X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה את הערעור על חיובם של בעלי דפוס שומרי מצוות לשלם 50,000 שקל בשל סירוב להדפיס חומר להט"בי השופט אריאל ואגו: חוק איסור ההפליה נועד במיוחד כלפי מי שמפלים בשל תפיסת עולם דתית ואחרת
▪  ▪  ▪
ואגו. המחוקק העדיף את המופלה [צילום: יוטיוב]

החוק האוסר הפליה גובר על תפיסת עולם דתית ועל פסיקה הלכתית. כך קובע (יום ד', 19.8.20) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אריאל ואגו. הוא דחה את ערעורם של בעלי דפוס דתיים, אשר סירבו לקבל הזמנה מגוף להט"בי, וחויבו לפצותו ב-50,000 שקל.
האגודה לשמירת זכויות הפרט פנתה באוקטובר 2016, באמצעות "האחווה הגאה באוניברסיטת בן-גוריון", למספר בתי דפוס בעיר בבקשה לקבל הצעות מחיר להדפסת פליירים, סיכות דש ומדבקות. יוסי כהן ואמיר כהן, בעלי בית הדפוס "צבעי הקשת", השיבו: "איננו עוסקים בחומרי תועבה. יהודים אנחנו!". בית משפט השלום בבאר שבע קבע, כי בכך הם הפרו את החוק האוסר הפליה על-רקע נטייה מינית בעת מכירת מוצרים ושירותים.
בערעור טענו כהן, כי סירבו לעבוד עבור האגודה משום שהם רואים בכך פגיעה ברגשותיהם ובהשקפת עולמם הדתית. לדבריהם, אין המדובר בהפליה, אלא במימוש זכותם לפעול על-פי אישיותם ואמונותיהם. ואגו מוסיף, כי מנקודת מבטם של השניים - כפייתם לספק מוצרים ללהט"בים מחייבת אותם לעבור על מצוות הדת. הם צירפו לערעור חוות דעת הלכתית, לפיה מדין תורה אסור להם לעשות זאת. לכן, אומר ואגו, גם התשובה הבוטה שלהם מבטאת אינטרס לגיטימי וראוי להגנה.
אולם, מדגיש ואגו, "חוק איסור ההפליה נועד לקדם את הערך האוניברסלי והדמוקרטי העליון של שוויון בין פרטי החברה, מתוך פגיעה מודעת, מתוחמת ומידתית ושואפת לאיזון בערכי חופש הפרט ובאוטונומיה האישית, כדי להשיג את תכליות החקיקה. החוק... אכן כופה על הפרט התנהלות שאינה תואמת את השקפותיו, לטובת הכוונה חברתית רחבה ומתוך העדפה של ערכים אוניברסליים, אשר חשיבותם נתפסת כעליונה ומכרעת.
"קו התיחום, שהכל כפופים אליו, הוא גבולותיו של החוק - ההגדרות והנסיבות הקבועות בו. אותו 'קו תיחום' אשר המחוקק בחר להתוותו, עובר בהבחנה שבין המרחב ה'פרטי נטו' לבין המרחב המייצר ממשק 'פרטי ציבורי'". אדם יכול להחליט את מי אינו מכניס לביתו, אך חייב להעניק שירות לכל מי שנכנס לעסקו - קובע ואגו.
ואגו מוסיף: המחוקק אסר על הפליה בלא קשר למניעיה. "לא יהיה מופרך אף לשער, שהתכלית ההכוונתית-חברתית הרחבה של החוק, מיועדת במידה רבה לכפות התנהגות שוויונית ומכילה דווקא על אלה, שרואים לגיטימיות בהפליית הזולת משום אמונות אידיאולוגיות או תפיסות עולם דתיות ואחרות, וההתמודדות אולי פחות קשה עם אלה שסולדים מזולתם מסיבות גחמניות ומתוך דעות קדומות 'סתמיות'". המחוקק בחר להעדיף את זכותו של המופלה לשוויון מלא על פני זכותו של המפלה לממש את האוטונומיה שלו, ממשיך ואגו.
ואגו החליט שלא להתערב גם בגובה הפיצוי, שהוא המירבי הקבוע בחוק, והוסיף חיוב הוצאות בסך 7,500 שקל. את כהן ייצג עו"ד מנשה יאדו, ואת האגודה - עוה"ד אסף חדי ומיכל פומרנץ.

תאריך:  20/08/2020   |   עודכן:  20/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: חוק איסור אפליה גובר על פסק הלכתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם בסדום היו שופטים ל"ת
שופטי סדום  |  20/08/20 10:11
2
ואגו=שוכב משכב זכר ובהמה!ח ח ח ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  20/08/20 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירה נגד הפעלת הנוזל המצחין והמסוכן נגד מפגינים חרדים - לאחר שהמשטרה הגישה נוהל חדש שמטרתו לצמצם את השימוש בו    השופטים מותחים ביקורת על אופן השימוש בו עד כה, ומזהירים שהם עשויים להתערב אם המשטרה תחרוג מכלליה
איציק וולף
כוח מגדוד האיסוף 636 ארב למחבלים פלשתינים שניסו להניח מטען חבלה על כביש בשומרון    אחד המחבלים נהרג ושניים נמלטו    מצוד מתנהל אחרי המחבלים הנמלטים
מחלקה ראשונה
מחבל מתאבד שעלה לקו אוטובוס מהכותל פוצץ את עצמו תוך שהוא רוצח עשרות גברים נשים וטף ופוצע למעלה מ-130
עידן יוסף
עיריית בני ברק מתכננת מחאה נרחבת הכוללת חסימות כבישים אם חברת נת"ע תגיש להפקדה תוואי חלופי לרכבת התחתית שיעקוף את העיר    ראש העירייה: מתכננים של נת"ע דרשו שנאפשר קיום עבודות בשבתות וחגים
איציק וולף
יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות    "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il