X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טראמפ לפני ההסתערות על הקונגרס [צילום: אוון ווצ'י, AP]
ביידן בעיצומה של ההתפרעות בקפיטול [צילום: סוזן וולש, AP]
סטיבן קולבר על האירועים בקפיטול, 7.1.21 / The Late Show
זמן קצר לאחר שהקונגרס אישר את נצחון ביידן

טראמפ: אעביר את השלטון בצורה מסודרת

מודה לראשונה בכך שיסיים ב-20 בינואר את כהונתו - אך עדיין אינו אומר בפה מלא שהפסיד ואפילו אינו מזכיר את ביידן בשמו מדגיש שעדיין איננו מסכים עם תוצאות הבחירות ומבטיח: והי רק ההתחלה של מאבקנו לעשות את אמריקה גדולה שוב
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מאשר לראשונה (יום ה', 7.1.121) שהוא לא נבחר לכהונה שנייה ומבטיח להעביר את השלטון בצורה מסודרת לג'ו ביידן ב-20 בינואר. את ההודעה מסר בשמו סגן ראש סגל הבית הלבן לענייני תקשורת, דן סקבינו, לאחר שטוויטר חסמה את חשבונו ליממה בשל טענות הכזב שלו במקביל להתפרעות של תומכיו בגבעת הקפיטול.
סקבינו מסר בשמו של טראמפ: "למרות שאני לחלוטין לא מסכים עם תוצאות הבחירות, והעובדות תומכות בי, תהיה העברה מסודרת של השלטון ב-20 בינואר. תמיד אמרתי שנמשיך את מאבקנו להבטיח שכל הקולות החוקיים ייספרו. למרות שזהו סיומה של הכהונה הראשונה הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב, זוהי רק ההתחלה של מאבקנו לעשות את אמריקה גדולה שוב".
טראמפ אינו אומר במפורש שהוא הפסיד בבחירות, אלא להפך - ממשיך להדגיש שהוא סבור שניצח בהן. הוא גם לא התקשר לביידן כמקובל ולא הודיע שיזמין אותו לבית הלבן, ואפילו אינו מזכיר את שמו בהודעתו. עם זאת, מדובר כאמור בפעם הראשונה בה טראמפ אומר במפורש שהוא יסיים את כהונתו בעוד 13 יום ומבטיח להעביר את השלטון בצורה מסודרת. מדבריו של טראמפ עולה שבדעתו להמשיך ולהיות פעיל בזירה הפוליטית, אם כי לא ברור האם בכוונתו להתמודד שוב ב-2024.
הציוץ בא זמן קצר לאחר שהקונגרס אישר רשמית וסופית את נצחונו של ביידן, עם 306 אלקטורים לעומת 252 לטראמפ. בדיון הלילה נטש את טראמפ עוד אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר - הסנאטור לינדזי גראהם, היו"ר היוצא של ועדת המשפטים. בדברו לאחר ההסתערות האלימה של תומכי טראמפ על הקפיטול אמר גראהם, כי הסיפור נגמר וכי יש להכיר בנצחונם של ביידן וקאמלה האריס. המנהיג היוצא של הרוב, מיץ' מקונל, הודיע כבר לפני שלושה שבועות שהוא מכיר בנצחונו של ביידן. רק שמונה סנאטורים תמכו בערעורים של הרפובליקנים על התוצאות, והם נדחו בשני הבתים ברוב מוחץ - מה שמלמד על התפוגגות התמיכה בטענותיו של טראמפ גם בין המחוקקים הרפובליקנים.
טראמפ מנע במשך מספר שבועות את הליך החפיפה עם ביידן ואישר להתחיל אותו רק לאחר שכל האלקטורים התכנסו ב-14.12.20 ואישרו את התוצאות במדינותיהם. ביידן טען בשבוע שעבר, כי צמרת הפנטגון עדיין אינה משתפת פעולה עם צוותו והזהיר שהדבר מהווה פגיעה בביטחון הלאומי. גם אם כעת החפיפה תהיה מלאה, מדובר בפרק זמן קצר ביותר - שבועיים לעומת עשרת השבועות המפרידים בדרך כלל בין הבחירות לבין ההשבעה.

תאריך:  07/01/2021   |   עודכן:  07/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ: אעביר את השלטון בצורה מסודרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תחשוב בהגיון מה יקרה לטרמפ
חוזה בכוכבים  |  7/01/21 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הדגיש: "אל תחזור על הטעות של סבב א' ותעזוב את הציונות הדתית"    משוכנע שיעבור את אחוז החסימה: "הציונות הדתית תמיד עברה את אחוז החסימה"
מירב ארד
חל איסור לחסן מי שחלה בין המנה הראשונה לשנייה    נאסר לחסן אנשים חדשים על בסיס בסיס עודפים ממנה שנייה    מי שהתחסן בקופה יידרש לחזור לאותו מרכז חיסון ולא יוכל לעשות זאת במקום אחר
מירב ארד
שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.2% ומספר המאושפזים עלה ל-873    ירידה נרשמה במספר החיסונים היומי    בסך-הכל חוסנו עד כה 1.593 מיליון ישראלים
עידן יוסף
נסיון השתלטות על הכנסת ברקע הסכם השילומים מגרמניה במהלך מחאה שהוביל בגין
עידן יוסף
בדיון הוועדה לבחינת חוקיות רשימות מועמדים ללא נשים אמר היו"ר שבמפלגתו רק אישה אחת: "לקבל את זה שכשמגישים רשימה שבה אין נשים או אין להן סיכוי להיבחר כלל זאת תקלה קשה מאוד    ח"כ וונש: "יש ועדות בכנסת ישראל שמעולם לא ישבה בראשן אישה כמו וועדת חוקה, חוץ וביטחון או כספים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il