X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רומניה היא מדינת עולם שלישי טיפוסית. 20 שנה לאחר ה"מהפכה" ומיגור הקומוניזם, אין תקוות שהמצב בה יהיה טוב יותר
▪  ▪  ▪
רומניה. עולם שלישי [צילום: AP]

ידיעה מרכזית בעיתונות הרומנית: רומניה נדרשת לשנות את טקסי הקבורה של אלה אשר הלכו לעולמם, זאת על-פי הוראות הקבורה החדשות של האיחוד האירופי. אין להקל ראש בהוראות האיחוד האירופי, כי הרי זאת הבעיה המרכזית שעוד נותרה ברומניה כדי למלא את התחייבויותיה כלפי חברותיה באירופה המאוחדת. למען הקורא הסקרן, יובהר הבהר היטב שתקנות הקבורה החדשות של האיחוד האירופי אינן מתייחסות לפוליטיקה הרומנית הנמצאת יותר עמוק בתוך האדמה, אפילו יותר מארבע האמות המפורסמות, ולא לכלכלה שמזמן נכנסה למצב של ריקבון מתקדם. הכוונה לחללים שנת 2010 שלא יזכו עוד לכבוד האחרון תוצרת רומניה.
בעידן החדש של הכל ירוק, היינו שמירה על איכות הסביבה, גם קבלני הקבורה ברומניה נדרשים מעתה לערוך קבורות אקולוגיות לעילא ולעילא, על-פי כל דקדוקי התורה החדשה. בסוגריים, אם יורשה לי, אני בתמימותי סברתי שכל המאמצים האקולוגיים נועדו לחיים, אך מתברר שגם למתים מגיע אוויר נקי יותר, ללא גזי פליטה, ללא רעש סביבתי, כיאה לכל חי-מת. משנת 2010 חסל סדר קבורות מזהמות ופוגמות ביופיו של הטבע ובאיכות החיים של אלה שנותרו בחיים לאחר כל הזוהמה והזיהומים ופליטת גזים (למיניהם) הגורמים הרס ושמד לסביבתנו.
ואלה מקצת מן ההוראות שרומניה תצטרך למלא אחריהן כדי שמתיה יזכו, ולו בעולם שכולו טוב ונקי מגזי פליטה, לסביבה אקולוגית במנוחת העולמים. מנוחתם עדן! ובכן, בגדי המת חייבים להיות ידידותיים לסביבה ומתכלים. פקחים של ועדת האיחוד האירופי לענייני מתים תבחן את הבגדים לפני שהמת ילבש אותם. לכשייוודע לו, כלומר למת, שבגדיו מתכלים, לבטח הוא מאוד ישמח על דאגת האנושות כלפיו. בעיה עלולה להתעורר, לא חלילה במת, אם הבגדים יתכלו מהר מן המתוכנן, אז יישאר המסכן ערום כביום היוולדו, ושם למטה קר למדי. הוועדה לענייני קבורה מנסה למצוא פתרון גם לסוגייה זו.
לאלה מבין הרומנים המתכננים למות כבר בשנה הבאה, רצוי לא לבזבז את מעט הכסף שעוד נותר להם כדי לקנות נעלי לכה שחורות אשר הפכו למפורסמות בין כל מתי רומניה. ההוראה החדשה של האיחוד קובעת שנעלי המתים יצטרכו להיות עשויות קרטון. לא פחות ולא יותר. קונים בריסטול, גוזרים ומדביקים, צובעים בצבע שחור, והופ, יש למת נעלים. למען האמת, האירופים צודקים. כמה כבר הולכים המתים! נעלי קרטון בהחלט מספיקות למעלה, לעולם שכולו טוב, הרי עולים תוך נפנוף כנפיים, אז למה נעליים יקרות?
ארון הקבורה חייב להיות נוח לבריות המתות, לכן המזרון חייב להיות עשוי חומר סופג נוזלים, שמא תוך כדי העלייה למעלה לא יתחיל טפטוף הפוגע קשות בסביבה האקולוגית, בקרחונים ובשמורת הטבע. יצרני המזרנים המיוחדים הבטיחו שיוכלו לספק את הסחורה ומהר לכל דורש.
חסל סדר הובלה בעגלות ובסוסים. עוברים לאנרגיה אלטרנטיבית, ידידותית לסביבה: מכונית היברידית כדי שחלילה לא תזיק למת. שומרים על בריאותו אפילו שהוא מת. התקנה האירופית נכונה, אך יש בעיה קטנה: בכפרים אין כבישים ראויים ואפילו סוסים מתקשים לנוע בתוך הבוץ, תרתי משמע.
גם את טיפת התרבות האחרונה שהייתה מנת חלקו של המת, האיחוד האירופי הולך ליישב. בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, נאסר על הרומנים ללוות את מתיהם בתזמורת כלי נשיפה והמקהלה של מבכות המקצועיות. למה לגזול את הנאתו האחרונה של המת לשמוע פרטיטורה כה נוגה?
וקצת יותר רצינות. רומניה היא מדינת עולם שלישי טיפוסית. המשטר והשלטון רעועים למדי, השחיתות אוכלת כל חלקה טובה, הכלכלה על סף קריסה והאוכלוסיה, ברובה, ענייה מאוד. 20 שנה לאחר ה"מהפכה" ומיגור הקומוניזם, אין תקוות למצב טוב יותר. מי שעקב אחר הבחירות האחרונות לנשיאות, מבין עד כמה שום דבר מהותי לא השתנה במדינה זו. רומניה חברה באיחוד האירופי, אך עדיין רחוקה מאוד מלהיות באמת אירופה.
במקום לנסות ולהתמודד עם מדינה שכל עניינה הוא הישרדות, מצאו האירופים את הפגם העיקרי: קבורת המתים. אולי יש בכך כדי לנבא את עתידה של רומניה? ימים יגידו. מה שבטוח שאירופה מבקשת להתכונן, ואם חלילה יקרה הגרוע מכל, לפחות הקבורה של המדינה תהיה גם על-פי מיטב הסטנדרטים האקולוגיים של ועידת קופנהגן שכנראה לא תחליט מאום.
העיקר, שנהיה בריאים ונזכה לשנים ארוכות.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  18/12/2009   |   עודכן:  18/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רומניה מתכוננת לקבורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רומניה מתכוננת לקבורה
אבי9  |  18/12/09 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
ליצמן עובד בשבילכם    תיירי האישפוז    התגרים במשרד החינוך    אנשי החול ואנשי ההר    פקודות קב"ה לישיבות הסדר    כלכלת הרמיה
אלעזר לוין
היזם בן ה-43, העומד בראש פרויקט גדול לבניית 250 דירות בדרום תל אביב, מאמין שיגבר על מכשולי התב"ע והפינויים, ויממש עם שותפיו את הפרויקט הגדול
יוסף אליעז
אנו, הקוראים, או כלל הציבור, זקוקים לנסים, והללו תמיד מתרחשים על-רקעו של אסון    עדיף שנתפלל "שלא נזדקק לנסים"
תמיר האס
החלטת ביהמ"ש בעניין סרן ר' היא יותר מחתימת שלב בחיי קצין מצטיין, היא אזהרה עבור התקשורת    על עיתונאים לא-עמידים
בלפור חקק
האירופים נכנעים ללחץ האיסלאמי ומטילים ספק בצדקת קיומנו במזה"ת    כעת עלינו לצאת למלחמת אמאוס על המשך קיום המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il