X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מעריך מנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על צמיחה של 192% בצריכת גז בעשור האחרון בארץ
▪  ▪  ▪
עופר בלוך [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
ח"כ מתן כהנא

ח"כ אבי דיכטר

הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט שמעה (יום ד', 9.9.20) סקירה מאת נציגי רשות הגז, חברת חשמל וחברת נתיבי הגז הטבעי.
מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך אמר כי לפני הנחיית שר האנרגיה, עד סוף 2025 כל שש יחידות ייצור החשמל, יעברו לייצור על גז. "אנחנו מתכננים להשאיר ארבע יחידות פחם שנפעיל אותם רק למקרה חרום אם תהיה תקלה באספקת גז. אנחנו מכינים תוכנית שימור להפעלת יחידות חרום בתוך שבועיים מרגע ההחלטה. יש שאלות של יעילות השימור והעלויות הכרוכות בכך. אנחנו בדיון על כך מול רשות החשמל". לדבריו, יחידה שמופעלת על גז, מייצרת כ-10% פחות מיחידה שפועלת על פחם.
בלוך השיב לשאלת ח"כ מתן כהנא כי לטענת חברות הגז, ועדי עובדי חברת החשמל מונעים את האצת המעבר לייצור חשמל מפחם לגז, ואמר: "זה שקר גס. אנחנו עובדים בקצב המהיר ביותר. ולפי תוכנית סדורה שלטענת המהנדסים של החברה, היא אגרסיבית מאוד".
לדבריו, לא יהיו הבדלים משמעותיים בהיקף העסקת כוח אדם בין ייצור בגז לפחם, וכי לוועדי העובדים זה לא משנה. "בסוף 2024 נעבוד עם כ-9,000 עובדים", אמר.
בעניין מחירי החשמל, מנכ"ל חברת החשמל השיב לח"כ אוריאל בוסו ואמר כי בהנחה שתהיה הוזלה של הגז ממאגר תמר ב-25%, ההנחה תגרום להפחתה של רק כ-2% במחירי החשמל לצרכן.
מנכ"ל איגוד חיפושי הגז והנפט בארץ, אמיר פוסטר, סבור שחברת החשמל יכולה לייצר חשמל רק מגז כבר בסוף שנת 2023 - שנה לפני התוכנית של חברת חשמל. לדבריו, צריך למנות ממונה שיקדם את הצריכה בגז ויוריד חסמים במשרדי הממשלה.
נציגת לובי 99, מירב דוד, טענה שחברת חשמל יכולה וחייבת לשלם לספקיות הגז מחירים נמוכים יותר מאלו שמשולמים היום, ובכך להוזיל את החשמל לצרכן.
מנכ"ל חברת חשמל דחה את דבריהם ואמר ביחס למחירי הגז, כי החברה מכבדת הסכמים. וביחס להסבת יחידות ייצור החשמל לגז, טען בלוך כי החברה פועלת על-פי תוכנית רב שנתית סדורה.
יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי הגז הטבעי, איתן פדן, אמר בעניין מאגר גז בארץ, כי "עניין אחסון הגז בארץ, תלוי בסדרי עדיפות, הקצאת משאבים וניהול סיכונים. אנחנו חושבים שצריך שיהיה לנו מאגר למקרה חרום. בחנו את מאגר ים טטיס, במחשבה להפוך אותו למאגר. אולם מסתבר שהוא נפגע ע"י כניסת מי-ים למאגר".
ראש תחום כלכלה ברשות הגז הטבעי, שרה הדר, אמרה שנושא אחסון הגז, חשוב מבחינת ביטחון אנרגטי למדינת ישראל ו"אנחנו עובדים על זה".
נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עמי צדיק, הציג בדיון מסמך תחזית הכנסות לקרן וחסמים לצריכת גז. בעניין מחירי הגז בארץ, אמר צדיק, כי קיים מעין ניגוד עניינים מובנה בין האינטרס של הקרן, לאינטרס הציבורי. לדבריו, מחיר הגז בישראל גבוה יותר ביחס לעולם. החסם העיקרי הוא חיבור תשתיות החלוקה וההולכה. בהתאחדות התעשיינים טוענים לאורך שנים שקיימים חסמים שמונעים חיבור מפעלים לגז. למדינה יש אינטרס ברור להגברת צריכת הגז הן מבחינת המחיר והן מבחינת זיהום האוויר. אולם בהיקפי הצריכה הנמוכים בארץ, אנחנו דומים למדינות שמייבאות גז ולא למדינות שמייצרות גז. לעומת זאת, העלייה בצריכה בשנים 2008-2018 גדלה בקצב מהיר מאוד ביחס לעולם. צמחנו בכ-192% (כ-11.3 bcm בשנת 2019 לעומת 3.8 בשנת 2008). רק סין שצמחה ב-245%, גדלה יותר מאיתנו.
יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר הודיע שהוא יזמן ישיבה מיוחדת לבחון כיצד ניתן להאיץ את צריכת הגז לתעשיה מתוך מטרה לגרום לצמיחה בהכנסות התגמולים בקרן העושר, והוזלת מחירי היצור בתעשיה, הוזלה שתשפיע על מחירי הצריכה למשקי הבית בארץ.

תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק תשובה  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוזלת הגז ב-25%, תוזיל החשמל רק כ-2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
דיכטר: "יש נעלם גדול בדמות חברת שברון. אני שואל את עצמי, מה הם יודעים שאנחנו לא יודעים. כשחברה בסדר גודל עצום כזה נכנסת להשקיע בארץ, ברור שיש כאן סוד"    דלק קידוחים: "צפי ההפקה מתמר הוא עד שנת 2050, ואילו ממאגר תנין עד 2064"
עידן יוסף
נציגי הממשלה הודיעו לנובל ודלק כי הן מחזיקות בזכות וטו בתמר    על נובל להסיר את זכות הווטו עד למועדים הקבועים במתווה הגז, ואילו דלק נדרשת להסיר את זכות הווטו בתוך חודש ימים
גליה לינדנשטראוס, אופיר וינטר
קהיר ואתונה הצליחו להגיע להסכמה על תיחום הגבול הימי ביניהן, במטרה ברורה להציב גבולות לשאיפות ההתפשטות של ארדואן
עידן יוסף
שבועות מספר לאחר החזרה לעבודה במספנה בסינגפור עדכנה חברת אנרג'יאן על הנחת המודול הראשון על סיפון ה-FPSO בסינגפור, וכן על הורדת העוגנים למעמקי הים בשדה כריש
איתמר לוין
מאגרי תמר ולוויתן הגישו הצעות זהות לחלוטין במכרז חברת החשמל לאספקת גז טבעי ב-535 מיליון דולר    סולברג: העדר ההסבר של בעלי תמר מעורר תמיהה, בלשון המעטה    אישר את החלטת חברת החשמל: הגז יירכש ממאגר לוויתן בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il