X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גידול של 19% ברכישת דירות להשקעה ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מספר העסקות בדירות יד שנייה הסתכם ברבעון השלישי ב-19 אלף דירות
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

ברבעון השלישי של 2020 נרשמה התאוששות במספר העסקות בשוק הנדל"ן החופשי, לאחר השפל שנרשם ברבעון הקודם, עם פרוץ מגפת הקורונה - כך עולה מסקירה שמפרסם (יום ב', 28.12.20) אגף הכלכלן הראשי באוצר.
מספר עסקות אלו עמד על 25.8 אלף דירות, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, באזורי ת"א והמרכז הוסיף לרדת מספר העסקות גם ברבעון זה.
במצטבר מתחילת השנה נרשמה ירידה של 8% במספר העסקות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ירידה כפול מזה נרשם באזור המרכז.
את הגידול בעסקות ברבעון השלישי הובילו המשקיעים. סך הדירות שרכשו עמד על 3.4 אלף דירות, גידול של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על-רקע הורדת מס הרכישה בסוף חודש יולי האחרון. משקל המשקיעים בסך העסקות עמד על 14.3% גבוה ב-5.1 נקודת אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ניתוח רמות השכר של המשקיעים ומאפיינים תעסוקתיים שלהם מלמד כי הגידול ברכישות אלו ברבעון השלישי חל במקביל לכניסה של משקי בית פחות מבוססים בהשוואה לשני הרבעונים הראשונים השנה. ירידה נרשמה בשיעור העצמאים ובעלי החברות מקרב המשקיעים.
מכירות המשקיעים ברבעון השלישי רשמו אף הם גידול משמעותי, של 16%, והסתכמו ב-6 אלף דירות. במקביל הוסיף לרדת רווח ההון הממוצע במכירות אלו, אולם נבלם הגידול במכירת דירות בהפסד הון.
"מלאי" הדירות בידי משקיעים הוסיף לרדת גם ברבעון השלישי, במהלכו נגרעו ממלאי זה כאלפיים דירות. בניתוח הערים המובילות בירידת מלאי זה בולטת העובדה לפיה המשקיעים נוטים יותר לצאת מחיפה מאשר מת"א. פ"ת בולטת בקצב הירידה המהיר ביותר ב"מלאי" זה.
רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי ברבעון השלישי הסתכמו ב-11 אלף, גידול של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהכללת הדירות שנרכשו בסבסוד ממשלתי עמד סך רכישות זה על 15.3 אלף, גידול מתון של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על-רקע ירידה של 10% ברכישות במסגרת "מחיר למשתכן".
רכישות משפרי הדיור ברבעון השלישי הסתכמו ב-10.4 אלף דירות, גידול מתון של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת חרף גידול משמעותי בשיעור משפרי הדיור שרוכשים דירה טרם שמכרו את דירתם הקודמת.
"מלאי הדירות בהמתנה" עמד בסוף הרבעון השלישי על 17.3 אלף דירות, גידול של 15% בהשוואה לרמתו של מלאי זה טרם פרוץ מגפת הקורונה. זוהי גם רמתו הגבוהה ביותר של מלאי זה מאז שנת 2014.
סך הדירות החדשות שנרכשו בשוק החופשי ברבעון השלישי של 2020 עמד על 6.9 אלף דירות, גידול של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מספר העסקות בדירות יד שנייה הסתכם ברבעון השלישי ב-19 אלף דירות, גידול מתון יחסית של 4% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בפילוח מכירות אלו נמצא כי מכירת דירות ע"י משפרי דיור רשמה ירידה של 1%, לעומת גידול של 16% במכירות המשקיעים, ובמשרד האוצר מעריכים כי ייתכן שמשפרי הדיור נוטים להתגמש פחות במחיר.

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  28/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות הורדת מס הרכישה: המשקיעים חזרו לשוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לדבריו החליט לעזוב את הליכוד בה היה חבר במשך שנים ארוכות, מאחר שנתניהו, אכזב את הציבור    הלוי יוצב בעשירייה הראשונה
מירב ארד
3,498 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול    מתחילת מבצע החיסונים נגד קורונה התחסנו 379 אלף איש    היום מתחיל מבצע החיסונים בצה"ל
עידן יוסף
יו"ר הישיבה הודיע כי ההצבעה על תקנות הסגר תתקיים למחרת בדרישה לתשובות ממשרד הבריאות וחברי האופוזיציה נטשו את הדיון בזעם    ראש שירותי בריאות הציבור: היעדים ליציאה מהסגר הם מתחת ל-1,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה קטן מ-1; בעוד שבועיים נהיה עם 8,000 ביום ואם היה ריסון מהודק כהצעתנו- והסגר היה נמנע
עידן יוסף
במהלך הכנה של הצעות החוק המתקנות את מנגנון התקציב ההמשכי, וקובעות הוראת שעה להסדרת התקציב ההמשכי לשנת 2021, דרשו חברי ועדת הכספים הגדלה של התקציב לשנת 2021, שאמנם בסיוע החקיקה צפוי לגדול משמעותית, אך עדיין צפוי להיות נמוך ב-14.7 מיליארד שקל מתקרת ההוצאה המותרת אם היה מאושר תקציב סדיר
עידן יוסף
ברקע המחלוקת בישראל, מצאו חוקרים ישראלים כי בפלורידה שבה נפתחו בתי הספר נצפתה עלייה בהדבקות    העלייה - במיוחד בטווח הגילים 17-14    "יש חשיבות עליונה לצמצם את שיעורי ההדבקה באמצעות סגירת בתי ספר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il