X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביידן. הנשיא המבוגר ביותר? [צילום: אנדרו הרניק, AP]
האריס. ללא ניסיון בזירה הבינלאומית [צילום: AP]
המועמד הדמוקרטי קיים את הבטחתו: אישה אפרו-אמריקנית

קאמלה האריס - המועמדת של ביידן לסגניתו

האריס בת ה-56 מכהנת מאז ינואר 2017 כסנאטורית מטעם קליפורניה, ולפני כן הייתה התובעת הכללית של המדינה ושל מחוז סן פרנציסקו האריס התמודדה על מועמדות הדמוקרטים ותקפה את ביידן, לפני שפרשה והודיעה על תמיכתה בו קמפיין טראמפ כבר הדביק לה כינוי: "קאמלה המזויפת"
▪  ▪  ▪

הסנאטורית האפרו-אמריקנית קאמלה האריס היא המועמדת של ג'ו ביידן לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב. כך הודיע ביידן (יום ג', 11.8.20), שבוע לפני שיקבל רשמית את מועמדות מפלגתו לנשיאות.
ביידן הבטיח לפני שלושה חודשים שיבחר אישה לסגניתו; ככל שהתעצמו המהומות על-רקע גזעי בארה"ב, גברו ההערכות שהמועמדת תהיה אפרו-אמריקנית. ביידן עצמו היה סגנו של ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון (והיחיד עד כה) של ארה"ב. האריס היא האישה השלישית המועמדת לסגנות הנשיא, אחרי ג'רלדין פרארו הדמוקרטית ב-1984 ושרה פיילין הרפובליקנית ב-2008; שתיהן לא נבחרו. על-פי ההערכות, המועמדת המובילה הנוספת ששקל ביידן הייתה סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי בממשל אובמה, שגם היא אפרו-אמריקנית.
האריס תחגוג ב-20 באוקטובר את יום הולדתה ה-56. היא מכהנת מאז ינואר 2017 כסנאטורית מטעם קליפורניה - המדינה הגדולה ביותר בארה"ב, בה מובטחת התמיכה בביידן. יתרונה המרכזי מבחינת המועמדות הוא גילה הצעיר - 22 שנים פחות מביידן, שיהיה הנשיא המבוגר ביותר בתחילת כהונתו אם ייבחר. מבחינה זו, היא גם צפויה להכניס יותר מרץ להתמודדות; יכולתה להלהיב קהלים גדולה מזו של ביידן, הידוע בפליטות פה מביכות. ביידן אומנם נהנה מתמיכה רבה בציבור השחור וההיספני, אך זקוק לאחוז הצבעה גבוה בקהלים אלו כדי לגבור ב-4 בנובמבר על דונלד טראמפ; שיעור ההצבעה הנמוך יחסית שלהם ב-2016 היה גורם מרכזי בתבוסתה של הילרי קלינטון. קמפיין טראמפ צפוי לתקוף אותה על חוסר נסיונה, במיוחד בתחום הבינלאומי, תוך ציון גילו המתקדם של ביידן והאפשרות שתידרש להחליפו.
מבחינה פוליטית מוגדרת האריס כ"מתונה פרגמטית", לעומת המחנה הליברלי הקיצוני הצובר כוח בשורות המפלגה הדמוקרטית. היא בת-ברית של הממסד הדמוקרטי, ובשני היבטים אלו האריס דומה מאוד לביידן. האריס גם אמורה לחזק את מעמדו של ביידן בקרב הנשים, לאחר האכזבה שהנחילה להן קלינטון לפני ארבע שנים. גם קולות הנשים, במיוחד בפרברי הערים, הם בעלי חשיבות רבה לשני המועמדים. האריס היא בת למהגרים אקדמאים - עוד ניגוד בולט לטראמפ ומדיניותו: אב כהה עור מג'מייקה ואם הודית-אמריקנית; בשל כך, האריס היא המועמדת הראשונה בבחירות לנשיאות שהיא גם ממוצא הודי.
לפני כניסתה לפוליטיקה הארצית, כיהנה האריס בשנים 2011-2004 כתובעת המחוזית של סן פרנציסקו, ובשש השנים הבאות הייתה התובעת הכללית של קליפורניה. בסנאט היא חברה בוועדות המשפטים, התקציב וביטחון הפנים. היא בלטה בשימועים לאישור המינויים לבית המשפט העליון של ניל גורסוץ' וברט קוואנו, מועמדיו של טראמפ קולה נשמע גם בשימועים על הפרשה הרוסית, בהתקפות על רבים מצעדיו של טראמפ (כגון מדיניות ההגירה) ועל הפגיעה בפרטיות בידי ענקי הטכנולוגיה (שמרכזם של רובם בקליפורניה). פעילותה הפוליטית בשלוש השנים האחרונות התמקדה בזירה הפנימית של ארה"ב, בעוד ביידן הוא בעל מעמד מדיני בינלאומי.
האריס נחשבה לאחד המתמודדות העיקריות על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות השנה, וביידן תקף אותה על מדיניותה כתובעת הכללית של קליפורניה. למרות המספרים המחמיאים בסקרים, בבחירות המקדימות עצמן נכשלה האריס ונותרה הרחק מאחורי ברני סנדרס, שהיה אז המועמד המוביל, ומאחורי ביידן. בדצמבר שעבר היא הודיעה על פרישתה מן המרוץ ועל תמיכתה בביידן - הראשונה לעשות זאת מבין יריביו במפלגה.
קמפיין טראמפ מיהר לתקוף בחריפות את האריס וכבר הדביק לה כינוי גנאי: "קאמלה המזויפת" (לצד "ג'ו הישנוני"). לדברי מטהו של טראמפ, הבחירה בהאריס מלמדת ש"ביידן הוא קליפה ריקה שאותה ממלא סדר היום הקיצוני של הרדיקלים מן השמאל. אין ספק שקאמלה המזויפת תנטוש את ערכיה ותנסה לקבור את הרקורד שלה כתובעת, כדי לפייס את מתנגדי המשטרה השמאלנים השולטים במפלגה הדמוקרטית".

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  12/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קאמלה האריס - המועמדת של ביידן לסגניתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בעוד טראמפ והרפובליקנים טוענים שהרחבת ההצבעה בדואר תוביל לזיופים, הדמוקרטים חוששים מפני התערבות חסרת תקדים של הממשל בתהליכי ההצבעה וספירת הקולות    ניו-יורק טיימס מעריך, שהרבה מאוד יהיה תלוי בשאלה האם יהיה מנצח ברור או שהמרוץ בין טראמפ לביידן יהיה צמוד
איתמר לוין
פייסבוק אינה מתערבת בפרסומות פוליטיות בתשלום, גם אם הן כוזבות בעליל    בודקי העובדות החיצוניים מצאו, כי טראמפ מנצל את המדיניות כדי להציג כזבים נגד ביידן
איתמר לוין
ויליאם אוונינה אומר כי גורמים פרו-רוסיים באוקראינה פועלים לפגוע בביידן, ואילו גורמים הקשורים לקרמלין פועלים לקדם את מועמדותו של טראמפ במדיה החברתית    סין פועלת נגד טראמפ - אם כי בעיקר בהתבטאויות פומביות נגד מדיניותו ולא בנסיונות מעשיים להתערב בתהליך
איתמר לוין
הנשיא יודע שאין לו רוב במניין הקולות ולכן מקווה לנצח שוב בחבר האלקטורים    מדובר בעריצות של המיעוט, שהיא עריצות לכל דבר - טוען בואי
איתמר לוין
משרד הבריאות הציב במקור תאריך יעד בחודש אוקטובר - זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות    כעת מדבר הממשל על סוף 2020 או תחילת 2021, אך ג'ארד קושניר לוחץ להתקדם כמה שיותר מהר    גורמי המקצוע בממשל מבטיחים: לא יהיו קיצורי דרך מסיבות פוליטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il