X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזן הבריטי - משפיע על התחלואה [צילום: רחים חאטיב/פלאש 90]
ישראל מובילה בעולם במספר החיסונים [צילום: צפריר אביוב/AP]
הדוח קובע כי זן זה משפיע כבר עתה על היקף התחלואה וצפוי להרחיב את השפעתה זוהו בוודאות לראשונה מקרי הדבקה של הזן הדרום אפריקני בישראל ישראל ממשיכה להוביל בעולם במספר החיסונים לנפש
▪  ▪  ▪

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה נוכחת באוכלוסייה בישראל בהיקף גבוה (עשרות אחוזים), ומשפיעה כבר עתה על היקף התחלואה וצפויה להרחיב את השפעתה. פוצתה ורמת המידבקות המוגברת מחייבות הקפדה יתרה על ההנחיות - כך קובע (יום א', 10.1.21) דוח המרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.
עוד קובע הדוח כי הזן החדש מסתמן כמדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים בכלל קבוצות הגיל, בכלל זאת - גם בקרב ילדים, ואחראי למגמת העלייה החריפה בתחלואה בבריטניה (יותר מ-68 אלף נדבקים ליממה, מאז תחילת המגיפה).
בנוסף, מתייחס הדוח גם לזן הנגיף המוטנטי הדרום אפריקני, ומדגיש כי בסוף השבוע זוהו בוודאות לראשונה מקרי הדבקה מזן זה בישראל. במרכז מעריכים כי גם זן זה, בדומה לזן הבריטי, מדבק בהרבה ביחס לזנים המוכרים הקודמים, ומתבצעים מחקרים לבירור יעילות החיסונים הקיימים כנגדו.
עוד עולה מהדוח כי ישראל ממשיכה להוביל בעולם במספר החיסונים לנפש, והשלימה כבר כ-8.1 מיליון חיסונים (יותר מ-110 אלף חיסונים ליום בממוצע שבועי) ומתחילה השבוע במתן המנות השניות של החיסון. השלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת (בני 60 ומעלה, 70% מתוכם חוסנו עד כה) תשפיע יותר מכל על הורדת היקף התחלואה הקשה והתמותה בטווח הקצר, לצד מודעות ציבורית, תמיכה באוכלוסייה המבוגרת וסיוע פעיל להשלמת חיסונה. בטווח הארוך יותר, גם לאחר חיסון בני ה-60 ומעלה יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה, עד להתחסנות רחבת היקף.
במרכז הלאומי לקורונה מציינים אכי השבוע נפתח בתחלואה בהיקף גבוה עם ממוצע מאומתים חדשים שבועי של יותר מ-7,000 ושיעור החיוביים ברמה האקצית מגיע ל-7%. כל זאת לצד שיא במספר המתים - 50 מתים ביום ביום שישי האחרון.
מאז פרוץ המגפה הגיע מספר ל-3,645 בני אדם.
מספר החולים קשה הגיע ביממה האחרונה ל-993 חולים קשה. 293 מתוך אותם חולים נמצאים במצב קריטי ונזקקים לסיוע של מכונות הנשמה. במרכז הלאומי לקורונה מציינים כי העלייה במספר החולים החדשים במצב קשה נמצאת במגמת האטה מסוימת בימים האחרונים, וייתכן שזהו ביטוי ראשוני לתחילת השפעת מבצע החיסונים.

תאריך:  10/01/2021   |   עודכן:  10/01/2021
+הרש"פ: חיסונים מאסטרהזנקה יגיעו במרס
22:02 10/01/21  |  עידן יוסף

הממונה על בריאות הציבור ברשות הפלשתינית לרויטרס: חתמנו על הסכם עקרונות עם חברת אסטרהזנקה לאספקת חיסונים לקורונה, הם צפויים להגיע במרס.

+מנכ"ל משרד הבריאות ינותח בגבו
20:54 10/01/21  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי יאושפז מחר לצורך ניתוח בגב. ניהול מגפת הקורונה ומבצע החיסונים יועבר למשך ימים ספורים לפרופ' נחמן אש, ממונה המאבק בקורונה, עד להחלמת המנכ"ל.

+בג"ץ אשרר התקנות והקנסות נגד הקורונה
16:47 10/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית: התקנות לשעת חירום מתחילת 2020 הותקנו כדין, לנוכח המגיפה ומערכת הבחירות לכנסת; הן לא פקעו למפרע משום שהממשלה לא מיהרה די הצורך להחליפן בחקיקה ראשית; חוסר העקביות ושינויי המדיניות אינם סיבה לביטול כל ההליכים שננקטו מסגרתן

האכיפה לא הייתה שרירותית [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
עמית. "להישמר ממתיחת ביקורת בדיעבד" [צילום: לע"מ]
+"חיסוני אסירים - זכות אדם יסודית"
16:29 10/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן פנתה לשר לביטחון פנים ודרשה ממנו שיורה לחסן גם את "האסירים הפלשתינים הפוליטיים", כלשונה  ▪  "נדמה כי החלטתך מכוונת דווקא לפגוע בהם"

ח"כ תומא-סלימאן. חובה להגנה מקסימלית על חיי האסירים [צילום: דוברות הכנסת]
+נפתחה האפשרות להגשת תביעות למענק לעסקים עם מחזור של עד 400 מ"ש עבור החודשים נובמבר - דצמבר
14:19 10/01/21  |  מירב ארד

רשות המסים מעדכנת כי עסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקלים, אשר מחזור הפעילות שלהם בחודשים נובמבר-דצמבר 2020 נפגע בשל התפרצות נגיף הקורונה ב- 25% ומעלה בהתאם להיקף המחזור, לעומת התקופה המקבילה ב-2019, יכולים להגיש החל מהיום (יום א') תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות, זאת במסגרת תוכנית 'רשת ביטחון כלכלית'. סכומי המענק לעומדים בתנאים, הם עד 500,000 שקלים.

+יפן: נמצאה מוטציה חדשה לנגיף הקורונה
14:07 10/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש המכון הלאומי למחלות זיהומיות ביפן: הגרסה החדשה שונה מאלו שנמצאו לראשונה בבריטניה ובדרום אפריקה  ▪  בישראל נערכים לקראת נחיתת כמויות משמעותיות של חיסונים  ▪  אדשלטיין: חיסונים גם בשעות הלילה

קורונה ביפן [צילום: יוג'ין הושיקו/AP]
התגלתה בתיירים מברזיל [צילום: ג'יי הונג, AP]
+יום ההפחדה הבינלאומי
13:04 10/01/21  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

כדי לזכות בתואר הנכס, לא מספיק להטיל מורא, לא מספיק לגרום לאוכלוסייה לסיוטים ולפיק ברכיים, לא די בתבהלה  ▪  אמת המידה החשובה ביותר, המדד האולטימטיבי הוא היכולת לגרום לאוכלוסייה לפעול, לקום על רגליהם ולברוח

נתניהו. במקום הראשון [צילום: מן הטלוויזיה]
+אדלשטיין: "עד סוף מרס נחסן 5 מיליון אזרחים במנה הראשונה"
12:46 10/01/21  |  מירב ארד

"עד סוף מרץ נוכל לחסן כ 5 מיליון אזרחים במנה הראשונה" - אמר שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בהערכת מצב עם בכירי משרדו על המשך מבצע "חוזרים לחיים". השר הנחה את אנשי המשרד לבדוק אפשרות של ביצוע חיסונים גם בשעות הלילה כדי לאפשר חיסון מהיר ככל הניתן. אנשי המשרד הציגו לשר את התיעדופים שנקבעו וכן את מבצע חיסוני צוותי ההוראה המתוכנן להיערך בימים רביעי-שישי השבוע. מהנתונים עולה כי למעלה מ 72% מבני 60 פלוס כבר התחסנו.
שר הבריאות הדגיש כי גם בשעה שהחיסונים ייפתחו לאוכלוסיות נוספות, הוא מבקש שתמשיך להינתן העדפה למי שמגיע להתחסן בגילים מתקדמים. "אנחנו במספרים מדהימים של מעל 72 אחוז מקרב האוכלוסיה המבוגרת. הנתון הזה צריך לדרבן אותנו עוד יותר להמשיך במתן עדיפות להם, מתוך הבנה שהם האוכלוסיה בסיכון", אמר אדלשטיין.

+מחלקת קורונה נוספת צפויה להיפתח במרכז הרפואי בני ציון
12:34 10/01/21  |  מירב ארד

מחלקת קורונה נוספת צפויה להיפתח בשעות הקרובות במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. צה"ל תיגבר הבוקר באמצעות יחידת מילואים את המערך הלוגיסטי בביה"ח. במקביל נרשם שיא חדש במספר חולי קורונה המאושפזים בביה"ח. מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "לצערנו, נשבר היום שיא חדש במספר חולי קורונה המאושפזים בביה"ח. מרביתם של החולים במצב קשה ומורכב והצוותים הרפואיים עושים את המיטב בכדי לתת מענה להמשך העלייה במספר חולי הקורונה. אנחנו נערכים לפתיחתה בשעות הקרובות של מחלקת קורונה נוספת בביה"ח".

+נוסעי שלוש טיסות מדובאי לישראל נדרשים להיכנס לבידוד
10:53 10/01/21  |  איציק וולף

כל הנוסעים בטיסת ישראייר שיצאה ב-6 בינואר 2021 בשעה 13:30 מדובאי ושנחתה בנתב"ג בשעה 16:00 באותו יום נדרשים להיכנס לבידוד לאחר שהתגלו כמה נוסעים במטוס שחלו בקורונה.
בידוד נדרש גם מכל הנוסעים בטיסה מדובאי לישראל של חברת אמירט סקיי וורלד, שיצאה מדובאי באותו יום בשעה 9:00 בבוקר ונחתה בישראל ב-11:30.
"כל הנוסעים בטיסות אלה חייבים להיות בבידוד ולדווח באתר משרד הבריאות על בידוד ביתי. תקופת הבידוד הנדרשת היא 14 ימים מ-6 בינואר ועל ל-20 בינואר כולל", נמסר בהודעת משרד הבריאות.
בהודעה נוספת נכתב כי נוסעי טיסה של חברת פליי דובאי שיצאה מדובאי לישראל בליל שבת האחרון בשעה 21:30 ושנחתה בישראל ב-23:45 נדרשים להיכנס לבידוד.

+נתוני החקירות האפידמיולוגיות: 44 נדבקים ב-32 טיסות מדובאי
09:56 10/01/21  |  מירב ארד

על-פי הנתונים המתגלים בחקירות האפידמיולוגיות שעורך משרד הבריאות לשבים לישראל עולה כי בשבועים האחרונים הגיעו 44 נדבקים ב-32 טיסות מדובאי, 21 נדבקים הגיעו ב-17 טיסות מאוקראינה, 20 נדבקים הגיעו ב-17 טיסות מארה"ב, 18 נדבקים הגיעו ב-15 טיסות מטורקיה, 7 נדבקים הגיעו ב-6 טיסות מלונדון, 7 נדבקים הגיעו ב-4 טיסות ממוסקבה, 6 נדבקים הגיעו ב-5 טיסות מאדיס אבבה.

+שיא במספר החולים קשה: 993
08:06 10/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בתי החולים ברחבי הארץ יתחילו הבוקר לחסן בסבב השני של חיסון הקורונה  ▪  בסוף השבוע אובחנו 5,030 חולי קורונה חדשים - 6.3% מכלל הנבדקים  ▪  מצבם של 993 חולים - קשה ומצבם של 293 חולים - קריטי

הסבב השני בחיסון מתחיל היום [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוטציה הבריטית תרחיב השפעתה על התחלואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
בתי החולים ברחבי הארץ יתחילו הבוקר לחסן בסבב השני של חיסון הקורונה    בסוף השבוע אובחנו 5,030 חולי קורונה חדשים - 6.3% מכלל הנבדקים    מצבם של 993 חולים - קשה ומצבם של 293 חולים - קריטי
עידן יוסף
הודיע על התפטרותו מצוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה ומתפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור    "אל מול עירוב אינטרסים לא עניינים בקבלת ההחלטות הפוליטית, אנו זקוקים לרופאים ומדענים שיאזרו אומץ להשתלב בהנהגה הלאומית"
עידן יוסף
עידן יוסף
הזנים השונים גורמים להדבקה מהירה יותר, אך ככל הנראה לא גורמים לתחלואה קשה יותר    7,808 מאומתים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות אתמול הוא 6.5%    התשנית הבריטית הגיעה כבר ל-45 מדינות
מירב ארד
ענף התיירות דורג ראשון עם נזק שנגרם לכ-323 אלף צרכנים בסכום של כ-1.4 מיליארד שקל    במקום השני - ענף אולמות האירועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il