X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למשטרה אין נוהל לטיפול בסכומי כסף קטנים המצויים בידי עצורים, דבר העלול לאפשר גניבות שלהם בידי שוטרים שוטר הורשע בגניבת 100 דולר של עצור
▪  ▪  ▪
בנג'ו. "ליידע את הנוגעים בדבר"

למשטרה אין נוהל לטיפול בסכומי כסף קטנים המצויים בידי עצורים, דבר העלול להוביל לגניבות בידי שוטרים. כך מזהיר (4.11.20) שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו.
בנג'ו אומר: "במהלך המשפט, שאלתי וביקשתי נהלים מסודרים של המשטרה, ביחס לקליטת מזומנים מידי חשודים/עצורים, אך לא נמסר לי, לא על-ידי מח"ש, ולא על-ידי ההגנה, כל נוהל כזה. שני היומנאים הוותיקים של תחנת זבולון, שהעידו בפני, אף הם לא יכלו לספק שום הפניה לנוהל מסודר בעניין ולא ידעו על מציאותו של נוהל כזה. צוין בפני בית המשפט, כי הלכה למעשה, רק כשמדובר בסכום כסף גדול במיוחד, שנתפס מידיו של חשוד, נערכת קליטה מסודרת של המזומנים".
לדברי בנג'ו, פרסומים על גניבות של כספים כאלו הנחקרות בידי מח"ש, "מחזקות את המסקנה בדבר הצורך ליישם במשטרה נוהל המבטיח, כי מזומנים יופקדו בצורה מסודרת בקופת המשטרה כנגד שובר זיכוי מתאים לעצור, ולא 'ינדדו' ממקום למקום במעטפת הפיקדון, או יונחו במגירה כזו או אחרת, ויהוו בבחינת 'פירצה הקוראת לגנב', דבר אשר מוביל, כך מסתבר, לעוול שלא לצורך לבעלי הכספים, לחקירות מיותרות ולסרבול מיותר שיכול היה להימנע על נקלה". הוא הנחה את מנהלת מח"ש, קרן בר-מנחם, "ליידע את הנוגעים בדבר הערת בית המשפט, שמא יימצא לעניין פתרון ויובא העניין לאסדרה הראויה לו".
הדברים נאמרו בשולי פסק הדין בו הרשיע בנג'ו את אשרף בנאת, ששירת כשוטר סיור בשירות חובה במשטרת זבולון, בגניבת 100 דולר שהיו ברשותו של עצור בספטמבר 2018. העצור נדרש להפקיד את מטלטליו במשטרת זבולון, ובשל העדר נוהל לתיעוד ושמירה של סכומים קטנים - יכול היה בנאת לגנוב את השטר.

תאריך:  05/11/2020   |   עודכן:  05/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירצה קוראת לגניבות בידי שוטרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
אלרון הורה להעביר להרכב שלושה את ההכרעה בשאלה, האם ניתן להכריע את שחם במרמה והפרת אמונים בשל שורה של מעשים, שכל אחד מהם אינו פלילי בפני עצמו
עידן יוסף
ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים    ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים פנה למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ושני קצינים נוספים, בנושא הפגיעה בחופש הביטוי של אזרחים שמחו נגד היועץ המשפטי לממשלה ונעצרו    "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים?"
יואב יצחק
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה רשמית על החלטתה להעביר את הממצאים הבעייתיים שהתגלו בחקירת ניצבת גילה גזיאל בפרשת הדירות לטיפול משמעתי באגף המשמעת במשטרת ישראל    אלא שמסמך הנחשף עתה ב-News1 מגלה: העברת התיק כביכול נעשתה למראית עין; באגף המשמעת הודיעו מראש: "אין כווונה לנקוט צעדים"
מני יצחקי, מאיר אלרן, כרמית פדן
סקר שנערך בסגר השני העלה, כי הרוב המכריע של הציבור איבד את אמונו במשטרה בכלל ובפעולותיה בקורונה בפרט    הבעיות העיקריות נובעות מהתמודדות עם ציבור נורמטיבי - הן במישור הקורונה והן בהפגנות    תיקון המצב מחייב מינוי מפכ"ל וחלוקה מחודשת של המשימות בין המשטרה לגורמים אחרים    בטווח הארוך יש להתאים את המשטרה למשימות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il