X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בגין האב האמין בשלום, והיה מוכן למסור לפלשתינים שטר חוב - הבטחה לעצמאות רבין נאלץ לפרוע את השטר
▪  ▪  ▪
איפה ישנם פוליטיקאים כמו האיש ההוא? [AP]
מנחם בגין, בקדנציה הראשונה שלו, הגשים את כל הציפיות. הוא היה ראש הממשלה הישראלי הראשון שעשה שלום עם מדינה ערבית. הוא החזיר למצרים את כל סיני וחתם על הסכם שלום עם הגדולה והחזקה במדינות ערב. זה לא היה עניין של מה בכך, בעיקר לא למנחם בגין.
וכבדרך אגב, הסכם השלום של בגין וסאדאת, כלל גם נספח פלשתיני, שבגין חתם עליו. הוא אפילו יזם אותו. בלי הנספח הזה, נשיא מצרים לא היה חותם על ההסכם. ישראל התחייבה להעניק אוטונומיה לפלשתינים.

אתה, בני, יודע שביבי בסך הכול רוצה לשרוד. זה כל מה שמעניין אותו. הוא פוחד לסיים את כהונתו בבושת פנים, כמו בקדנציה הראשונה שלו, אולי משום שאתה ממרר את חייו ומחשק אותו מימין.

תרשה לי, בני, וידוי אישי קטן. אולי מפתיע. פעמיים בימי חיי, ב-1973 וב-1977 הצבעתי ליכוד. בשתיהן עמד אביך מנחם בגין בראש הליכוד.
זה לא היה עניין של מה בכך. הבית שבו נולדתי וחונכתי היה אדום אש. כל כולו תנועת העבודה ומפא"י ההיסטורית. אבי היה בן-גוריוניסט בנשמתו, אמי הייתה מפאי"ניקית, ואני ינקתי ונשאבתי לערכיהם. תנועת החרות נחשבה במשפחתנו לעבודה זרה.
ואז בא השבר הגדול. לא של הוריי. שלי.
מלחמת יום הכיפורים בהנהגת המפא"יניקים הייתה מלחמת מחדל איומה, שחשפה מערכת ביטחון מפוררת והנהגה פוליטית רקובה. הרגשתי שהגיעה העת להתנתק ולתמוך באדם ישר ונקי כפיים שינהיג את המדינה בדרכו. לא הסכמתי עם השקפת עולמו של מנחם בגין, אבל האמנתי ביושרו. האמנתי שרק אדם הגון יוביל את המדינה לעתיד טוב יותר. בפעם הראשונה שבחרתי בו, זה לא צלח. מנחם בגין לא נבחר. תנועת העבודה המשיכה להוביל אותנו לשומקום. ההסתאבות רק העמיקה.
ב-1977 שוב הצבעתי ליכוד והפעם זה קרה. העבודה קרסה. בגין ניצח בגדול. העם הוכיח שהוא לא מטומטם. ואני חגגתי.
מנחם בגין, בקדנציה הראשונה שלו, הגשים את כל הציפיות. הוא היה ראש הממשלה הישראלי הראשון שעשה שלום עם מדינה ערבית. הוא החזיר למצרים את כל סיני וחתם על הסכם שלום עם הגדולה והחזקה במדינות ערב. זה לא היה עניין של מה בכך, בעיקר לא למנחם בגין.
וכבדרך אגב, הסכם השלום של בגין וסאדאת, כלל גם נספח פלשתיני, שבגין חתם עליו. הוא אפילו יזם אותו. בלי הנספח הזה, נשיא מצרים לא היה חותם על ההסכם. ישראל התחייבה להעניק אוטונומיה לפלשתינים.
מנחם בגין. מי היה מאמין?
בקמפ דיוויד הקים מנחם בגין את המדינה הפלשתינית. האמת היא שהוא לא רצה בה, גם לא סאדאת. אבל שניהם ידעו שבלי מסמך האוטונומיה אין הסכם.
למען הצדק ההיסטורי צריך להזכיר שמנחם בגין ניסה לפרש ולמכור לנו ולעולם את רעיון האוטונומיה כאוטונומיה אזרחית-עירונית. לא לאומית. אוטונומיה לפלשתינים כאנשים, לא כעם. אבל בגין ידע את האמת. הוא ידע שאין חיה כזאת אוטונומיה לאנשים ולא לעם. איש בעולם לא קנה את הפרשנות שלו. בטח לא הפלשתינים. גם הוא לא האמין בה. אבל הוא רצה בהסכם עם מצרים, ובצדק.
מנחם בגין לא זכה להשלים את המלאכה ולבחון הלכה למעשה את האוטונומיה שיזם. הוא ירד מהבמה לאחר מלחמה כושלת בלבנון, והשטרות הפלשתינים הוגשו לממשיכי דרכו לפירעון.
יצחק רבין, גם הוא אדם הגון, שילם בחייו כאשר התחיל לפרוע אותם, לא לפני שלחץ את ידו של ערפאת, חתם עמו על הסכם אוסלו ועשה שלום עם ירדן. שרון ואולמרט ניסו, ללא הצלחה, ללכת בעקבותיו.
והיום זה ביבי, ואתה, בני, מכהן בממשלתו. מי כמוך יודע שביבי לא יהיה האיש שיעשה שלום. הוא מדבר שלום, כאילו מקפיא התנחלויות, ואפילו כאילו מבטיח להכיר במדינה פלשתינית. הוא לא מתכוון לכלום. אתה, בני, יודע שביבי בסך הכול רוצה לשרוד. זה כל מה שמעניין אותו. הוא פוחד לסיים את כהונתו בבושת פנים, כמו בקדנציה הראשונה שלו, אולי משום שאתה ממרר את חייו ומחשק אותו מימין.
זה בסדר, בני, אתה אדם הגון. לא פחות מאביך. אתה לא מתכחש להשקפת עולמך, אתה לא מתקפל ומתבטל לפני אובמה והעולם. אתה גם מאמין שאפשר לעשות שלום עם הפלשתינים ועם הסורים על-פי דרכך מבלי לסגת ולוותר על חלקי ארץ. אתה בטוח בזה בדיוק כמו אביך לפני שנבחר.
ולכן, קבל נא את השטר שלי. זו התחיבות. אני מבטיח לך, שאם יקרה הבלתי אפשרי, ואתה תוביל את הליכוד בבחירות הבאות, בהתלבטות בין ביבי, אהוד וציפי, אני בוחר בך.
לא התחרטתי שהצבעתי פעמיים לליכוד בראשות אביך. הוא היה אדם הגון, שהפך לאחר שנבחר את עמדותיו המסורתיות ועשה שלום.
גם אתה, בני, אדם הגון. גם אתה תהפוך את עמדותיך ותעשה שלום. שלום עם הפלשתינים, ואולי, כבדרך אגב, גם עם הסורים. רק אתה.

פורסם במקור באתר Nrg
תאריך:  05/12/2009   |   עודכן:  05/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילד טוב של אבא
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גועל נפש מהחנופה ל"ת
הניה  |  5/12/09 16:22
2
כששמלאני רוצה לשבות את לבו של
טמבל1  |  5/12/09 16:56
3
דן, קלקיליה זה לא החווה הסינית
אלכס מראשון  |  5/12/09 23:10
4
דן, אל תהיה נאיבי !
מוטי קופר  |  7/12/09 20:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
פועלה של שוודיה להכרה בירושלים כבירתן של המדינה היהודית והפלשתינית גם יחד מזמין מבחן קצר בידע ההיסטורי של קברניטיה: על מה מתבססת הדרישה הפלשתינית לקבל את ירושלים, ומתי הייתה ירושלים בירת פלשתין?
יובל ברנדשטטר
המאמץ המתמשך לטשטש את האמת בפרשת קסטנר, שלאחרונה מצא את ביטויו בסרט התעודה האמריקני "להרוג את קסטנר", מזכיר לנו לחזור ולקרוא בספרו של בן הכט "כחש", הזועק את אותה אמת
בועז ארד
הגילוי כי מדענים בריטים בעלי תפקיד מרכזי בקידום האג'נדה בדבר סכנת ההתחממות הגלובלית השמיטו נתונים "בלתי נוחים" - מעמיד באור חדש את המדיניות הבינלאומית בנושא
יוסי אחימאיר
ישראל צריכה להחליף תקליט: להפוך מנסחטת סדרתית למציבת דרישות כלפי הערבים בכלל והפלשתינים בפרט - עמדה אותה הרוויחה ביושר ביוני 1967
אריה אבנרי
על מה משוחחים שבעה שרים, שכל אחד מהם מסובך עד לראשו, בישיבה שנועדה לדון בהקפאת הבניה בהתנחלויות ובשחרור גלעד שליט?    קיפוד (15)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il