X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר הדירות להשקעה ירד ב-1,100 בחודש

המשקיעים בורחים משוק הנדל"ן

שיעור המשקיעים מסך העסקות ירד ל-9% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר בשיעור זה לפחות מאז תחילת שנות האלפיים רכישות המשקיעים צנחו ב-40% ביחס ליולי אשתקד מכירת דירות חדשות עלתה ב-9% ביחס ליולי אשתקד, אך ירדה ב-15% ביחס ליוני 2020
▪  ▪  ▪
האם המשקיעים 'יושבים על הגדר'? [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

רכישות המשקיעים בשוק הנדל"ן בישראל בחודש יולי צנחו ב-40% לעומת יולי אשתקד והסתכמו ב-880 דירות בלבד. מדובר גם בירידה של 32% בהשוואה לחודש הקודם.
שיעור המשקיעים מסך העסקות ירד ל-9% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר בשיעור זה לפחות מאז תחילת שנות האלפיים. במשרד האוצר מעריכים כי השפל ברכישות המשקיעים ביולי נרשם לפחות בחלקו על-רקע המתנת המשקיעים להורדת המס שנכנסה לתוקף בסוף החודש. עם זאת, גם באוצר מודים כי הגידול המסתמן באוגוסט ברכישות אלו רחוק מהאפקט של הורדת המס ביוני 2015.
מכירות המשקיעים בחודש יולי הסתכמו בקרוב לאלפיים דירות, ירידה מתונה של 4% בהשוואה ליולי אשתקד, זאת בפרט לנוכח ירידה חדה יותר, של 14%, בסך מכירת דירות יד שנייה. בחודשיים האחרונים (יוני-יולי) עלו מכירות המשקיעים ב-5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר גידול זה מוצא ביטוי בעליה בגביית מס שבח. שיעור המס הממוצע בו התחייבו המשקיעים עמד על 12% בלבד, פחות ממחצית משיעור מס השבח הסטטוטורי.
"מלאי" הדירות בידי משקיעים רשם ירידה חדה של 1.1 אלף דירות, קצב הירידה הגבוה ביותר מאז החל מלאי זה לרדת באפריל 2016. במצטבר נגרעו ממלאי זה עד יולי האחרון כ-26 אלף דירות.
באוצר מציינים כי גם באופן כללי התחדשו בחודש יולי הירידות במספר העסקות בשוק הנדל"ן, זאת לאחר ההתאוששות שנרשמה בחודש יוני, אשר בלמה רצף ירידות של ארבעה חודשים. סך העסקות (כולל "מחיר למשתכן) עמד על 9.7 אלף, ירידה של 7% בהשוואה ליולי אשתקד וירידה של 12% לעומת החודש הקודם. בניכוי העסקות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקות על 8 אלף, ירידה של 13% בהשוואה ליולי אשתקד כמו גם בהשוואה לחודש הקודם.
מכירת דירות חדשות בחודש יולי הסתכמה ב-3.6 אלף דירות, כולל "מחיר למשתכן". בהשוואה לחודש יולי אשתקד זוהי עלייה של 9%, אולם ירידה של 15% בהשוואה לחודש הקודם. בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי הסתכמו מכירות הקבלנים ב-1.9 אלף, ירידה של 8% בהשוואה ליולי אשתקד וירידה של 22% בהשוואה לחודש הקודם. ניתוח קצב מכירות הקבלנים בשוק החופשי לאורך ימי החודש מצביע על ירידה חדה במחצית השנייה של החודש, עם התגברות התחלואה.
רכישות הזוגות הצעירים הסתכמו בחודש יולי ב-5.4 אלף דירות, מזה 3.7 אלף דירות נרכשו בשוק החופשי. בהשוואה ליולי אשתקד לא חל שינוי ברכישות הזוגות הצעירים בשוק החופשי ואילו בהשוואה לחודש הקודם זוהי ירידה של 8%. סך הדירות שנמכרו במסגרת "מחיר למשתכן" בחודש יוני עמד על 1.7 אלף דירות, עלייה חדה של 36% בהשוואה ליולי אשתקד.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד הבריאות קבע בעבר כי לידות בית הן מסוכנות יותר מלידות בבתי חולים וקבע תנאים להשתתפות אנשי צוות רפואי בלידות שכאלה, אך אינו מרכז את מספר הלידות שבוצעו בבית באופן מתוכנן ובאופן לא מתוכנן
איציק וולף
ירידה קלה נרשמה באחוז הבדיקות שנמצאו חיוביות. מתוך כ-39 אלף בדיקות שפוענחו אתמול נמצאו 8.7% חיוביות
איציק וולף
קבינט הקורונה צפוי להכריע ביום חמישי האם כלל מוסדות החינוך בישראל יושבתו בימי הקורונה, ללא קשר לרמת התחלואה ברשויות שבהן הם פועלים    בשבוע האחרון אובחנו 172 תלמידים ו-62 מורים כנשאי קורונה
עידן יוסף
הקואליציה הצביעה נגד הבקשה לבדיקת מבקר המדינה על המהומה בצמרת האוצר    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "כשלא מכינים תקציב מדינה וכל צמרת האוצר מתפטרת, זה לא דורש ביקורת? חברי הקואליציה באו רק להצבעה"    מ"מ ראש אגף התקציבים הנכנס, יוגב גרדוס: "זה לא נעים מה שקרה. ממשיכים הלאה; טרם החלה העבודה על תקציב 2021"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות הטלגרף האלחוטי: בוטל התנאי להיעדר רישום פלילי שנדרש כיום ממי שמבקש רישיון לסחר במכשירי רדיו אלחוטי    בתגובה לשאלת היו"ר מרגי אם הדבר לא יסכן את הענף, השיב נציג משרד התקשורת: לא ראינו שעבריינים מנסים להיכנס לתחום - ואם גורם בעייתי יסתנן לענף למשרד יש סמכות לטפל בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il