X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאומו של ג'ו ביידן, 21.8.20 / האתר הרשמי
ג'ו ביידן בנאום קבלת המועמדות הדמוקרטית לנשיאות:

נסיים את הפרק האפל בתולדות ארה"ב

מתח ביקורת חריפה על טראמפ בלי להזכיר את שמו אפילו פעם אחת: נכשל בהגנה על ארה"ב, וזה בלתי נסלח מציג תוכנית למאבק בקורונה: בדיקות מהירות ותוצאות מיידיות, ייצור בארה"ב של ציוד המגן, מימון לבתי הספר, הסתמכות על מומחים "אעמוד לצד בעלי בריתנו ואבהיר ליריבינו: נגמרו הימים של חנופה לדיקטטורים"
▪  ▪  ▪
ביידן. "לבחור בנתיב של אחדות וריפוי" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

"הלילה מתחיל סופו של הפרק האפל הזה בהיסטוריה האמריקנית", הכריז ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, בנאום בו קיבל על עצמו רשמית את המועמדות. ביידן דיבר (יום ו', 21.8.20) בסיומה של הוועידה הווירטואלית שערכה המפלגה בשל מגבלות הקורונה. "הנשיא הנוכחי נכשל בהגנה על ארה"ב, וזה בלתי נסלח", הטיח בדונלד טראמפ.
ביידן חילק את נאומו בין ביקורת חריפה על טראמפ - אותו לא הזכיר בשמו אפילו פעם אחת - לבין פריסת קווים כלליים של תוכניותיו בתחומי הבריאות והכלכלה, לצד הבטחות לאחדות וקריאה לכל האמריקנים לפעול עימו, וזאת לצד התחייבות לשנות לחלוטין את קווי היסוד של מדיניות טראמפ. התייחסותו למדיניות חוץ הייתה קצרה מאוד
ביידן פתח באומרו: "הנשיא הנוכחי הביא עלינו חשיכה ליותר מדי זמן. הגיע הזמן שאנחנו העם נתאחד. נתגבר על עידן החושך הזה. נבחר בתקווה על פני הפחד, בעובדות על פני הפיקציות. זה לא רגע מפלגתי, זה צריך להיות רגע אמריקני". הוא הזכיר את פרנקלין דלאנו רוזוולט, גדול הנשיאים מן המפלגה הדמוקרטית, במאבקו נגד השפל הגדול והכריז: "הוא הצליח וגם אנחנו יכולים להצליח".
ביידן הוסיף: "זהו אחד הרגעים הקשים ביותר בתולדות ארה"ב, בארבע חזיתות: המגיפה הגרועה מזה 100 שנה, המיתון הכבד ביותר מאז השפל הגדול, המתחים הגזעיים הקשים ביותר מאז שנות ה-60 ושינויי האקלים. האם אנחנו מוכנים להתמודד איתם? כן. עלינו לבחור בנתיב של אחדות וריפוי. אלו הן בחירות משנות חיים. הן יקבעו כיצד ארה"ב תיראה לאורך זמן: יושרה, חמלה, מדע, מי אנחנו רוצים להיות - כל זה מוטל על הכף המאזניים.
"תשפטו את הנשיא לפי העובדות: 5 מיליון חולים, 170,000 מתים, 15 מיליון ביקשו דמי אבטלה, 10 מיליון יאבדו את ביטוח הבריאות, כמעט אחד מכל שישה עסקים נסגרים. אם הוא ייבחר שוב, המצב יחמיר עוד יותר - והעשירון העליון יקבל עוד עשרות מיליארדי דולרים בהטבות מס. ברק אובמה היה נשיא דגול שילדינו יכולים להסתכל עליו. איש לא יאמר זאת על הנשיא הנוכחי. הוא אינו מקבל שום אחריות, מאשים אחרים, מתחנף לדיקטטורים, זורע פירוד, קם בכל בוקר וחושב שהתפקיד הזה עוסק בו ולא בכם. אני רואה ארה"ב שונה.
"הצעד הראשון שלי יהיה להשתלט על הנגיף. לעולם לא נחזיר את הכלכלה למסלול, את הילדים בבטחה לבית הספר ואת חיינו לשגרה, כל עוד לא נשתלט על הנגיף. הנשיא הנוכחי אינו מבין זאת. הוא אומר לנו שהנגיף ייעלם. יש לי חדשות בשבילו: זה לא יקרה. אחרי כל הזמן הזה, אין לו תוכנית. לי יש. מהיום הראשון ניישם את האסטרטגיה שפיתחנו מאז מארס". לדברי ביידן, תוכניתו למאבק בקורונה כוללת בדיקות מהירות שיניבו תוצאות מיידיות; ייצור מקומי של ציוד המגן הדרוש, "כך שלעולם לא נהיה נתונים לחסדיה של סין או מדינה אחרת"; מימון לבתי הספר כדי שיוכלו לחזור לפעול; הסתמכות על מומחים ומסירת מידע מלא לציבור; "נראה את המסיכות כחובה פטריוטית להגן זה על זה, ולא כמטלה", רמז לסירובו של טראמפ לעטות מסיכה. ביידן סיכם: "נעשה את מה שהיה צריך לעשות מהיום הראשון".
ביידן - שאיבד את אשתו הראשונה ושניים מילדיו - פנה למשפחותיהם של המתים בקורונה ואמר: "אני יודע מה זה לאבד מישהו אהוב, אבל למדתי שני דברים: הוא לעולם לא יעזוב את ליבכם, והדרך הטובה ביותר להתאושש מהאבל היא למצוא יעד בחיים. יש לנו יעד כמדינה: להעניק הזדמנויות לכולם, להציל את הדמוקרטיה, להיות אור לעמים, לממש את דברי החוקה. אבי נהג לומר: ג'ואי, אני לא מצפה מהממשלה לפתור את בעיותינו, אלא להבין אותן.
"אבי גם אמר: עבודה היא לא רק תלוש שכר, אלא גם כבוד עצמי. מעולם לא שכחתי את הלקח, ולכן בלב התוכנית הכלכלית שלי עומדים משרות, כבוד והקהילה. נבנה נמלים, נמלים תעופה, כבישים מהירים, גשרים, מים נקיים לכל קהילה. התוכנית שלי תיצור 5 מיליון משרות, כך שהעתיד ייוצר בארה"ב". ביידן גם הבטיח "מדיניות הגירה שתשקף את ערכינו", שכר שווה לנשים והעלאת שכר לעובדים חיוניים. "נחולל שינוי אקלימי; זה לא רק משבר, זו גם הזדמנות עצומה, אפשר ליצור בדרך מיליוני משרות".
לדבריו, אפשר לממן את כל אלו בסתימת פרצות המס בתוכנית המיסים בסך 1.3 טריליון דולר של טראמפ, "שמיטיבה עם העשירים והחברות הגדולות, שחלקם לא משלמים דבר". הוא גם תקף את רצונו של טראמפ לקצץ ואף לבטל את מס השכר, המהווה כמחצית מהכנסות הממשל ממיסים ומממן את רוב תוכניות הרווחה. לדבריו, טראמפ אינו מציע הכנסה חילופית אלא קיצוצים. "אצלי זה לא יקרה. אני מבטיח שנגן על הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות".
ביידן הוסיף: "לא אצטרך לעשות את זה לבד, כי תהיה לצידי סגנית נשיא חזקה. קאמלה האריס היא הסיפור האמריקני. איש לא היה תקיף יותר מול הבנקים ולובי הנשק. היא התגברה על כל הקשיים שהיו בדרכה". בהתייחסותו הקצרה לנושאי חוץ הכריז ביידן: "אעמוד לצד בעלי בריתנו ואבהיר ליריבינו: נגמרו הימים של חנופה לדיקטטורים. לא נעצום עין למול התערבות רוסיה בהליכים הדמוקרטיים המקודשים ביותר שלנו".
לקראת סיום דבריו התייחס ביידן למתח הגואה על-רקע גזעי והבטיח: "נוציא את הגזענות מהאופי הלאומי שלנו". הוא הזכיר את דבריו של טראמפ לאחר המצעד הגזעני הקטלני בעיר שרלוטסוויל, ולפיהם "היו אנשים טובים מאוד משני הצדדים". לדברי ביידן, "באותו רגע היה לי ברור שאני חייב להתמודד. אנחנו בקרב על נשמתה של האומה הזאת". ביידן סיים: "אפשר להגדיר את ארה"ב במילה אחת - 'אפשרויות'. בארה"ב הכל אפשרי. יש רק דרך קדימה: מאוחדים. אתם מוכנים? אני בטוח שאנחנו מוכנים".

נאומו של מייקל בלומברג בוועידה הדמוקרטית, 21.8.20:
[קישור]
תאריך:  21/08/2020   |   עודכן:  21/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיים את הפרק האפל בתולדות ארה"ב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הדמוקרטים אסון לאמריקה
שוש אידסיס  |  21/08/20 06:59
2
כל הסיבות לכך שטרמפ ינצח
בידן והסמול  |  21/08/20 08:22
3
טראמפ יבחר שוב !
אסטרולוג.  |  21/08/20 09:06
4
אם מטרידן מין וסנילי כמו ביידן
ביידן הפרק האפל  |  21/08/20 10:31
5
אתה צודק ג'ו
מטריקס  |  21/08/20 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
רות גולדוויי, שהייתה יו"ר הוועדה המפקחת על הדואר, קובעת בניו-יורק טיימס: הבעיות אמיתיות, אך אין להן קשר למסירת מעטפות ההצבעה
איתמר לוין
המנהל החדש של הדואר טוען שאין מנוס מצעדי התייעלות; הדמוקרטים מאשימים אותו ואת טראמפ בניסיון מכוון לחבל בהצבעה בדואר בבחירות לנשיאות
איתמר לוין
היועץ לשעבר לביטחון לאומי מתאר כיצד טראמפ מנע את חיסולה של חברת ZTE הסינית והנשיא שי ג'ינפינג אמר שהוא חייב לו טובה    מאוחר יותר הביע שי את התקווה שטראמפ יכהן יותר משמונה שנים - ולאחר מכן ביקש טראמפ עוד רכישות חקלאיות כדי לסייע לו בבחירות    טראמפ נתן לעמיתו הסיני אור ירוק לבנות מחנות ריכוז לבני מיעוט מוסלמי
איתמר לוין
75% מהאמריקנים יוכלו להצביע בדואר, וחלק ניכר מן המדינות הקלו את הדרישות כדי להתמודד עם הקורונה    הבעיה המרכזית תהיה הזמן שיידרש לספירת המעטפות
איתמר לוין
ביידן ביצע את הבחירה הבטוחה ביותר: האריס לא תזיק לו והיא יכולה להיות נשיאה, והבחירה בה מעבירה מסר של אחדות - מנתח דן בלץ בוושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il