X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיות על השופטת שהלכה לעולמה:

בדר-גינזבורג - עמוד תווך

"היא הבינה, כי סגירת שער מותירה בחוץ לא רק אנשים, אלא גם רעיונות וערכים, וכי בתי משפט המאוישים על-ידי גברים בלבד יתקשו להכיר בזכויות נשים ולהגן עליהן"
▪  ▪  ▪
בביהמ"ש בירושלים לפני שנתיים [צילום: דוברות הרשות השופטת]

"השופטת רות בדר-גינסבורג הייתה משפטנית פורצת דרך ומקור השראה למשפטניות ומשפטנים בכל רחבי העולם". כך אומרת (יום ב', 21.9.20) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, על שופטת בית המשפט העליון האמריקני שהלכה לעולמה בסוף השבוע. בדר-גינזבורג הייתה האישה השנייה בבית משפט זה (אחרי סנדרה דיי-או'קונור) והאישה היהודייה הראשונה בו.
חיות מוסיפה: "השופטת בדר-גינזבורג רכשה את השכלתה בדור שבו שערי עולם המשפט היו נעולים כמעט לחלוטין בפני נשים. מתוך ניסיונה האישי היא הבינה, כי סגירת שער מותירה בחוץ לא רק אנשים, אלא גם רעיונות וערכים, וכי בתי משפט המאוישים על-ידי גברים בלבד יתקשו להכיר בזכויות נשים ולהגן עליהן. לכן פעלה השופטת בדר-גינזבורג ללא לאות - כאשת אקדמיה, כעורכת דין וכשופטת - לפתיחת שערי מערכת המשפט בפני נשים".
חיות הזכירה, כי בדר-גינזבורג התארחה בבית המשפט העליון לפני שנתיים, כאשר ביקרה בישראל לקבלת פרס מפעל חיים של קרן בראשית. "ארוחת הצהריים שערכנו לכבודה בבית המשפט, בנוכחות השופטות והשופטים המכהנים וכן שופטות ונשיאות בדימוס, הייתה אירוע שלא יישכח. במהלכו הייתה לנו הזכות לשמוע מפיה של השופטת בדר-גינזבורג על אבני הדרך הבולטים בקריירה המשפטית שלה, וללמוד ממקור ראשון על העקרונות שהנחו אותה בעבודתה".
חיות מגדירה את בדר-גינזבורג "עמוד תווך של המשפט האמריקני והעולמי בדור הזה". היא מוסיפה: "אדם דגול באמת הוא מי שעשייתו נוגעת בציבורים שלמים וחוצה דורות ומגדרים. כזו הייתה השופטת בדר-גינזבורג. היא קיימה דיאלוג ערכי לא רק עם בני הדור שלה, אלא גם עם צעירות וצעירים שלמדו ממנה על חשיבות השוויון והשמירה על זכויות האדם. אין לי כל ספק שמורשתה של האישה והשופטת הדגולה הזו, ופירות עשייתה, יוסיפו ללוות את כולנו עוד דורות רבים".

תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השרים אוחנה, רגב ואקוניס קראו לקצץ גם בשכר בכירי הרשות השופטת, ולא רק בשכר חברי הכנסת והשרים    גנץ: אנחנו צריכים לתת דוגמה אישית ולא לרדוף אחרי גופים אחרים    נתניהו האשים את ח"כ שאשא-ביטון בדילול הנחיות הקורונה והודיע על כינוס קבינט הקורונה מחר
איציק וולף
עצרת האו"ם ה-75 נפתחה בניו יורק    בניגוד לכל שנה, מנהיגי העולם לא הגיעו למטה האו"ם אלא ישלחו נאומים מצולמים בני 15 דקות    נאומו של טראמפ ישודר מחר, נאום נתניהו - ביום שלישי הבא
איציק וולף
בשבוע האחרון נכנסו לבידוד קורונה 254,532 בני אדם בישראל    מ-1 ביולי נכנסו לבידוד 1.16 מיליון בני אדם    "קיצור ימי הבידוד ביומיים יחסוך כ-150 מיליון שקל בחודש"
איתמר לוין
הרב הראשי של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית יועמד לדין משמעתי בשל אמירות המהוות איומים, הסתה, לשון הרע, התבטאויות פוליטיות ודברים נגד האוכלוסייה הערבית    חיות: התפקיד בו בחר הרב אליהו מטיל עליו מגבלות - גם אם חופש הביטוי שלו נרחב בשל היותו סמכות הלכתית
עידן יוסף
את היחידה לחקירות אפידמיולוגיות יאיישו עשרות חיילי מילואים ו-600 חיילים בסדיר    גנץ הורה לצה"ל להיות ערוך לפתוח בית חולים שדה עם 200 מיטות בהתאם לצורכי מערכת הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il