X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קאשה מת מכוויות, שספג כשחילץ שישה חיילים מרכב ברדלי, שעלה באש בעירק באוקטובר 2015 עוטר לאחר מותו בכוכב הכסף, אך עיטורו לא שודרג בעקבות הבדיקה, שערך הפנטגון בתיקי המעוטרים מאז ספטמבר 2011
▪  ▪  ▪
מארק אספר [צילום: מנואל סנטה, AP]

ד"ר מארק אספר, שר ההגנה האמריקני, כתב לחברי קונגרס, כי יפעל ככל יכולתו לשדרג את עיטורו של סרג'נט-פירסט-קלאס אלווין קאשה מכוכב הכסף למדליית הכבוד - למרות כמה מכשולים בדרך.
למרות שנפצע קשה בזרועו, חזר קאשה, בן 35, כמה פעמים לרכב הלחימה ברדלי, שבער באמצע אוקטובר 2005 ליד העיר סמארה בעירק, כדי לחלץ ממנו פצועים. קאשה חילץ שישה מחבריו לנשק, אך נכווה קשה, ומת מפצעיו כעשרים יום אחר כך. מעשהו נחשב לאחד ממעשי הגבורה העילאיים במלחמה בעירק, והוא עוטר לאחר מותו בכוכב הכסף - העיטור השלישי בחשיבותו בארצות-הברית.
יותר משנה נאבקים חבריו, בני משפחתו, אנשי צבא וחברים בקונגרס, כדי שעיטורו ישודרג למדליית הכבוד - העיטור הבכיר בארצות-הברית. בין השאר, נרתמו למאבק חברי בית-הנבחרים סטפני מרפי הדמוקרטית מפלורידה, דן קרנשו הרפובליקני מטקסס ומייקל ואלץ הרפובליקני מפלורידה - שלושתם חיילים משוחררים. מאבק החל כשקאשה לא זכה לשדרוג עיטורו במסגרת בחינה, שערך הפנטגון בתיקי המעוטרים מאז ספטמבר 2001.
קאסינאל וייט, אחותו של קאשה, שפועלת כבר חמש-עשרה שנה לשדרוג עיטורו, קיבלה את הודעת אספר ביום הולדתה ה-62.
לוטננט-ג'נרל גארי בריטו, שפיקד על הגדוד של קאשה בעירק, הנו כיום במטה הכללי של הצבא האמריקני. הוא תמך בשדרוג עיטורו של קאשה עוד בשנת 2014. לדבריו, "כיוון שקשה למצוא הקרבה לא-אנוכית כזו של אדם, שדאג לחבריו לפני שדאג לעצמו".
תקנות מדליית הכבוד קובעות, שהמדליה תאושר תוך חמש שנים מהאירוע, אם לא אישר הקונגרס חריגה מתחום הזמן הזה. הקונגרס אישר חריגה לגבי קאשה בשנת 2017, ופג תוקפה כעבור שנתיים. כעת מבקשים בקונגרס לאשר חריגה נוספת לעניין קאשה.
גיבור בניז'ר
בינתיים פועל הציר הרפובליקני פיל רוֹ מטנסי לשדרג את עיטורו של סטאף-סרג'נט ג'רמיה ג'ונסון - איש יחידת 'הכומתות הירוקות' בצבא האמריקני, שנהרג במארב במדינת ניז'ר באפריקה באוקטובר 2017.
ג'ונסון עוטר לאחר מותו בכוכב הארד - העיטור הרביעי בחשיבותו בארצות-הברית - על גבורתו בקרב מול מחבלים, שארבו לכוח האמריקני, שסייר על רכב עם כוח ניז'רי באזור טילואה מצפון לכפר טונגו טונגו בגבול ניז'ר-מאלי. מטרת הסיור הייתה לפגוע במפקד בכיר בארגון המחבלים דאעש בסהרה (ISIS-GS), או לשבותו. הסיור לא איתר את המחבל הבכיר, ונקלע לשטח הריגה של מארב, שהניח כוח גדול של מחבלים. ארבעת הלוחמים האמריקניים נהרגו בקרב יחד עם ארבעה חיילים ניז'ריים. ג'ונסון ושלושת האמריקנים לחמו בגבורה עד שנהרגו.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר ההגנה יפעל לעטר את אלווין קאשה במדליית הכבוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הבינוי והשיכון הודיע לראש הממשלה כי אם יוחלט על הטלת סגר בחגי תשרי - יתפטר מן הממשלה    מפלגת יהדות התורה לא תפרוש מהקואליציה    ישיבת הממשלה על אישור ההגבלות נדחתה ל-11:30
עידן יוסף
בכנסת יוסדה השדולה למען שמירת השבת    ח"כ סופר נגד פוליטיקה באמצעות הודעות לתקשורת ואירועי שבת תרבות    סמוטריץ': אין כפייה דתית - להפך    ליצמן: הסטטוס-קוו מת    יו"ר הכנסת לוין: "השבת היא לא עוד יום ככלל הימים. אסור שזה ייתפס כמובן מאליו"
איציק וולף
דותן היה תת-אלוף בחיל-האוויר כשהורשע בשנת 1991 בשורת עבירות שחיתות ובהן קבלת שוחד מחברות אמריקניות ומעילה בכ-12 מיליון דולר    לאחר הרשעתו הורד לדרגת טוראי ונשלח לכלא    שוחרר מן המאסר ב-2002 ובסוף השבוע הלך לעולמו
עידן יוסף
באוצר מעריכים: עלות הפגיעה שיגרום סגר - כמעט 20 מיליארד שקלים    על-פי התוכנית, בשלב ראשון יוטל סגר מלא, ככל הנראה למשך שבועיים, ולא תתאפשר יציאה למרחק של יותר מ-500 מטרים מן הבית    המגזר הציבורי והמגזר הפרטי יושבתו    מ-1 ביולי: כמעט מיליון ישראלים נכנסו לבידוד
עידן יוסף
בתקופה של שנתיים בלבד עלה שיעור הנפגעים כתוצאה מסבבי הלחימה מול עזה ב-182%    שיעור העלייה הגבוה ביותר הוא במועצת שער הנגב בעוד שמספר הנפגעים המטופלים הגבוה ביותר הוא בשדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il