X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים ומקורבו של טראמפ שולל את תיאוריית הקונספירציה בדבר זיוף התוצאות באמצעות תוכנת ההצבעה בה נעשה שימוש נרחב
▪  ▪  ▪
באר וטראמפ. ניסוח מסויג [צילום: אלכס ברנדון, AP]

משרד המשפטים האמריקני לא מצא "הונאת בחירות בהיקף שעשוי היה להביא לתוצאות אחרות" בבחירות לנשיאות – אומר (יום ג', 1.12.20) שר המשפטים, ויליאם באר. בכך הוא יוצא בגלוי נגד טענותיהם החוזרות ונשנות של הנשיא דונלד טראמפ ותומכיו, כאילו הניצחון נגזל ממנו בשל הונאה רחבת היקף.
באר הוא אחד האישים המקורבים ביותר לטראמפ, ומתנגדי הממשל טוענים שהוא מתפקד לעיתים יותר כפרקליטו של הנשיא מאשר כשר המשפטים. באר הורה מיד לאחר הבחירות לחקור את הטענות לזיופים, וזאת בחריגה מן הנוהל ולפיו חקירות כאלו נפתחות, אם בכלל, רק לאחר קבלת התוצאות הרשמיות. לכן, יש משמעות רבה להצהרתו – אשר באה לצד התבוסות החד-משמעיות של קמפיין טראמפ בבתי המשפט.
באר יצא במישרין נגד תיאוריית הקונספירציה הנוגעת למכונות ההצבעה, בהן נעשה שימוש כמעט בכל הקלפיות. תומכיו של טראמפ טענו, כי התוכנה הנפוצה ביותר להפעלת מכונות אלו, תוצרת חברת Dominion Voting Systems, זויפה במתכוון. באר אמר: "הועלתה טענה בדבר זיוף שיטתי, ולפיה המכונות תוכנתו במכוון כדי להטות את התוצאות. המשרד לביטחון פנים ומשרד המשפטים בדקו זאת, ולא מצאנו כל ראיה שתתמוך בטענה זו". דבריו של באר שוללים את התיאוריה העיקרית שניסתה להסביר כיצד ייתכן שתהיה הטיה של התוצאות במדינות שונות ומרוחקות זו מזו.
עם זאת, יש לשים לב לניסוח המסויג של באר. הוא מדבר כאמור על העדר "הונאה בהיקף שעשוי היה להביא לתוצאות אחרות", ואינו אומר שלא הייתה הונאה כלשהי. בכך הוא מותיר פתח לטראמפ ולתומכיו להמשיך לטעון, כי התרחשה הונאה בהיקף של עשרות אלפי קולות. ביידן ניצח בפער של 6 מיליון קולות במישור הלאומי ובפער מצרפי של מאות אלפי קולות במדינות המפתח. טראמפ ואנשיו לא הציגו ראיה כלשהי לזיוף כלשהו, ובתי המשפט בכל המדינות דחו את תביעותיהם בשל העדר ראיות כאלו. הממונים על הבחירות במדינות המפתח, כולל אנשי המפלגה הרפובליקנית, הצהירו כולם שלא היו בעיות למעט אי-סדרים נקודתיים המתרחשים בכל מערכת בחירות.
במקביל, ממשיכים אישים רפובליקנים להתרחק מטענותיו של טראמפ נגד התוצאות, גם אם רובם נמנעים מלהודות חד-משמעית בנצחונו של ג'ו ביידן. מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, אמר אמש, כי בתחילת השנה הבאה יהיה צורך לדון עם הממשל החדש (כלשונו) לגבי חבילת סיוע נוסף להתמודדות עם נזקי הקורונה. מקונל הוא בעלה של איילין צ'ו, שרת התחבורה בממשל טראמפ, ובעל בריתו הקרוב ביותר של הנשיא בסנאט.

תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  02/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באר: אין ראיות לזיוף שהיטה את תוצאות הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
תוצאות מדינתיות שיאושרו בשבוע הקרוב יהיו מחוסנות מפני התערבות של הקונגרס    וושינגטון פוסט עושה סדר במהלכים שהיו ויהיו
ד"ר דוד ארגז
ביומיים האחרונים אני מרגיש שינוי קל באוויר, יש תחושה שהאדמה מתחילה לנוע וחומת ההשתקה מתחילה להיסדק    יותר אנשים מדברים ויותר אנשים מקשיבים    אני מזהה סימנים מוקדמים של מפנה    האמת מתחילה לבצבץ מבעד לסדקים    העם מתעורר, תכף יקום על רגליו ויעמוד על זכויותיו    עוד מעט אולי, עוד מעט הלוואי, גשם גדול עומד ליפול    וזה יהיה תנ"כי
איתן קלינסקי
אני מודאג מהעובדה שלמעלה מ-73 מיליון קולות תמכו במועמד המנוצח. קשה לי לקבל את המציאות, שוולגאריות ורדידות מהולות בשיח מתלהם בוטה וגס רוח של המנוצח, ששמו דונלנד טראמפ, זכו לתמיכה של מיליוני אזרחים בארצות הברית של אמריקה, מעוז הדמוקרטיה בעולם המערבי.
איתמר לוין
מוסיף להימנע מלהודות בנצחונו של ביידן ומבטיח להמשיך את המאבק המשפטי    מנהלת הרשות לשירותים כלליים הודיעה שביידן הוא הנשיא הנבחר ובכך סללה את הדרך לביצוע המעבר    כעת יוכלו ביידן ואנשיו לקבל תדרוכים מודיעיניים ומידע על המאבק בקורונה, ולהתחיל את החפיפה בגופים הפדרליים העיקריים
איתמר לוין
וושינגטון פוסט צופה שבכל מקרה - טראמפ ישלוט בשנים הקרובות במפלגה הרפובליקנית    טראמפ גם יחפש דרכים לעשות כסף מהיר בלא הרבה עבודה - לנוכח העובדה שהוא ערב לחובות ב-400 מיליון דולר שצריכים להיפרע בארבע השנים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il