X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לרסק את מערכת אכיפת החוק ובביקורת לא לגיטימית "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים"
▪  ▪  ▪
גנץ. "ניסיון לרסק ולפרק"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה בניסיון לרסק ולפרק את מערכת אכיפת החוק. זאת, בעקבות המתקפות המילוליות החריפות של נתניהו נגד בכירי המשטרה והפרקליטות.
"מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק. כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים, ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק", אמר (יום ד', 9.9.20) בישיבת סיעת כחול לבן.
הדברים נאמרו לאחר ישיבת סיעת הליכוד שבה המשיך נתניהו לתקוף את בכירי מערכת אכיפת החוק וקרא לעריכת חקירה חיצוניית ובלתי תלויה של פעילותם.

תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
+אין-ספור "מילים לא ברורות" בתמלילי 4000
07:55 10/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בחקירות ניר חפץ ובאחת מחקירותיו של שלמה פילבר נמצאו עד שלושה רישומים בעמוד של "מילים לא ברורות"; בחקירה אחת של שאול אלוביץ - חמש פעמים בכל עמוד  ▪  המשמעות: מדובר לכל הפחות בתמלולים חסרי מקצועיות, בתיק השחיתות החשוב ביותר בתולדות המדינה - ויש ממש בדרישת סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ לתמלול מחודש

חפץ. 135 פעמים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
אלוביץ. 96 פעמים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+יו"ר מרצ: נתניהו שורף את המועדון, עליו לצאת לנבצרות
20:31 09/09/20  |  איציק וולף

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "החליט לשרוף את המועדון", כלשונו. בשל כך הוא טוען שעל נתניהו לצאת מיידית לנבצרות.
"זהו ראש ממשלה תחת כתב אישום חמור, שמנהל מסע ציד נגד רשויות אכיפת החוק במטרה להביא למרד ולביטול משפטו. לא הקורונה מעניינת אותו, רק חילוצו מהכלא. נתניהו אינו מתפקד, ושיקולי המדינה מתבטלים לטובת צרכיו המשפטיים. נתניהו חייב לצאת לנבצרות ולאפשר לישראל להתמודד עם מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי חסר התקדים״, אמר.

+המכון לדמוקרטיה: יש לחקור התנהלות המשטרה ומח"ש
20:05 09/09/20  |  איציק וולף

חוקרי המכון הישראלי לדמוקרטיה קוראים לשר המשפטים, אבי ניסנקורן וליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לקדם בדיקה של ההחלטות שנתקבלו על-ידי צמרת מערכת אכיפת החוק בפרשות הללו באמצעות פניה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות ומבקר המדינה.
חוקרי המכון, פרופ' יובל שני וד"ר גיא לוריא, מציינים גם כי "יכולת המשטרה והפרקליטות להתמודד עם משבר האמון הנוכחי, הנוסף על האתגרים העצומים האחרים הרובצים לפתחה בימים אלה, נפגעת פגיעה קשה היות והממשלה לא מפעילה את סמכותה למנות מינוי קבע של מפכ״ל ופרקליט מדינה. יש לעשות שימוש בסמכות זו ללא דיחוי תוך שימוש במנגנוני המינוי הקיימים המשקפים איזון טוב בין התאמה מקצועית לתפקיד ועצמאות משיקולים פוליטיים לבין אמון נבחרי הציבור במועמד והיכולת שלו להגשים את מדיניותם".
עוד מוסיפים החוקרים כי "הפרסומים האחרונים מצטרפים לנתונים מדאיגים מהשנים האחרונות ביחס לאפקטיביות של חקירות מח"ש (כגון, ירידה במספר כתבי האישום המוגשים נגד שוטרים), המחייבים את מערכת אכיפת החוק לבחון דרכים לחזק את עצמאות מנגנון בדיקת התלונות נגד שוטרים במח"ש, במשטרה, ובממשק ביניהן, כדי להבטיח לציבור שיטור ערכי ומקצועי".

+נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית של התנהלות הפרקליטות ומח"ש
19:25 09/09/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר על כוונתו להקמת ועדת בדיקה עצמאית לבחינת התנהלות מערכת המשפט. זאת, בעקבות החשיפה בדבר ההתכתבויות שהיו בפרקליטות ובמח"ש ביחס להריגת יעקוב אבו אלקיען.
"האם ייתכן שהיועמ״ש לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם ייתכן שלא אישר את ההתנהלות הזאת? אני מעריך בזהירות שהיועמ״ש לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר", אמר.

+היועמ"ש: נתניהו משקר וממציא יש מאין
19:11 09/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את ראש הממשלה ודוחה את טענותיו שלפיהן פרקליטות המדינה קבעה שיעקוב אבו אלקיען היה מחבל  ▪  "טענות שהן שקר וכזב שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה"  ▪  נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית

מנדלבליט. שקר וכזב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
נתניהו. היועמ"ש לא יחקור [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לרסק מערכת אכיפת החוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בני אתה פתטי. הצטרפת להסתדרות
מטריקס  |  9/09/20 21:52
2
מה זה בקורת לא לגיטימית? ל"ת
שאלה לגנץ  |  9/09/20 22:01
3
בטח שזו מערכת עקיפה
אז מה נשמע מגנץ?  |  9/09/20 22:11
4
בנימין התם נגד בנימין הנוכלן!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  9/09/20 22:36
5
מערכת החוק כבר מרוסקת
באום  |  10/09/20 04:16
6
שונץ המושחת עוד יתגלה הכל
בסרט הזה היינו  |  10/09/20 07:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את ראש הממשלה ודוחה את טענותיו שלפיהן פרקליטות המדינה קבעה שיעקוב אבו אלקיען היה מחבל    "טענות שהן שקר וכזב שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה"    נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית
איציק וולף
השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"    "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"
איציק וולף
פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000    טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
איציק וולף
רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי    קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000    המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
איתמר לוין
בשלושת התיקים יש 4,000-2,000 שעות של הקלטות - חקירות והאזנות סתר    חשבון שמרני מוביל לכך שיהיה צורך לפחות בשישה חודשי עבודה, ואולי אפילו בשנה שלמה, כדי לבחון את דיוקם של התמלילים ואולי אף לבצע שקלוט מחודש    במצב הזה לא ניתן לעמוד בלו"ז המקורי שקבע בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il