X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנער איבד את עינו במהומות בסילוואן ב-2010 והמחוזי הטיל את האחריות על המשטרה עמית: קיימות בעיות מהותיות בגרסתו של הנער; לא היה מקום לדרוש מן המדינה להוכיח כיצד נפצע
▪  ▪  ▪
סילוואן. 12 שוטרים נפצעו [צילום: דריו סנשז, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, ביטל (יום א', 3.1.21) את חיובה של המדינה לפצות ב-2.1 מיליון שקל נער שאיבד את עינו ביוני 2010 בעת התפרעויות ליד בתי יהודים בשכונת סילואן שמדרום לעיר העתיקה בירושלים.
ההתפרעויות כללו יידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים הרבים שהוזעקו למקום ו-12 מהם נפצעו. השוטרים הגיבו בירי רימוני גז ורימוני הלם. התובע, שהיה אז בן 17, נפגע בעינו הימנית ולא היה מנוס מלעקור אותה. בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט אריה רומנוב) קיבל את הטענה לפיה הנער נפצע מירי כדור ספוג בידי השוטרים, בין היתר משום שהמדינה לא הציגה גרסה חלופית, אלא רק טענה נגד אמיתות גרסתו של הנער ואמרה שסביר יותר שנפצע במהלך ההתפרעויות - ולכן אין היא נושאת באחריות לנזקיו.
בקבלו את ערעור המדינה אומר עמית, כי במקרה זה ניתן להתערב בממצאי העובדה של המחוזי, שכן חלק מהם מתבססים על הסקת מסקנות, ולצד זאת - רומנוב התעלם מהיבטים מסוימים בחומר הראיות. "מקובלת עלי עמדתה העקרונית של המערערת, כי היא לא הייתה חייבת להעמיד גרסה פוזיטיבית בנוגע לנסיבות פציעתו של המשיב, וכי על-מנת לקבל את תביעתו לא די בקביעה כי גרסתו 'אפשרית' כפי שעולה לפרקים מפסק דינו של בית המשפט המחוזי ויש להוכיח את התרחשותה במאזן ההסתברויות. נקודת המוצא של בית המשפט בעניין זה הייתה אפוא שגויה", קובע עמית.
עמית מנתח מחדש את הראיות, כולל אלו שרומנוב לא התייחס אליהן כלל או בצורה חלקית בלבד, ומגיע למסקנה, כי קיימים קשיים ניכרים בגרסתו של הנער. בין היתר, קיים פער זמנים בלתי מוסבר בין גרסה זו לבין תיעוד הגעת האמבולנס לבית החולים, וקיימת לכל הפחות תמיהה לגבי היזכרותו המאוחרת של הנער בשמה של האישה שלטענתה לה סייע בעת שנפגע מן הירי ברחוב צדדי.
רומנוב הסיק, כי מאחר שהשוטרים רדפו אחרי המתפרעים - סביר להניח שפגעו בצעיר שכאמור לא היה במוקד ההתפרעויות. עמית מגיב: "קשה להלום כי שוטר ירה מטווח קצר לעבר נער צעיר וחובש בעת שאלה עסקו בפינוי אישה שנזקקה לעזרה, כל זאת ברחוב צדדי שלא היה בלב הפרות הסדר. ביסוס מספק לגרסה זו לא נמצא בראיות שהוגשו מטעם המשיב [הנער]".
השופטים עופר גרוסקופף ודוד מינץ הסכימו עם עמית. גרוסקופף ציין, כי אין לזקוף לחובתה של המדינה את העובדה שציינה בהגינותה שאינה יודעת בדיוק כיצד נפגע הנער ולכן רק שיערה שהיה זה במהלך ההתפרעויות. נקודת המוצא של רומנוב הייתה שגויה, ולכך נוספו הבעיות בגרסתו של הנער, הוא אומר. את המדינה ייצגו עוה"ד ישראל בלום ושרון מן-אורין, ואת הנער - עו"ד עלא זחאלקה.

תאריך:  03/01/2021   |   עודכן:  03/01/2021
+התנהגות בריונית ופסולה של להב 433
13:13 03/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יחידת העילית החזיקה בדרכונו של חשוד למרות פקיעתו של הצו שאפשר זאת, ולאחר מכן ביקשה בצורה חסרת בסיס לעכב את יציאתו מהארץ  ▪  בקשה שהגישה לבית המשפט נראית כנזיפה בשופט וניסיון להטיל מורא עליו

אבנון. הפרקליטות התרשלה בפיקוח
לא עניינה של היחידה [צילום: פלאש 90]
+העליון: לא לנהל חקירות סרק הפוגעות בשמו של הקורבן
13:01 03/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"

גרוסקופף. לא להטיח האשמות בעלמא [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+המשטרה תפצה עו"ד על עיכוב שלא כדין
10:57 03/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קצין במשטרת אילת עיכב במשך 27 דקות את עו"ד יהונתן רבינוביץ לאחר עימות מילולי ביניהם  ▪  המחוזי: לא הייתה כל הצדקה לעיכוב; תמיהה להיכן נעלמו הסרטונים שתיעדו את האירוע

משטרת אילת. התנהגות בלתי סבירה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטל חיובה של המדינה לפצות נער שנפצע בהתפרעויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
יחידת העילית החזיקה בדרכונו של חשוד למרות פקיעתו של הצו שאפשר זאת, ולאחר מכן ביקשה בצורה חסרת בסיס לעכב את יציאתו מהארץ    בקשה שהגישה לבית המשפט נראית כנזיפה בשופט וניסיון להטיל מורא עליו
איתמר לוין
גרוסקופף: "לא כל השערה שמעלה ההגנה בדבר התקיימות נסיבה היפותטית העשויה להפחית מאחריותו של הנאשם צריכה להיבדק על-ידי המשטרה"
איתמר לוין
קצין במשטרת אילת עיכב במשך 27 דקות את עו"ד יהונתן רבינוביץ לאחר עימות מילולי ביניהם    המחוזי: לא הייתה כל הצדקה לעיכוב; תמיהה להיכן נעלמו הסרטונים שתיעדו את האירוע
איתמר לוין
שוטרים ותיקים היכו אזרחים, הועמדו רק לדין משמעתי - ונקנסו בכמה אלפי שקלים לכל היותר; עונשיהם של חלקם היו קלים עוד יותר    השוטרים האלימים ממשיכים לשרת ושמותיהם של חלקם הושחרו - כך שהציבור אינו יודע במי מדובר
עידן יוסף
עימותים נרשמו בין שוטרים למפגינים בכניסה לעיר    הפגנות חרדים בבר-אילן    דיווחים פלשתינים על זריקות אבנים לעבר פלשתינים בכמה מוקדים בשומרון    נתניהו להוריו של אהוביה סנדק: "האמת על נסיבות מותו של בנכם עומדת לצאת לאור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il