X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענות: הוועדה לבחירת שופטים חייבת להתכנס עם לפחות שבעה חברים - ובישיבה אתמול נכחו שישה בלבד מיוצגות בידי היועצים המשפטיים של הליכוד, דבר המלמד שמדובר במאבק פוליטי נגד ניסנקורן
▪  ▪  ▪
רגב. החרימה את הישיבה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
קדימון לבחירה פוליטית של שופטים
איתמר לוין
מירי רגב, שכבר הבהירה ש"מה שווה תאגיד השידור אם אנחנו לא שולטים בו", פועלת באותה רוח מול מינוי השופטים * אסנת מארק וצבי האוזר הצטרפו אליה למגמה ברורה לחלוטין של הכפפת בתי המשפט לממשלה - צעד שמשמעותו הרס הדמוקרטיה וחורבן זכויות האדם
לרשימה המלאה

מה באמת נפסק
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אכן ציין בפסק דין בפברואר 2019 (עת"מ 1818-02-19), כי הקוורום לישיבות הוועדה לבחירת שופטים הוא שבעה חברים - אך הדברים נאמרו באמרת אגב ולא כפסיקה הצריכה לגופה. היה זה במחלוקת האם לשכת עורכי הדין יכולה למנות נציג לוועדה במקומו של אפי נוה, וברנר העיר זאת כאחד הנימוקים לדחיית העתירה.
בית המשפט העליון (עע"מ 1764/19) לא דחה לגופו את הערעור על פסק הדין. השופטים יצחק עמית, יעל וילנר ואלכס שטיין המליצו באפריל 2019 למערערים - שניים מחברי הלשכה - למשוך את ערעורם. לכן, אין זה מדויק לומר שקיימת פסיקה של המחוזי ובוודאי שאין זה מדויק לומר שבית המשפט העליון דחה את הערעור.

השרה מירי רגב וח"כ אסנת מארק מבקשות (יום ב', 7.12.20) מבג"ץ לבטל את החלטות הוועדה למינוי שופטים שהתקבלו אתמול, בטענה שלא היה קוורום חוקי בעת ישיבתה. השופט ג'ורג' קרא הורה לשר המשפטים, אבי ניסנקורן, ולוועדה להשיב בתוך יממה על הבקשה לצו ביניים, המונע את הפרסום הרשמי של שמות הנבחרים עד להכרעה בעתירה, ולהגיש בתוך שבוע תשובה מקדמית לעתירה.
רגב ומארק עתרו באמצעות היועצים המשפטיים של הליכוד - עוה"ד אבי הלוי וניבה הלוי, מה שמלמד שמדובר במאבק פוליטי נגד ניסנקורן (איש כחול-לבן). העתירה הוגשה לאחר השתיים וח"כ צבי האוזר (דרך ארץ, גוש כחול-לבן) החרימו את הישיבה - רגב ומארק בשל הכוונה לקדם את השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים, והאוזר בשל מחלוקת על מספר מינויים.
חוק יסוד השפיטה קובע, כי הוועדה לבחירת שופטים היא בת תשעה חברים וכי היא "רשאית לפעול אך אם פחת מספר חבריה, כל עוד לא פחת משבעה". לטענת רגב ומארק, משמעות הדבר היא, כי הוועדה אינה יכולה להתכנס אם בישיבה נוכחים פחות משבעה חברים - בעוד בדיון אתמול נכחו שישה בלבד. ניסנקורן קיים את הישיבה בהסתמך על חוות דעת של היועצת המשפטית של משרד המשפטים, לאה רקובר, ולפיה הדרישה לשבעה חברים היא להרכב הקבוע של הוועדה ולא לישיבה ספציפית שלה.
לטענת רגב ומארק, חוות דעת זו מתעלמת מפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, ולפיה "הקוורום החוקי לישיבות הוועדה הוא שבעה משתתפים"; בית המשפט העליון דחה ערעור על פסק דין זה. לדבריהן, אומנם ניתן להבין את לשון החוק בשתי הדרכים, אך יש לפרשו בצורה המגשימה את תכליתו בצורה הטובה ביותר - כדי להבטיח נציגות של שלוש הרשויות. לטענתן, בחירה בפרשנות שנויה במחלוקת פוגעת באמון הציבור, שכן היא מובילה לבחירה הנראית כמחטף.

תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב ומארק מבקשות מבג"ץ לבטל את בחירת השופטים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו חייב לפטר את ניסנקורן. ל"ת
.  |  7/12/20 20:33
2
להציף את הבעיה לפי פסה"ד שלו
הפעם אולי צודקות  |  7/12/20 21:01
3
הדברים הללו לא היו נכתבים לו
חנן בארי  |  8/12/20 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מזוז יסיים את תפקידו בסוף אפריל 2021, ביום הולדתו ה-66    אומר שהחליט על הפרישה מטעמים אישיים    באותו חודש יפרוש גם השופט חנן מלצר - מה שמחייב למנות בקרוב שני שופטים לבית המשפט העליון    נציב התלונות מתח ביקורת פעמיים על מזוז בחודשים האחרונים
איציק וולף
המשנה ליועמ"ש (פלילי), עו"ד עמית מררי, הודיעה על הקמת פורום המאבק בשחיתות, שבו יהיו חברים הפרקליטות, המשטרה, הנציבות והאנשים הרלוונטיים מייעוץ וחקיקה    במידת הצורך יוזמנו אליו גם גורמים נוספים, אנשי הלבנת הון, מבקר המדינה
איציק וולף
ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הציע לשרי הקבינט להטיל סגר לילי כללי - מערב חנוכה ביום חמישי הקרוב ועד ל-2 בינואר    אם צעד זה וצעדי ריסון מהודק לא יביאו להורדת מספר החולים החדשים ביום מתחת ל-1,000 מומלצת הטלת סגר מלא
איציק וולף
הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג, חתם בדובאי על הסכם למכירת 50% מקבוצת הכדורגל לשייח' חאמד בן ח'ליפה, ממשפחת המלוכה האמירתית    בן ח'ליפה יזרים למועדון בעשר השנים הקרובות 300 מיליון שקל    "נרגש להיות שותף במועדון כזה מפואר כפי ששמעתי עליו ובעיר כזו, עיר הבירה של ישראל ואחת הערים הקדושות בעולם, יאללה בית"ר"
עידן יוסף
הליך הקמת הקרן שהובטחה כבר בשנת 2016, טרם הושלם    גפני: "די לאטימות, אנחנו בתקופה אחרת. אני מבקש להגדיל את סכום הקרן מ-50 ל-200 מיליון שקל"    נציגת החשכ"ל: "מאפריל 2019 אנחנו עוסקים בפיתוח הקרן, פורסם מכרז בספטמבר האחרון והבנקים לא רצו להשתתף בו, פרסמנו בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע מגופים חוץ בנקאים שאנחנו מאמינים שכן מתאימים למכרז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il