל קבוצת תאגידים שדוחותיהם הכספיים אוחדו, ובנפרד עבור כל גורם שהוא חלק מקבוצת המחזיקים ודוחותיו הכספיים לא אוחדו ולא יהיה נמוך מאפס. הסיבה שביצוע תחשיב האשראי נטו אינו נעשה באופן מאוחד לכל התאגידים בעלי קשרי שליטה היא שבשל 'עקרון הישות המשפטית הנפרדת' יש משמעות כלכלית לאשראי שמקבל כל תאגיד בנפרד. כך, במקרים רבים לנושים אין גישה למזומנים שמוחזקים על-ידי תאגידים אחרים שמצויים עמם בקשרי שליטה.

תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורסם מחזור המכירות הקובע לצמצום הריכוזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצת הרכישה יונייטד שרונה תיקנה את הפרות חוק המכר ותשלם עיצום כספי מופחת בסך 600,000 שקל    ההפחתה התאפשרה בהמשך למשיכת ערר שהוגש לבית המשפט
איציק וולף
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר הבריאות יולי אלדשטיין, ושר החוץ גבי אשכנזי, הוסמכו לקדם את מתווה פתיחת השמים החל ב-16.8    רגב: "נפעל ליישום המתווה ולשמירת התעופה הישראלית"
איתמר לוין
"הטלת חובה על עורך הדין לדרוש ולחקור את לקוחו ולאמת כל הצהרה ודיבור שנמסרו על ידו, כרמאי בפוטנציה, היא בבחינת גזירה שציבור עורכי הדין אינו יכול לעמוד בה"
איציק וולף
פרויקטור הקורונה ממליץ לשרי הקבינט שלא לאשר כעת סגר כללי נוסף    ראש המטה לביטחון לאומי ממליץ מנגד להטיל סגר בשבועיים האחרונים של אוגוסט    השרים נדרשים להכריע כיצד ייראו החיים של אזרחי ישראל בשבועות הקרובים
איציק וולף
רשות החברות הממשלתיות ממליצה למדינה - המחזיקה במניית הזהב של אל-על - לאשר את רכישת השליטה בחברת התעופה על ידי איש העסקים הצעיר אלי רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il