X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל על פרופ' בוריס שטרסברג מבית החולים בילינסון: חוות דעתו על המצב הרפואי של קורבן אונס לוקה בחסר, התיימר לקבוע עובדה בתחום שאינו במומחיותו וקשה להעניק לה משקל של ממש
▪  ▪  ▪
שטרסברג. לא בדק את הקורבן [צילום: טופ בילינסון]

חוות הדעת לוקה בחסר וקשה להעניק לה משקל של ממש. כך אומר (יום ג', 11.8.20) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, על חוות דעת מטעם ההגנה שהגיש הקרדיולוג הבכיר פרופ' בוריס שטרסברג.
שטרסברג הוא המנהל הרפואי של מלון ההחלמה טופ בילינסון, לשעבר מנהל היחידה לקוצבי לב בבית החולים בילינסון ומנהל היחידה להפרעות קצב הלב, אלקטרופיזיולוגיה וקוצבים במרכז הרפואי רבין. הוא גם פרופסור מן המניין בסגל הקליני של אוניברסיטת תל אביב. חוות דעתו נועדה לתמוך בבקשתו של מורשע בעבירות מין לחזור בו מהודאתו ולקיים את משפטו במלואו.
המערער ומורשע נוסף ביצעו באוגוסט 2018 עבירות מין צעירה, אשר סיפרה להם שהיא סובלת מ"סינקופה ואזו-ואגאלית" - תסמונת הגורמת לאיבוד הכרה חולף. היא החלה להרגיש ברע ואמרה לשניים להזמין אמבולנס אם תתעלף, אך כאשר הדבר אירע כעבור מספר דקות - הם ניצלו את אובדן הכרתה כדי לאנוס אותה (המערער) ולבצע בה מעשה מגונה (המורשע הנוסף). הראשון נדון לחמש שנות מאסר, והשני - ל-18 חודשי מאסר.
בבקשתו לחזור בו מהודאתו העלה המערער טענות בדבר כשלים בייצוגו, אשר נדחו בידי הנדל. הוא גם הציג חוות דעת של שטרסברג, לפיה מצבה הרפואי של המתלוננת איננו תואם לסינקופה ואזו-ואגאלית. עוד קבע שטרסברג, כי גם אילו המתלוננת סובלת מתסמונת זו, הרי שסינקופה מתאפיינת באיבוד הכרה לפרקי זמן קצרים בלבד, ולכן בלתי אפשרי שהשניים יבצעו בה אקט מיני בפרק הזמן שבו הייתה חסרת הכרה.
בדחותו את חוות הדעת' אומר הנדל כי השניים הודו במפורש שאובדן ההכרה היה לדקות אחדות בלבד - דהיינו פרק זמן קצר. הוא מוסיף בשאלה רטורית: "עיון בחוות הדעת מלמד כי המומחה סבור שפרק זמן קצר איננו מאפשר ביצוע אקט מיני על-ידי השניים, כפי שתואר. האם תחום זה, שנדמה כי שייך לרפואה משפטית, הינו במומחיות של המומחה?". הנדל מדגיש: "מסקנתו של המומחה מבוססת אך על חומר רפואי אשר נמסר לנותן חוות הדעת, ולא על סמך בדיקה של המתלוננת".
הנדל מסכם: "צר לי לומר כי חוות הדעת לוקה בחסר. אינני מתעלם מהשיקולים המעשיים שהקשו על המערער לקבל חוות הדעת. מוכן אני אף להסתפק בחוות דעת חלקית, במקרה זה, אך עצם ההנמקה - ולו באופן ראשוני וכללי - איננה בנמצא. המומחה קובע מסקנות מבלי להסביר את הבסיס להן, ומכאן הקושי, אף בשלב זה, להעניק לחוות הדעת משקל של ממש. צדק, אפוא, בית משפט קמא בקובעו כי לא הוברר כיצד יש בחוות הדעת הרפואית לשנות את המצב הראייתי שהביא את מערער 1 להודות במסגרת הסדר הטיעון".
הנדל דחה גם את ערעוריהם של השניים על חומרת עונשיהם. "המערערים ראו במתלוננת כלי לסיפוק צרכם. הם התייחסו אליה כחפץ נטול רצון, עקב הימצאותה בחוסר הכרה או בהכרה חלקית. ממד הניצול והפגיעה בכבודה רב מאוד. המערערים לא הפגינו כל חמלה כלפי מצב המתלוננת, וחדלו ממעשיהם אך בשל החשש שתתעורר ומעשיהם ייחשפו", הוא אומר. השופטים יעל וילנר ועופר גרוסקופף הסכימו עם הנדל. את המערערים ייצגו עוה"ד דוד ונטורה ונועה זעירא, ואת המדינה - עו"ד מורן פולמן.

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת בעליון על חוות דעת של קרדיולוג בכיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: נזקים בלתי ממוניים שנגרמו בעת אשפוז לאחר תאונת דרכים הם חלק מן התאונה, ולכן לא ניתן לתבוע עליהם פיצוי נפרד    וילנר ועמית: אין להרחיב את גבולותיה של עילת הפגיעה באוטונומיה
איתמר לוין
נתניהו דרש לפתוח בחקירה בעקבות "ביזוי מיני בוטה" שלו ושל בני משפחתו בהפגנה בשבוע שעבר ובעקבות "איום מפורש לאנוס את שרה נתניהו"    מנדלבליט השיב: 29 חקירות כבר נפתחו, נחקר חשוד בפוסט נגד שרה נתניהו    מנדלבליט מציע לנתניהו לפנות אליו בעתיד לבירור הדברים
יצחק דנון
טוענת שזהו החוב בגין דמי שימוש וניהול, ארנונה והפרשי הצמדה וריבית פיגורים על השימוש בתחנה בתל אביב בשנים 2016-2014
יצחק דנון
לטענת בזק, מ.נ.א שבניהולו של אביטן מטעה לקוחות לחשוב שהם מדברים עם נציגי בזק, מוציאה מהם פרטים אישיים וחודרת למערכות המחשב שלה
יצחק דנון
האגודה: נטע שיין נכנסה לתיבות של המנכ"ל ועובדים אחרים, עקבה באמצעות מצלמות האבטחה אחרי המנכ"ל ופרצה ליומנו הממוחשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il