X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חפץ. אין תיעוד מלא של המפגש [צילום: פלאש 90]
פילבר. מסמכים בנוגע למו"מ עימו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
סניגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ טוענים:

חוקרי 4000 פעלו באכזריות וחוסר אנושיות

חן ורוזן-עוזר: ניר חפץ התפרק בשל שברון לב ומצוקת רעייתו; שלמה פילבר נכלא בתנאים קשים וטורטר בין בתי מעצר; החוקרים ניסו לשבור את רוחו של אלוביץ טוענים שהיה מקום להעמיד לדין את אילן ישועה ושלמעשה גם הוא עד מדינה
▪  ▪  ▪

ניר חפץ נחקר ונעצר בתנאים קשים, והחוקרים נקטו נגדו "תרגיל חקירה פסול ואכזרי". נגד שלמה פילבר הופעל תרגיל חקירה פסול בדמות כליאתו בתנאי מעצר קשים וטרטורו בין בתי מעצר. כך טוענים (יום א', 13.9.20) פרקליטיהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, בבקשה לגילוי חומרי חקירה שהגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים בתיק נתניהו.
עוד נטען בבקשה, כי החוקרים ניסו לשבור את רוחו של אלוביץ "באמצעים פסולים וחמורים ביותר, במטרה לגרום לו להפליל את ראש הממשלה ואת עצמו". לדבריהם, בתיק החקירה יש אינדיקציות לכך שחומר חקירה רלוונטיים בעניינים מהותיים אלו - יחסם של החוקרים לשני עדי המדינה בתיק ולאלוביץ - לא נמסר להגנה, ו"הדבר דורש בירור וליבון יסודיים". חן ורוזן-עוזר טוענים, כי בפרשה זו היו "צעקות והשפלות קשות שחוו נחקרים וחשודים, טרטור עצורים בשעות לילה מאוחרות ולפנות בוקר השכם בין בתי מעצר, אי-מתן מענה רפואי הולם ומניעת שינה". לטענתם, החוקרים פעלו בצורה אכזרית ומתוך להיטות יתר.
בנוגע לחפץ - לשעבר דובר משפחת נתניהו - נאמר בבקשה, כי התרגיל הבלתי-חוקי היה עיכובה של מקורבת אליו ויצירת מפגש ביניהם במסדרונות להב 433. לפני מפגש זה, נאמר בבקשה, איים החוקר על חפץ בכך שעל ראשו תיפול פצצה העלולה להביא לפירוק משפחתו. המקורבת עברה "חקירה משפילה וחודרנית" לאחר שבביתה נערך "חיפוש שערורייתי" והיא נגררה לחקירה. לטענת ההגנה, "מהלך בלתי חוקי חמור ופסול זה, נועד ללחוץ על חפץ להפוך לעד מדינה". חפץ ועורך דינו ביקשו שהמידע בנושא זה לא יועבר להגנה ובקשתם נענתה, ואכן בחומרי החקירה אין תיעוד מלא ומסודר של המפגש בין חפץ לבין המקורבת.
לטענת ההגנה, לאחר אותו מפגש בין חפץ למקורבת, הותר לו להיפגש עם רעייתו, לה נאמר שהוא משוחרר והיא תוכל לקחתו לביתם - וזאת למרות שמעצרו הוארך. "הציפייה שהתבדתה, בעיקר שברון הלב שחווה העד מהמצוקה שחוותה רעייתו כתוצאה מתרגיל לא-אנושי זה, הביאה להתפרקות העד בחדר החקירות". זמן קצר לאחר מפגש זה הסכים חפץ להפוך לעד מדינה.
עוד מתייחסת הבקשה למסמכים נוספים הנוגעים לחפץ ואשר לטענת ההגנה לא נמסרו לה: נקודות למו"מ עימו, מזכר של חוקרת שהאזינה לשיחותיו, ומסמכים רפואיים היכולים לשפוך אור על מצבו הנפשי ועל הדרך בה ניצלו אותו החוקרים. בנוגע לפילבר (לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת) מתייחסת הבקשה ל"אישור הלנה לעצור בתא מעצר", שלטענת ההגנה מהווה אינדיקציה ללחצים הבלתי-חוקיים שהופעלו עליו; ומסמכים בנוגע למו"מ עימו. הסניגורים גם מבקשים לקבל כעת את כל החומר החסוי שהגישה המשטרה לבית המשפט בדיוני המעצרים בפרשה.
ההגנה מבקשת לקבל גם מסמכים הנוגעים לאילן ישועה - לשעבר העורך הראשי של וואלה ומי שמהווה עד תביעה מרכזי בתיק 4000. היא מציינת, כי "מעמדו יהווה נושא חשוב במשפט" - רמז לטענה אפשרית לפיה ישועה הוא למעשה עד מדינה, למרות שהיה מקום לחוקרו באזהרה ולהעמידו לדין (לשיטת ההגנה). הסניגורים מבקשים לקבל את כל התיעוד של חילופי הדברים בין החוקרים לבין ישועה ומסמכים פנימיים של החוקרים בנוגע למעמדו.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרי 4000 פעלו באכזריות וחוסר אנושיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בחקירות ניר חפץ ובאחת מחקירותיו של שלמה פילבר נמצאו עד שלושה רישומים בעמוד של "מילים לא ברורות"; בחקירה אחת של שאול אלוביץ - חמש פעמים בכל עמוד    המשמעות: מדובר לכל הפחות בתמלולים חסרי מקצועיות, בתיק השחיתות החשוב ביותר בתולדות המדינה - ויש ממש בדרישת סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ לתמלול מחודש
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בניסיון לרסק את מערכת אכיפת החוק ובביקורת לא לגיטימית    "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תוקף את ראש הממשלה ודוחה את טענותיו שלפיהן פרקליטות המדינה קבעה שיעקוב אבו אלקיען היה מחבל    "טענות שהן שקר וכזב שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה"    נתניהו: אין מנוס מחקירה עצמאית
איציק וולף
השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"    "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"
איציק וולף
פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000    טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il