X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממה נפשכם, אנשי השמאל הפוסט ציוני? האשמת סרן ר' ודומיו תאושש את מה שכבר ידעתם, אולם זיכויו רק יביאכם למאמרים מסוג זה שכתב עו"ד אביגדור פלדמן!
▪  ▪  ▪
מאחורי כתיבה ספרותית פיוטית מסתתרת דמגוגיה זולה [מוטי קמחי, מתוך עכבר העיר]
המסקנה העגומה המתבקשת היא שחבל על הזמן, אין טעם לחקור באמת חשדות לפשעי מלחמה, מאחר שממילא כל מסקנה שאינה מרשיעה לא תשביע את תאוותם של אלו שירשיעו את הצבא וחייליו על בסיס עדות שמיעה ממקור שלישי.

טורף זריז וחד שיניים
עו"ד אביגדור פלדמן
מפסק הדין של סולברג משתמע שאימאן אל המאס הייתה בגירה, כמעט בת 14, ושהייתה סיכון שעל סרן ר' היה "לנטרל" * סיפורה של הילדה, כיונקת הנטרפת על-ידי גירית, נטרפה על-ידי הנרטיב שהתווה סולברג בפסק דינו
לרשימה המלאה

מלכתחילה לא רציתי לעסוק בפרשת סרן ר. מול אילנה דיין. רשימה אחת שפרסמתי לא עסקה בפרשה אלא במערכת היחסים הידידותית שנרקמה בין אילנה דיין לבית המשפט העליון והשלכותיה על סיכוייה בערעור לעליון. לצערי, מבול דברי השטנה והכזב על פסק הדין תוך חזרה כמעט מילולית על האשמתו של סרן ר והחיילים במוצב ברצח "ילדה קטנה עם תיק על הגב" מחייבים תגובה כלשהי. רשימתו של עו"ד אביגדור פלדמן טורף זריז וחד שיניים היא דוגמה מובהקת. בלשון ספרותית מדמה הכותב את מוצב גירית לבואש וחוזר על כל האשמות התחקיר ההוא בלשון ספרותית ללא סימני קריאה אבל עם אותן המסקנות .
קריאת פסק הדין של השופט סולברג ,שנכתב ללא יומרות ספרותיות אבל עם הגיון חד כתער מזמנת מספר הפתעות. הפתעה ראשונה -סרן ר' זוכה לחלוטין לא על-ידי השופט סולברג אלא בבית הדין. הצבאי עובדה מפתיעה נוספת שאילנה דיין, למרות שלא הייתה חייבת משפטית להסכים לקביעות אלו [פסק דין מזכה אינו ראיה במשפט אזרחי], לא חלקה כלל על ממצאיו העובדתיים של בית הדין הצבאי. הדיון בתביעת הדיבה נגע אך ורק לשאלות הנוגעות להתאמה בין התוכנית עובדה לעובדות שנקבעו בפסק הדין, לשאלה אם היה בתוכנית משום לשון הרע על סרן ר', ולשאלה האם חלות בנסיבות העניין ההגנות הקבועות בחוק.
בלשון פשוטה של בני אדם - נקודת המוצא של כל המשתתפים בדיון הייתה שסרן ר. לא רצח את הילדה, שהיה לו יסוד סביר ביותר, לאור כל הנתונים בשטח, להניח שמדובר בפעילות חבלנית ממש שאותה יש לסכל, שכך פעלו המעורבים בירי ובמיוחד סרן ר. במשך כל האירוע, ואגב במהלך האירוע גם נורתה ירייה של צלף שכמעט ופגעה. על עובדות אלו גם אילנה דיין לא חולקת כיום וזו הייתה צריכה להיות נקודת המוצא של הויכוח, אבל הפלא ופלא היא אינה כזו.
כאשר קוראים כאן את אביגדור פלדמן ודומיו חדי השיניים ורהוטי הלשון אנו מגלים שחזרנו לנקודת ההתחלה. לא חזקת חפות ולא עובדת הזיכוי המוחלט יעמדו לזכותו של סרן ר. והוא עומד בדיוק במקום בו עמד בעת שהוקרנה התוכנית . העובדה שהמקרה נחקר ונבדק מכל צדדיו ועל כל דקדוקיו אינה מעניינת כותבים מגמתיים שאינם מוכנים להניח לטרף לחמוק משיניהם החדות. מה יעשה סרן ר'? יתבע בגין לשון הרע את עו"ד פלדמן וכותבים נוספים המתבטאים באופן דומה? והרי אין לדבר סוף. לא הוא בוודאי לא יעשה כן ועדיין צפויה לו התמודדות נוספת בערעור.
המסקנה העגומה המתבקשת היא שחבל על הזמן, אין טעם לחקור באמת חשדות לפשעי מלחמה, מאחר שממילא כל מסקנה שאינה מרשיעה לא תשביע את תאוותם של אלו שירשיעו את הצבא וחייליו על בסיס עדות שמיעה ממקור שלישי. בחקירה והעמדה לדין רק נגרום לעצמנו נזק תדמיתי כבד ונכשיר במו ידנו את הדה-לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל. אם יורשעו חיילים בפשעי מלחמה הדבר יהווה הוכחה חותכת שהם משקפים את רמתו המוסרית של הצבא ואם יזוכו, כמו סרן ר' האומלל. יטענו לטיוח ויטילו שיקוצים בשופטים - כך או כך, תועלת מחקירה לא תצמח.
אני מודע לטענה שללא חקירה ייחשפו מדינאים קצינים וחיילים להעמדה לדין בינלאומי. אני מפקפק אם הדרך להילחם בכך היא באמצעות חקירה שלנו, ונראה לי שנצטרך לאלתר פתרונות אחרים. עד כה למרות אי אלו אי נעימויות עדיין לא הועמד לדין ולו קצין אחד, או מדינאי אחד [תראו איך הבריטים נפלו על צווארה של ציפי לבני!], למרות שכמה נכבדים לא יערכו את קניות שלאחר חג המולד בלונדון. תמכתי בעבר בחקירה אמיתית ולא למטרות חיסון מפני שפעת הדין הבינלאומי, כעת אני נסוג במידת מה מתמיכתי ברעיון זה - ניתן לפקפק בתועלת שבחקירה - אפילו למוסר הלחימה של צה"ל.

תאריך:  22/12/2009   |   עודכן:  22/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואש זריז וחד שיניים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פלדמן איים לתבוע את דיין.
נ"ל  |  22/12/09 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בצד פרס ישראל למפעל-חיים מגיע לדב לאוטמן ולליובה אליאב גם פרס-הוקרה על הגינות שאינה בת-תחרות    המדינה - מתעלמת
יורם דורי
תדמיתה של האשה הבדואית כאשה בורה ומרובת ילדים התבדתה    בכנס עם הנשיא פרס פגשתי נשים אשר מקדישות את חייהן למען הקהילה ולמען הזולת
יאיר דקל
משלחת ישראלית, שכללה חברי כנסת, אישי ציבור ועתונאים, ביקרה באוסטרליה לפני כשבועיים    המשלחת התקבלה בכבוד רב על-ידי ראש ממשלת אוסטרליה, ראש האופוזיציה וצמרת השלטון    זה מה שהם ראו ברחוב:
יוסף אליעז
בצד עוצמתו העצומה של האל הנצחי ובן האָל-מָוֶת מוצא האדם, אותו אורח-לרגע בעולמנו, את הצורך, הזכות והעוז להגן על האל, ללחום על כבודו ולכפות את אמונתו בת-החלוף על בני-אדם אחרים!!
תמיר האס
לפעמים נראה שאנו שבויים של תחרות ילדותית בין כלי המדיה וכי המילה "בלעדי" היא רק מסר עוקצני לעיתון המתחרה ע"ח הקוראים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il