X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחיר: 3,000 שקל לטובת אוצר המדינה

שלוש ערכאות לתביעה קטנה

אוריאל רז-המאושר, תובע ספאם סדרתי, תבע 33,900 שקל מחברת בזק התביעה נדחתה תוך ביקורת על התנהגותו, הוא ביקש לערער למחוזי ולאחר מכן לעליון - ונדחה על הסף
▪  ▪  ▪
התובע אגר הודעות [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

תובע ספאם סדרתי העסיק שלוש ערכאות בתביעה קטנה חסרת בסיס נגד בזק, ובסופו של דבר חייב אותו בית המשפט העליון בהוצאות בסך 3,000 שקל.
אוריאל רז-המאושר הגיש בשנת 2019 תביעה קטנה בסך 33,900 שקל (הסכום המירבי בהליך זה) נגד בזק, בטענה ששלחה לו 11 הודעות פרסומיות בניגוד לחוק הספאם ולמרות שביקש להסירו מרשימת התפוצה. בדיון בפני רשם בית משפט השלום בתל אביב, אבנר יפרח, אישר התובע, כי הגיש כ-20 תביעות ספאם וטען שהוא עושה זאת כשליחות חברתית. עוד התברר, כי ההודעה האחרונה נשלחה בשנת 2016, וכי בקשות ההסרה שלו נשלחו בתשובה להודעות דוא"ל בהן נאמר במפורש, כי לא ניתן להשיב לכתובת ממנה נשלחו.
בדחותו את התביעה ציין יפרח, כי בזק טוענת שהתובע נרשם בשנת 2010 לקבלת הודעות ממנה, וכי השיהוי הרב בו הגיש את התביעה הקשה על בזק לנהל את הגנתה. לגופם של דברים אמר יפרח, כי בזק ציינה במפורש כיצד ניתן להיגרע מן הרשימה - אך התובע בחר לפנות כאמור לכתובת דוא"ל אליה אין לפנות. "לטעמי, כאשר התובע בוחר שוב ושוב לשלוח הודעות הסרה בדרך שלא מותווית על-ידי הנתבעת, וכן אוגר כך על הדרך הודעות רבות, אומר זאת בעדינות רבה, כי הדבר אינו מעיד על התנהלות ראויה ותקינה במסגרת ההסרה", הוסיף יפרח.
עוד ציין יפרח, כי כאשר פנה התובע בדרך שקבעה בזק - שמו הוסר מן הרשימה. "אילו היה מדובר בתובע אולי אפשר לומר תמים, ניתן היה אולי גם לבחון את הדברים אחרת. אך כאן מדובר בתובע מיומן מאוד בתחום הספאם, ולכן כאשר חפץ לבצע הסרה, היה עליו לפעול במנגנון שהותווה על-ידי התובעת", הוא קובע.
רז-המאושר ביקש לערער לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אך השופטת אביגיל כהן דחתה על הסף את בקשתו. היא קבעה, כי אין המדובר במקרה חריג המצדיק ערעור על הכרעת בית המשפט לתביעות קטנות, לתובע לא נגרם עיוות דין, יפרח לא טעה בפסק דינו ואין למקרה חשיבות החורגת מדל"ת אמותיו. היא גם ציטטה בהסכמה את ביקורתו של יפרח על התנהגותו של התובע.
למרות קביעות אלו, ביקש רז-המאושר לערער לבית המשפט העליון - בגלגול שלישי על תביעה קטנה. השופט מני מזוז דחה על הסף את הבקשה (21.10.20), תוך שהוא מאמץ במלואו את פסק דינה של כהן ואומר: "החלטתו של בית המשפט המחוזי לא מעוררת כל שאלה משפטית עקרונית החורגת מעניינם של הצדדים, ומתן רשות ערעור אינו דרוש כדי למנוע עיוות דין". הוא חייב את רז-המאושר בתשלום הוצאות בסך 3,000 שקל לטובת אוצר המדינה. עוה"ד אוהד רוזן וגאיה הררי-הייט ייצגו את התובע בשתי בקשות רשות הערעור.

תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש ערכאות לתביעה קטנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ויקוו למשפט והנה משפח, לצדקה
הטובע המחוזי  |  22/10/20 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה למעמד האישה: "איך הן יהיו מקצועיות אם לא תומכים בהן כפי שתומכים בענפים האחרים"    לאחר עימות קולני בין נציגי הוועדה לנציגת משרד התרבות והספורט, אישרה הנציגה כי מבחינתם גם ליגות נשים יוכלו לחזור כבר היום לפעילות, אך זאת לא לפני שיו"ר הוועדה דרש שוב ושוב לקבל את עמדת המשרד הברורה. בנוסף עלתה במהלך הדיון הטענה כי משחק נבחרת ישראל בכדורגל נשים לא ישודר בשום פלטפורמה ובשום ערוץ
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לביקורת: "מבקר המדינה חייב לבדוק איך החלטות ממשלה לטיפול באלימות במשפחה לא תוקצבו - דווקא בתקופת הקורונה, אין נושא דחוף מזה"    המשנה למנכ"ל המשרד לבט"פ: "רק כשמגבלות הקורונה היו בתקש"ח, ניתן היה למנוע שחרור מנהלי של גברים אלימים"
עידן יוסף
תציע לרשויות המקומיות שלושה מסלולים לגביית חובותיהן שלא באמצעות חברות גבייה פרטיות    מנכ"ל השלטון המקומי שלמה דולברג: ברגע שיוסדרו 3 מסלולים, זה יספק את השלטון המקומי, ונוכל לקבל שרותי גבייה טובים
איציק וולף
עו"ד שגית אפיק הודיעה כי ההליך שבו נקט יו"ר הכנסת, לביטול הצבעה אלקטרונית שאישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות, לא נעשה במטרה לעוות את תוצאות ההצבעה וכי ההצבעה השמית שנערכה לאחר מכן ביקשה להציג את תמונת האמת של דעות הח"כים הנוכחים    גם סגן יו"ר הכנסת, מנסור עבאס, שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית הודה שהייתה הצדקה לעריכת ההצבעה השמית
איציק וולף
ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, הצפוי לעמוד לדין בפרשת מין תמורת מינויים, טוען כי אישר לפרסם את הקלטת שיחתו עם היועץ המשפטי לממשלה מתוך רצון לפרסם את מעשיו של פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן    "אני לא אחראי על כל התבטאות שכל פוליטיקאי משחרר, מה שמעניין אותי - שהתיק שתפרו לי ייסגר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il