X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ הורה לממשלה בניגוד לעמדתו של נתניהו:

לדון במינויים בתחום התקשורת

הממשלה הצטוותה לדון בתוך חודש במינוי מישל קרמרמן-דקל למנכ"ל הרשות השנייה וניר שוויקי ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין בג"ץ לא הורה לאשר את המינויים
▪  ▪  ▪
קרמרמן. סאגה של שנתיים [צילום: רונן אקרמן]

על הממשלה לדון בתוך חודש במינוי מישל קרמרמן-דקל למנכ"ל הרשות השנייה וניר שוויקי ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין. כך קובע (יום ד', 13.1.21) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, אשר הוציא צו מוחלט בנושא בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
תפקיד מנכ"ל הרשות השנייה אינו מאויש במינוי של קבע מאז סוף 2014 ולפני שנתיים קבע שר התקשורת דאז, איוב קרא, כי קרמרמן-דקל (כיום מנכ"ל רדיו אקו 99FM) תמלא אותו - אך המינוי לא הובא לאישור הממשלה. במאי 2019 דחה בג"ץ את עתירתה של קרמרמן-דקל, תוך הבעת ציפייה שהמינוי יאושר בסמוך להקמת הממשלה החדשה. הדבר לא נעשה, וביולי 2019 דחה בג"ץ עתירה נוספת שלה ושוב הביע תקווה שהמינוי לא יעוכב.
"דומה כי הגיעה העת לסיים את ה'סאגה' הבלתי-נגמרת בעניינה", אומר השופט יצחק עמית. "לא למותר לציין כי עד עתה לא ניתן על-ידי המשיבים כל נימוק מדוע לא הובא מינויה של המשיבה 6 לאישור, על-אף שתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה אינו מאויש במינוי קבע מאז שנת 2014. בהעדר תשובה של המשיבים לגופה של העתירה הראשונה, בהעדר תשובה לגופה של העתירה השנייה ובהעדר תשובה לגופה של העתירה דנן, ממילא איננו נדרשים לטענת העותרת כי השיהוי והסחבת באישור המינוי מעלים 'חשש כבד לשיקולים זרים'".
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע שאין מניעה לדון כעת בשני המינויים, למרות תקופת הבחירות - ודיווח, כי לשכת ראש הממשלה סבורה שאין מקום להתערבות בג"ץ. הנדל מדגיש, כי הצו הוא לדון במינויים ולאו-דווקא לאשר אותם: "הצדדים לא טענו בהליך דנן לגופם של המועמדים והמועמדויות, ולו בשל כך אין להורות בשלב זה על השלמת המינויים, להבדיל מקיום דיון ענייני בהם".
השופט דוד מינץ הסכים עם הנדל. המדינה תשלם לתנועת הצלחה, שהגישה את העתירה, הוצאות בסך 7,000 שקל. את הצלחה ייצג עו"ד אלעד מן, את המדינה ייצג עו"ד שי כהן, ואת קרמרמן-דקל ושוויקי - עוה"ד רם סוקול ורון דרור.

תאריך:  13/01/2021   |   עודכן:  13/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מרצ עתרה נגד החלטת לוין לבטל את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית    פוגלמן: העתירה הפכה לתיאורטית; אין זה מקרה קיצוני המצדיק התערבות שיפוטית בעבודת הכנסת
עידן יוסף
שוטרים תפסו בגופם את מטאנס שחאדה, סונדוס סאלח והיבא יזבק במהלך הפגנה בנצרת    המשטרה: חסימת כביש אינה כלולה בחסינות המהותית    סמוטריץ': "אם ככה נראית הפקת לקחים משטרתית - המצב שלנו רע מאוד"
עידן יוסף
הוועדה דנה בתיקונים לחוק המרשם הפלילי לפיהם גופים שאינם ברשימת הזכאים לקבלת מידע פלילי על מועסקים, לא יוכלו לדרוש או לשקול את המידע הפלילי שהגיע לידיהם, כדוגמה לשימוש במידע הפלילי המנוגד לחוק
עידן יוסף
הרעה במצב הפיסקלי של ישראל עקב המגיפה, והתנודתיות הפוליטית המתמשכת מסבכת את הסיכוי להתאמות פיסקליות    יחס החוב-תוצר עודנו גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים מתמשכים
עידן יוסף
אומרים כי במקום להציע ויתורים על ההובלה לראשי מפלגות אחרות, ראוי היה להציע ויתור שכזה לגבי אשכנזי שנשאר נאמן לגנץ גם בשעתה הקשה של המפלגה    חולדאי: אציע לעבודה להצטרף ל"ישראלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il