משרד הכלכלה והתעשיה הפיץ תזכיר חוק שיחייב ספקי שירות להקליט שיחות ולשלוח אותן ללקוח לדרישתו.
מטרת החוק נועדה לצמצם, ככל שניתן, את פערי המידע בשיחות שיווק מרחוק, כאשר אין נוכחות בפועל של העוסק והצרכן, בכל עניין הקשור לעסקה. חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן על-פי בקשתו מגבירה את השקיפות ביחסים בין העוסק לצרכן ומאפשרת לצרכן לבקר את פעולות העוסק ולעמוד על זכויותיו.
על-פי החוק המוצע, חברות תקשורת, חשמל, גז, מים ורפואה דחופה וכן עוסק שמבצע שיווק מרחוק, באמצעות הטלפון או באמצעות תקשורת אלקטרונית -
- יקליטו כל שיחה עם צרכן, לרבות שיחות מהצרכן לעוסק;
- יודיעו לצרכן כי השיחה עמו מוקלטת;
- ישמרו את ההקלטה למשך שנתיים לפחות;
- ימסרו את השיחה המוקלטת לצרכן על-פי בקשתו;
- יפרטו בחשבוניות את מועדי השיחות שבוצעו עם הצרכן על-פי בקשתו.
הטלת חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן בידי העוסק, אומרים במשרד הכלכלה, יש בה כדי להגביר את השקיפות ביחסים בין העוסק לצרכן ולאפשר לצרכן לבקר את פעולות העוסק ולעמוד על זכויותיו.
הנחת היסוד היא כי קבלת החלטות מושכלות של צרכן מבוססת על קבלת מידע מלא ונטול לחצים אגרסיביים מצד עוסקים. קבלת מידע מלא גורם לתחרות "לגופו של עניין" על האטרקטיביות של המוצרים, מחירם ואיכותם, ולא על שיבוש דעתם של הצרכנים והבאתם לרכישות שאין הם מעוניינים בהן באמת.
הצעת חוק זו מקורה בתלונות של צרכנים לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בדבר חוסר הלימה בין מה שהובטח להם בשיחה שבה נערכה העסקה לבין מה שקיבלו בפועל במסגרת אותה עסקה. הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן תעניק לצרכן יכולת להוכיח את טענותיו מקום שבו קיימת מחלוקת בין הצרכן לעוסק לגבי ההבטחות, עיקרי העסקה ופרטים אחרים הקשורים בעסקה שנמסרו באמצעות הטלפון. ההסדר המוצע יקדם מסחר הוגן במשק ויש בו כדי להעצים את הצרכן ולסייע לו לשמור על האינטרסים הכלכליים שלו. כמו-כן צפוי הסדר זה להביא לשיפור השירות הניתן לצרכן בידי העוסק ונציגיו ולאפשר בקרת איכות על השירות.